Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Rijden natuurlijk.
Mijn opmerking/vraag was niet heel duidelijk geformuleerd, denk ik.
Dubbele sleutel geen probleem.
Een nieuw contactslot is zo besteld, maar hoe zit het dan met de startonderbreker?
Alleen het contactslot, begrijp ik dat goed?
Dan dus ook een aparte sleutel voor nieuwe contactslot…
Wat ik wel weet, is dat de sleutel soms moeilijk uit het contactslot komt. En dat het slot niet helemaal naar uit/off-stand gaat. Sleutel gaat er dan moeizaam uit en eenmaal eruit dan blijft de radio aan.
Vanavond was het weer raak.
Op 150 meter van huis stopte de auto er weer mee. Aan de kant gezet, naar huis gelopen en een uur gewacht.
Wel nadat ik nog (tegen beter in) heb geprobeerd de auto te starten. Maar dat lukte niet. Ook niet met de reserve-sleutel die ik op zak had.
Het motormanagement-lampje knippert heel erg snel voor een paar tellen, viel mij op.
Na een klein uurtje terug gegaan en de motor geprobeerd te starten.
Er gebeurde niets.
Toen de 2e sleutel gepakt en zie daar, de motor sloeg aan.
Naar huis gereden, maar het gevoel van het niet starten met de eerste sleutel zat mij niet lekker. Thuis nogmaals geprobeerd en toen sloeg hij wel aan.
Eenmaal thuis de sleutels geopend en het binnenwerk bekeken. Bij beide zit de batterij-houder los op het printplaatje. Lijkt mij niet goed. Dat verklaart denk ik nu ook waarom de centrale deurvergrendeling niet meer werkte.
Verklaart dit misschien ook de foutcodes P1612 en P1613?
Wel inmiddels een nieuwe bobine besteld!
Op mijn zoektocht naar een nieuwe bobine, kom ik verschillende merken tegen. Van goedkoop naar duur.
Hoe weet ik nu dat ik een goede bobine aanschaf en geen imitatie-bobine?
<p style=”text-align: left;”>Beste Liviu2004,</p>
Dank voor je reactie.
<p style=”text-align: left;”>Wat houdt dit precies in?</p>
En wat zijn de herstelopties?Tijdens onze vakantie is de Zafira wederom 2x uitgevallen. In Duitsland bij een Opel-garage uitgelezen. Foutcode p1600: steuergerät ersetzen (ECU). Leenauto via ANWB gekregen en de Zafira is getransporteerd naar Nederland. Na het uitlezen in Duitsland zijn helaas de foutcodes gewist. Hier dus maar eerst verder gereden. Tot vandaag; op een parkeerplaats ging ik in slakkengang haaksom en ja, auto viel volledig uit. Viel ook niet direct te starten (wat ik inmiddels al wist, want dat deed hij in Duitsland ook niet). Na 5 uur terug bij de auto en direct starten… Toen naar de garage gereden, laten uitlezen met de volgende foutcodes:
Wie weet wat de foutcodes inhouden? En wat de oplossing (-en) is (zijn)?
<p style=”text-align: left;”>2002</p>
1.8 benzine -
AuteurBerichten