Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik vind het ook niet veel geld. Sowieso als je bedenkt dat er ook nog 6 maanden garantie op zit. Er zit alleen geen startmotor en turbo bij. Maar die zijn beide nog in orde. Het is dus gewoon een kwestie van motor omgooien.
Persoonlijk zou ik na 1400 euro neer te hebben gelegd die 500 nog investeren.@teungts wrote:
ook al remreinger in de inlaat gespoten met starten, en zo als de heren al zegen doe die compressie test.
Dank voor het meedenken!
Inderdaad een soortgelijk iets geprobeerd; Start Pilot. Hij lijkt wat sneller te willen draaien maar gaat alleen maar harder kuchen en dan begint zelfs iets te tikken/knakken.Thanks heren. Het is voor mij dan wel duidelijk. Achterhalen wat er aan de hand is, testen hier, testen daar en er dan misschien achter komen dat er iets (vrijwel zeker) onherstelbaar beschadigd is, is naar mijn idee dan ook weggegooid geld.
Het is nu kiezen of delen. Of de auto met motorschade verkopen, of op zoek naar een vervangende motorblok.Auto heeft 1400 euro gekost met +2 ton op de teller. 2000 Editie Jewel uitvoering. Waard of niet waard?
En mocht hij het waard zijn, weet iemand een adresje waar we eventueel terecht kunnen voor een motorruil of een vervangend blok?
Zelf heb ik iemand gevonden die hetzelfde blok met 6 maanden garantie voor 550 euro verkoopt.Een gereviseerd blok hoeft niet (mag wel) maar is waarschijnlijk erg duur (lijkt me in elk geval. manuren, onderdelen etc).
[youtube:14mw0ucd]http://www.youtube.com/watch?v=EQ_ZfHyYEo8&feature=youtu.be[/youtube:14mw0ucd]
Bij deze een filmpje gemaakt tijdens het starten van de motor. Herkent iemand dit geluid?
We krijgen vanuit de directe omgeving veelal hetzelfde antwoord namelijk.
@wim-v6 wrote:
Ook Blok overleden
Hield deze er dan ook mee op? En hoe is geconstateerd dat deze overleden was? Ofwel, wat was hetgeen wat duidelijk maakte dat het blok de geest had gegeven?
Om hier even op in te haken. Ik ben momenteel Mick aan het helpen met dit probleem. Even een opsomming:
– Auto gekocht op 26-07-2013 (Astra G CC Y1.7DT)
– 30-07-2013 Koelvloeistof bijgevuld vanwege oplichten radiatorlampje. Na bijvullen lichtje uit
– 31-07-2013 Motor te heet, valt uit, geen vermogen meer, start niet meer/slaat niet meer aan
– Koelvloeistof eruit gelopen
– Uitlezen:P0110 – Intake Air Temperature Voltage High (01) – Not Present
– LMM losgekoppelt en getracht te starten
– Bij starten draait de motor wel rond, geen rare mechanische geluiden of geluiden wat doen duiden op een vastloper of iets dergelijks
– Motor lijkt wel aan te willen slaan maar ook weer net niet. Alsof er maar voor de helft compressie is
– Olie ziet er normaal uit. Olie aan peilstok knettert niet als er een aansteker bij wordt gehouden (Geen koelvloeistof bij olie dus)
– Koelvloeistof is zwart gekleurd en dik qua structuur, drijft op water. Overigens was lang niet alle koelvloeistof zwart van kleur
– Knik/scheur in koelsysteemslang GM 1337543 (in de dunne slang een 20 a 30 cm van het koelvloeistofreservoir af) Hier is ook de koelvloeistof eruit gelopen.
Deze knik heeft er overigens voor gezorgd dat de meeste dikke drap wat in het reservoir zat, niet helemaal door het blok is gaan lopen– Gecontroleerd:
Gloeibougies OK (Doorgemeten, weerstanden vallen binnen normale waardes, zo ook gloeien ze op bij aansluiten op 12V)
Dieselpomp OK (Injectorbuisjes losgehad, bij starten puft uit alle vier diesel)
Relais OK (Doorgemeten met multimeter en klikken hoorbaar bij aansluiten op 12V)
ECU OK (Is uit te lezen)
Oliekoeler OK (Compressietest gedaan met 3 Bar, lekt niet)– EGR-klep gereinigd (was erg verstopt, ook na reinigen slaat het blok niet aan.
– Koelvloeistofslangen allemaal verwijderd en gereinigd met benzine (kwam erg veel vastgekoekte troep uit)
– Hetzelfde geldt voor koelvloeistofreservoir
– Radiator in dashboard verwijderd en gereinigdHet lijkt erop dat er vrijwel geen koelvloeistof meer in het blok zat. Door de drap en de knik in de slang kon hetgeen wat bijgevuld werd ook niet doorlopen het blok in. Dit zal dan ook de hoge temperatuur hebben veroorzaakt.
:!: Naar mijn bescheiden mening ligt de koppaking eruit. :!:
Het idee is verder als volgt:
– Reinigen of vervangen radiator
– Compressietest op het hele blok, of deze kosten en tijd besparen en gelijk de kop eraf halenWat vinden jullie? Verder nog ideen, tips of opmerkingen? Please shoot! Alle hulp is meer dan welkom!
Edit: Gelijk nog een vraag erachteraan. Als het goed is zijn de aanhaalmomenten als volgt: Y17DT 39,2Nm+60°+13°+60°+13°
Nu is mijn vraag, wat is de volgorde? EPC verteld hier niets over. -
AuteurBerichten