hkmjager

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vage storing calibra x20xev #17669158
    hkmjager
      Lid sinds:
      22 February 2009

      Nou het was dus wel de nokkenassensor, heb deze afgelopen weekend vervangen en hij loopt weer als een zonnetje.
      De rest van de sensoren zullen ook wel snel komen zijn we overal van af.
      geen storings lamp meer helemaal goed:)
      Nu nog even deze week achter bumper in kleur en dan zijn we klaar voor duitse auto dag:)
      Wederom bedankt voor alle info:afro

      In reactie op: Vage storing calibra x20xev #17669155
      hkmjager
        Lid sinds:
        22 February 2009

        He goedemorgen het is een 10 pins uitlees stekker ,
        En heb ff nagedacht maar denk dat ik gewoon alle onderdelen ga vervangen lmm, lamda, nokkenas sensor gas sensor de hele meut dan zal het vast wel goed gaan heb de bedrading gister aaf nog helemaal door gemeten voor zover dat wou en daar zit geen breuk in dus zal toch wel een sensor zijn he. oja en de benzine pomp en filter ook maar uitwisselen want de pomp die is ook niet echt lekker meer .

        Heb motorisch vrij veel vervangen dus als ik dit nu ook vervang heb ik weer langer plezier van calibratje denk ik .

        In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578570
        hkmjager
          Lid sinds:
          22 February 2009

          Goedemiddag iedereen,

          Ik ben een poosje geleden bezig gegaan om mijn opel eco tech motor weer klaar te maken en nu loopt hij perfect.

          Echter heb ik weer een nieuwe uitdaging en dat is dat mijn versnellingsbak nu bij de linker aandrijf uis uit de bak olie lekt:S

          Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen??

          Heb al in het haynes boek gekeken maar kan hier niets over vinden.
          Denk zelf een keering lek maar wil eigenlijk niet gellijk alles los halen i.v.m. meer kapot maken dan nodig.

          In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578569
          hkmjager
            Lid sinds:
            22 February 2009

            Calibratje loopt weer!
            Na veel werk en vooral gister veel tegenslagen met me calibra doet hij het weer.
            Voor de kerst was me water pomp stuk enz. enz. nu paar week later en hoop geld is hij weer klaar.
            Gister de distrubutie riem er op gezet, aandrijf as hoes vervangen, uitlaat pakking vervangen en toen aandrijf as opnieuw geplaats waar bij mijn stabilistor afbrak bij het loshalen weer een onderdeel dat vervangen moet worden :(.
            Maar goed vervolgens de olietjes en koelvloeistoffen erop gegooit en toen het moment van de waarheid was wel ff spannend!
            In eerste instantie liep hij beroerd en viel steeds weer uit waarna ik eigenlijk het idee kreeg dat ik de koppakking niet goed had gemonteerd maar na verdere inspectie was ik een slangetje van vacuum naar een sensor vergeten en toen die er op zat oei oei oei wat een geluidje !
            Moet zeggen het was de moeite waard hij heeft nog nooit zo mooi gelopen!
            Geen rook helemaal niets!
            Mijn motor was altijd zenuwachtig als hij stationair liep maar das voorbij hij loopt nu echt geweldig! Ik ben echt super blij nu kan ik volgend weekend de laatste paar onderdelen vervangen en dan kan hij weer gekeurd worden en rijden met die hap:).
            Foto’s volgen nog!

            In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578566
            hkmjager
              Lid sinds:
              22 February 2009

              Heb eigenlijk alles goed schoongemaakt moest namelijk ook vissen naar de schoepjes van de waterpomp en de poorten van koelsysteem zaten ook bijna allemaal voor 50% dicht.
              Bedankt voor de tips:)
              Heb inmiddels het blokje voor 90% weer in elkaar dus denk morgen misschien testen:)

              In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578564
              hkmjager
                Lid sinds:
                22 February 2009

                voor mij is het reviseren haha heb immers dit nog nooit gedaan en bovendien is de onderkant inderdaad alleen nieuwe pakkingen maar ben geen auto monteur dus reken me daar niej op af;)
                Ben al lang blij als ie strakies weer loopt haha.

                Weinig mensen die zomaar alles lostrekken en 600 euries investeren in de hoop dat ie straks weer doet:P
                Voor zo ver ik weet ken ie het wel nooit weer doen weg 600 euries;)

                had er misschien beter neer kunnen zetten zie hoe een leek een motor om zeep helpt:jerry

                In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578559
                hkmjager
                  Lid sinds:
                  22 February 2009

                  Dat met die dubbele carter ofwel carterpan in 2 delen is rete irritant haha , onmogelijk om de bovenste carter los te halen zonder olie aanzuigbuis te demonteren waar je natuurlijk alleen een steek sleutel op kwijt kunt en wat weer de nodige gevolgen heeft . Ook zit aandrijf as gigantisch in de weg dus moet nu kijken dat ik de carterpan pakking er tussen friemel zonder hem stuk te maken anders moet ik het hele blok los gooien . En dit om een halve centimeter te weinig ruimte:(
                  Al met al hoop ik dat de investering van ongeveer 600 euries de moeite waard is geweest haha.
                  Al met al goedkoper en sneller dan ander blok maar blijft veel geld he.
                  En dat voor een ecopechje;)
                  oja nog fototje

                  En dat is het voor dit jaar volgend jaar meer foto’s en uitsluitsel of het het allemaal waard was:P
                  Knallen uiteinde alvast allemaal:)

                  In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578556
                  hkmjager
                    Lid sinds:
                    22 February 2009

                    klopt was ff later al achter gekomen als hij er verkeerd op zit passen de schroeven er niet in erg nadig van ome opel weer haha:P

                    Thanks anyway:)

                    Blokje bijna weer opgebouwd maar t wordt me nu te koud in de garage dus morgen nog ff kijken en anders komend weekend de klus verder klaren:)

                    In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578554
                    hkmjager
                      Lid sinds:
                      22 February 2009

                      Maar jullie hebben inderdaad gellijk ben eigenlijk heel zuinig op me motor en belangrijkste (olie vervangen dus ) deed ik eigenlijk niet allen controle van vloeistoffen en bijvullen. Heb gister morgen me cilinderkopje weer opgehaald en moet zeggen ziet er netjes uit! zal straks nog paar foto’s maken.
                      Vindt toch super snel van technotrans:)
                      En de kosten incl. nieuwe kop bouten viel me ook mee 170€ 6 nieuwe kleppen nieuwe kleprubbers en druktest vlakken enz.
                      Nu zit ik echter nog met 1 klein probleempje ben namelijk iets te ethousiast geweest met demonteren.
                      De onderste poelie voor multie riem kan op 4 manieren terug geplaatst worden en daar staan nu net de markering op voor het op tijd zetten en de poelie waar me distru over loopt (onderste heeft 1 blauwe stip.
                      Iemand enig idee hoe deze markeringen tenopzichte van elkaar moetsen staan?
                      Dit staat niet in mijn wp handboek:(
                      Erg jammer maar ja tis alweer gebeurd voor je er erg in hebt he.
                      zal zo nog ff paar foto’s maken.

                      greets marcel

                      In reactie op: Reviseren xev20xe motortje #17578552
                      hkmjager
                        Lid sinds:
                        22 February 2009

                        is speciale olie lijkt op teer en hoeft nooit nieuwe bij :P
                        gewoon af en toe beetje bij verdunnen met water haha:P
                        Dacht dat altijd zo zwart was:O:jerry

                        In reactie op: Wie kan mij antwoord geven??? #17574143
                        hkmjager
                          Lid sinds:
                          22 February 2009

                          ja idd dat bedoel ik ben der ook weer niet zo heel bekend mee dus weet niet of dat hoort alle 4 zuigers hebben hetzelfde igg

                          In reactie op: Wie kan mij antwoord geven??? #17574141
                          hkmjager
                            Lid sinds:
                            22 February 2009

                            ok tot zo ver al bedank :)

                            Nu heb ik vandaag eens gekeken wat er precies allemaal stuk is en blijkt dat er 4 kleppen krom zijn en ik maak me zorgen om de speling op de zuigers bij het handmatig heen en weer doen op de peolie is er niets aan de hand, maar ik kan wel als ik naast me auto sta een heel klein beetje de zuigers heen en weer bewegen ? is dat normaal of is er nu nog meer stuk? geen grote beschadigingen aan de zuigers verder..

                            Ook heb ik eens overal van alles gelezen en hoorde dat mijn onderblok x20xev sterker is dan de xe versie en nu mijn vraag wat ben ik dan allemaal nodig om dit om te zetten naar xe?
                            en of iemand dat heeft liggen natuurlijk.

                            groet marcel

                            In reactie op: calibra x20xev probleem #17570129
                            hkmjager
                              Lid sinds:
                              22 February 2009

                              eeuhm keteken en legitimatie:O
                              was laatst mijn sleutels kwijt ff opel dealer groningen gebeld hebben ze aan de hand van sleutel code nieuwe voor me besteld kon ze ophalen zonder kenteken en legitimatie?
                              Vondt erg vreemd mjah moet dan ook nog worden ingelezen he..:wtf

                              In reactie op: Wie kan mij antwoord geven??? #17574139
                              hkmjager
                                Lid sinds:
                                22 February 2009

                                en het uitlaatsysteem spruitstuk enzo ook allemaal anders of valt dit mee ?

                                In reactie op: Wie kan mij antwoord geven??? #17574137
                                hkmjager
                                  Lid sinds:
                                  22 February 2009

                                  Dus de rest past in princiepe wel ? orgine versnellings bak startmotor dynamo stuurbekrachtiging enzo?
                                  heb voor een jaar terug een 1700 turboblok in me renault 5 tl en daar moest eigenlijk alles worden aangepast echt super veel werk.
                                  alle bedrading klopte niet enz.
                                  nu heb ik een werkplaats handboek dus bedrading kom ik wel uit denk ik zo maar pomp e.d. werkt allemaal gewoon weer en als laatste de kabelboom moet die er helemaal uit en van xe er weer in of slecht paar aanpassingen?
                                  groet marcel

                                  In reactie op: calibra x20xev probleem #17570124
                                  hkmjager
                                    Lid sinds:
                                    22 February 2009

                                    origineel gepost door De Witte
                                    calibra x20xev probleem

                                    een calibra 2.0 16v ecotec (x20xev) waarvan de motor niet meer aanslaat. mijn eerste conclusie dat het alarm niet vrijgaf. ook als je aan de draadboom van het alarm zat ging het motorstoringslampje vreemd knipperen. aangezien er nog garantie op het alarm zat hebben we de wagen weggebracht naar het inbouwcentrum. vandaag hebben we bericht van het bedrijf gehad. dat het alarm goed functioneerde, maar dat het brandstofpomprelais en de desbetreffende zekering (11) geen spanning vanuit het aanstuurapparaat krijgen. is er toevallig iemand die bekend is met dit probleem of iets soortgelijks heft gehad. want ook ik zit nu langzaam aan met de handen in het haar. teens heeft de auto al 4 jaar lang last van inhouden en is er met het uitlezen niks te vinden. kruk en nok sensoren zijn al uitgewisseld maar ook dit heeft niet tot de oplossing geleid. enigste optie lijkt dan nu nog de ecu uitwisselen. zouden deze 2 problemen met elkaar te maken hebben of niet?
                                    het lijkt er op dat de motorcomputer niet meer alle 2 de sleutels “ziet”.
                                    Ik heb tot nu toe nog nooit iemand gehoord, die de transponder ring kapot had, of soortgelijke problemen.

                                    hoop dat iemand me zo snel mogelijk kan helpen om de oplossing te vinden.

                                    Pierre en Björn

                                    hoi pierre en bjòrn ,
                                    ik heb het zelfde probleem gehad en bij mij hebben ze bij de opel garage een nieuwe draad gelegd vanaf brandstof pomp naar contakt op bij auto aanzetten zeg maar gaat mijn pomp gellijk draaien werkt perfect geen problems meer gehad.
                                    groet marcel

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)