Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
op de bobine zelf staan de nummers, cylinder 1 is links als je er voor staat
de temperatuursensor is nieuw, maar zal m nog een keer meten,: net gemeten , auto was nog wat warm en gaf 3 volt aan, na 10 min laten lopen 2, 5 volt, lijkt dus te werken.
dat roken is logisch ja…..:) alhoewel ik hem ook redelijk vindt roken als ik rijd. en nee hij verbruikt geen koelwater.
als hij stationair loopt ploft hij iets in de uitlaat en rookt een beetje
was ik weer :)
inmiddels een ander gasklephuis van de sloop gemonteerd, klacht nog niet weg.
gaskleppositie sensor nagemeten, stond bij stationair zo’n 0,68 volt op, werdt uiteraard meer met gasgeven, wie weet of deze waarde goed is?
bougiekabels gemeten, zo tussen de 6K en 11K, lijkt me prima, viel me alleen op deat als ik dop eraf trok, hij vonkte in de schacht, lekt dus een beetje aan het eind van de kop, zou dit de oorzaak kunnen zijn ?
had geen reservebougies, en wilde kijken of ze goed vonkten, dus er 1 uitgehaald, dop erop en op het blok gelegd en gestart, vonken allen prima, kleur een beetje bruinMaar op het moment dat de auto liep, met dus 1 bougie eruit kwam me daar een partijtje rook uit die uitlaat, en stinken! is dit normaal?????
ben al op zoek naar een andere auto, dan ruil ik deze wel in, maar heb liever dat hij goed is…
brandstoffilter geen verandering, evap vervangen met 1 van de sloop, ook niet.
verder kijken:
kan het de gaskleppositie sensor zijn?
heb wel gemerkt dat als hij koud is het beste loopt, rookt amper.
na 5 minuten rijden begint hij een beetje te stotteren, en las hij goed warm is wordt het erger.
ik dacht zelf misschien te rijk mengsel, en kwam toen bij die gaskleppositie sensor uit,
iemand met mij eens of ben ik nu gewoon aan het gokken?
kan een compleet huis krijgen op de dloop voor 50 euro, met de lfr en de gasklep sensor .
dat is dan het laaste wat ik er aan uitgeef, anders word het inruilen..graag reacties van jullie kant, begin een beetje gek te worden, ja nog gekker dat kan :)
filter net vervangen,
morgen even kijken wat ie doet .dat evap ding, neem aan dat hij hoort te klikken zodra er spanning op staat, doet ie niet. kan me zo voorstellen dat als deze niet goed is, je vacuum in de tank krijgt en dus niet voldoende benzine… correct me if i’m wrong.
zal maar weer eens naar de sloop rijden…..
wordt vervolgdgeen idee van dat filter, waarschijnlijk nooit vernieuwd……
valse lucht heeft hij niet, heb al 2 bussen leeggespoten :)
inlaatrubber is ok.
By horror1972 at 2010-12-11
wat is dit ding (b)
op het rechter slangetje staat vacuum , die linker slang doet niets, wat moet deze doen?
kan het iets te maken hebben met de brandstof? las nl iets over een filter….lmm heeft deze niet. wel een aanzuiglucht temperatuur sensor. volgens opel geeft deze niet dit soort klachten, maar misschien is hij wel kapot, zal eens kijken of deze te meten valt.
olie had ik al vervangen, en heb gisteren zo’n 15 km op de snelweg gereden met 6000 toeren, blokkie lekker warm, maar van de snelweg af begon hij weer te bokken.
zal die kabelboom ff checken…
iedereen bedankt voor het meedenken, gister de thermostaat vv en probleem opgelost.
vandaag met een stuk karton voor de radaitor gereden, wordt wel wat sneller warm.
stationair laten draaien liep de temperatuur ook mooi op, en was er nagenoeg geen rook meer.
het lijkt er op dat mijn vermoeden van een te koud blok dus klopt.
zit er een temperatuursensor op het blok die de ecu regelt, of regelt deze ook de meter?
als deze ook de meter regelt, zou die dus niet kapot zijn, en blijft de thermostaat over…
correct me if i’m wrong.groeten marcel
wederom gasklephuis gemonteerd, iets beter gekeken naar die lfr.
deze zat dus muurvast, schoongemaakt, alle storingen laten resetten bij de dealer.
auto rijdt weer een stuk beter, alleen bokt hij nog zo rond de 2000 toeren, denk dat dit misschien iets met de koppeling te maken heeft. zal het oliepijl van de bak eens nakijken, omdat hij daar nogal zweet.in ieder geval loopt hij sationair weer en stuk beter.
bedankt voor de reacties
egr afdoppen is toch geen probleem, tenminste , dat lees je hier overal.mijn egr gaat naat binnen, heb er een dichte alu plaat tussen gezet en de stekker er gewoon opgelaten.
alle vaccuum slangen heb ik nagekeken, maar zal het voor de zekerheid nog een keer doen, degene waar dat rubbertje tussen zit, die naar een vaccumpotje gaat op de brandstofrails zat sowiezo dicht…
gasklephuis is nu zo goed als nieuw…
ik heb een lfr besteld en die gaat er morgen op.
bougiekabels zal ik ook nog even meten, ergens rond de 10k toch?afijn, laat het morgen (vrijdag) wel ff weten,
bedankt zover voor de reacties
g. marcel
-
AuteurBerichten