Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat kost dat een beurt? zoals jij het zou doen wim?
Mvg ico
ik weet niet waar je op moet letten bij zo,n 3.2 v6.
er schijnt nog iets met de carterontluchtig te zijn?mvg ico
ok, hij is wel aan z,n beurt toe heb ik net ff bekeken.
Olie en filter? of zijn er nog meer zaken die gedaan moeten worden bij een km stand van 156.000
Mvg Ico
Ik heb inmiddels een setje gekocht bij navaudio.
Setje h7 6000.
Het installeren ging snel en makkelijk, alleen het de fitting om de lamp in de koplamp te draaien ging wat moeilijker. Ik moest de stekkertjes van de grote stekker afknippen om de kabelboom en het rubber door het middengat te krijgen.
Na een uurtje werken de lampen zonder storing te geven, altijd fijn.mvg ico
c1 van 2004
staan 2 symbooltjes in het boekje een olie kannetje met golfjes eronder (oranje), en alleen een olie kanetje
wat ook oplicht als je het contact aan zet (rood)die heb ik dus ook een vectra c, vind je het erg dat ik nu ff het spoor beister ben!
welk lampje is nu wat?
in het boekje staat het rode lampje als olie druk, en het oranje als olie peil.Nee het oranje lampje in de toerenteller, waar ook het symbool voor te lage bandenspanning en of dat er nog een deur open staat.
Het rode lampje heeft nog nie gebrand, dan had ik hem op de vluchtstrook geparkeerd.
Mvg ico
Als er echt stront aan de knikker is gaat toch het rode olie lampje naast de toerenteller branden?
Of is dat te nuchter gedacht??Mvg ico
Heb het nog ff onderzocht welk types remblokken gemonteerd zijn.
Voor en achteras zijn delphi blokken gemonteerd met voor en achter nieuwe GM schijven.De auto remt gewoon goed en duikt er redelijk in aan de voorkant.
Volgens mij kan je de remdruk niet regelen op het verdeelblok.
heb eigelijk geen idee waardoor er meer remstof of de achteras zit.
Ik he die bridgestones ook, maken behoorlijk veel herrie. Vooral in de station die een behoorlijke klank kast heeft.
De banden lagen er bij aankoop van de auto op.
De volgende banden worden toch weer het huismerk van profile tyrecenter de interstate, heb ik goeie ervaring mee op de alfa,s lekker stel en goeie grip. (naar mijn rijstijl dan, gematigd sportief)Mvg ico
Met onze vectra c station 3.2 v6 1op10 keertje 9,7 en 9,9 gewoon met rondjes rond de kerk en geen snelweg.
Mvg ico
Zo de 1ste 1000km zitten erop,
Geen gekke dingen tot nu toe, koelvloeistof blijf mooi op pijl.
Sludge pijpje eraf is ook wel fijn.
Tot nu toe 2x getank 527km en 53L getankt en een keer 523kmen 53L getankt.
Boordcomp gaf 10.1L/100km en 9,7L/100km.
Meestal ritjes rond de kerk ,het word tijd om de v6 eens de sporen tegeven.Fijne auto die je zowel snel/vlot en lui kan rijden.
Mvg ico
@GTS Power wrote:
@ico75 wrote:
gewoon gewassen en afgespoeld met osmosewater….. handig moet je niet zemen…
Mvg ico
heb je daar een filter voor?
Bij ons op bedrijf hebben we een bevochtings instalatie met een voorraad vat van 300L ik heb daar een slang in gemaakt nar de wasplaats.
Is idd een groot filter die van leiding water osmosewater maakt.mvg ico
gewoon gewassen en afgespoeld met osmosewater….. handig moet je niet zemen…
Mvg ico
Naast de opel heb ik nog een aantal dingen.
Brommer Honda camino 1992
Brommer Honda MB5 1989
Brommer Yamaha FS1 1982Van de brommers nog geen foto,s
En dan de auto,s
De alfa romeo 156 1.8 TS van 2004
De alfa romeo 75 2.0 TS van 1991
Mvg Ico
Dank voor het aanbod, tis voor een vectra c
Mvg ico
de hoekjes brokkelen wat af ander had ik het zeker ff gespoten
Mvg ico
In die carterventilatie moet ik mezelf nog eens goed verdiepen om het hoe en wat.
Ik zag dat je een how to gemaakt had.Mvg ico
Goeie avond,
Had ik het nou goed dat je zwarte koplampen heb en je er nieuwe voor gekocht heb?
Wil je oude zwarte kolampen in de verkoop doen?stuur me een pm voor je prijs.
Mvg ico
Nu alweer een paar dagen verder,
De koelvloeistof blijf nu op peil al zit er wel verschil in de ene dag buiten de andere.
En met het vulpijpje eraf geen last van mayo meer.We zijn nu bezig de 1ste tank benzine erdoor te jagen, alhoewel dagelijkse ritjes van 10km gaat dat niet hard.
Weet ook niet of het wel lekker is voor zo,n motor kleine stukkies.Wensen? Ja
setje shades
Verlagen
OPC eindstukjes net onder de bumper vandaan laten komen
Achterklep kaal ( die weet ik nog niet precies)Mvg ico
@Kano wrote:
Tussen de 500 en 600 kilometer op een tank. Dan gaat er ongeveer 55 liter in. :shock:
Met m,n alfa romeo 156 1.8TS rij ik ook tussen de 500 en 600 en er gaat ook 55 liter in???????
:hmmz
De stats. opgegeven door rdw.
alfa 1.8TS opel 3.2 v6
stad 12.10/100km 14.30/100km
Buiten 6.4/100km 7.6/100km
Combi 8.5/100km 10.10/100kmDe verschillen liggen niet zo gek veel uitelkaar, misschien in de praktijk andere cijfers.
En volgens de RDW allebei energie label EMvg ico
dju net telaat voor die smoke achterlichten……
Dacht ff dat het de mijne was op de foto hihi ook net in bezit van een 3.2 v6 met handbak.
Ja, het energielabel A zullen we niet in terecht komen die 3.2 lust wel een slokje.Iemand ervaring met de actieradius van zo,n v6?
Mvg ico
Idd simpelste oplossing, gewoon een schakelaar tussen de ontsteking.
volgas geven ontsteking, klik uit/en weer aan, krijg je een ferme knal plus wat vlammen met je open pijp.
Misschien de schakelaar op een handig bereikbare plaats monteren zodat je snel kunt handelen.
Kun je klappen waneer je wilt.Mvgh ico
Dat klappen hoor je bij rallywagens veel.
Als je dat echt wilt op je corsa, moet je gaan denken aan de timing van de onsteking, timing van de kleppen.
Bij rallywagens is alles op het scherpst van de snede afgesteld, zodat het maximale vermogen in een hoog toeren liggen. Die wagens vallen bijna stil als ze staionair staan te draaien. Wat lastig is voor dagelijks gebruik.Wil je toch klappen en vuur uit je uitlaat?
Dan zijn er setjes te koop die door middel van een bougie in de uitlaatbuis de onverbrande benziene laten ontpolffen/verbanden met als gevolg een fiks vlam.
Doormiddel van op een knop op je dashbord te drukken schakel je de ontsteking ff uit zodat er onverbrande benziene in je uitlaat kom.Mvg ico
-
AuteurBerichten