Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@TWA wrote:
APK verhaal moet de hoogte verstelling wel werken als deze er op zit/er een stelknop aanwezig is. Wil nog wel een corrosie op de stekkers zitten. WD40 en een oude tandenborstel en schoonmaken maar :jerry
En anders is 1 of beide sensoren defect.
Ik heb er 1 linksvoor en 1 linksachter op de draagarm gevonden. Stekkers zagen er goed uit, geen corrosie!
Toch wat schoongemaakt en lekker ingespoten met WD40.
Helaas, melding nog steeds!
Zal dan wel 1 van de sensoren defect zijn.Zijn dit trouwens de enige of zijn er nog ergens anders sensoren?
Ok ben ik blij dat ik sinds een maand weer een nieuwe apk voor een jaar heb.
Ga ik hiermee aan de gang.Bedankt allemaal
Gr. Sander
Is dit een ramp?
Lichten staan niet onnodig hoog of laag.
Waar kan ik ze vinden?@Mr.T wrote:
Je kan bij de automaterialenhandel dit bestellen, ik weet niet waar je woont anders kon ik je aangeven waar je moest zijn.
Ik woon in Vleuten (Utrecht), maar ik zou dat zeker wel bij een brezan o.i.d. kunnen bestellen?
Hartstikke bedankt voor je info!@Mr.T wrote:
Kijk even hier, http://start.mijngrossier.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;, volgens moet je nummer 16243-01 (Spoorstang Compleet) hebben.
Staat onder, Onderstel – Stuurdelen/wielophanging
Met dit nummer kan je bij de betere automaterialen het onderdeel bestellen.
Ja dat is m volgens mij. SUPER!!
Kan ik ook rechtstreeks bestellen of leveren ze m niet aan particulieren?[rquote=1861221&tid=142075&author=RAL]wat mij betreft wel.[/rquote]
Dat is mooi dan als dat kan. Dan zet ik de boel zelf weer inelkaar. Is toch het eerst verdient als je alles zelf doet, en het is nog leuk ook om te knutselen.
Ik laat mettertijd wel weten hoe het is afgelopen.
Bedankt tot zover[rquote=1861218&tid=142075&author=RAL]hij zit in het huis geperst.[/rquote]
Dat persen kan ik niet zelf. Kan ik dan de wiellager met huis meenemen naar een garage waar ze het er voor mij even in kunnen persen?
[rquote=1861216&tid=142075&author=RAL]nu word het spannend, je weet dat deze aan de achterzijde dus ook een remtrommel hebben met hierin dus de handrem verwerkt, en je deze moet afstellen/ terugstellen door een boorgat in de trommel?
verder is dit niet een klus die je je grootste vijand toe wenst.[/rquote]Ja dat had ik gezien. Remschijven achter eraf halen, wielnaafmoer loshalen etc etc. En de wiellager zit geperst, maar waarin? Nou dan wordt het zeker spannend klussen. Zie ik er geen heil in kan ik altijd nog naar een garage gaan. Maar liever probeer ik het eerst zelf.
Heb over twee weken een weekend ervoor uitgetrokken.[rquote=1861210&tid=142075&author=RAL]nog meer nodig?
tijd die er voor staat is 5 uur bijna. is allen de wiellagers achterzijde aldus mijn programma.[/rquote]
Denk het niet. Heb nog nooit wiellagers vervangen maar ik heb het één en ander op internet opgezocht, beetje technisch inzicht en geen twee linkerhanden.
Dus ik ga het gewoon proberen maar alle info is welkom.
Misschien een overzicht eventueel met plaatjes?[rquote=1861205&tid=142075&author=RAL]deze is gebaseerd op een 1998 omega 2.0 16v benzine. maar vrijwel gelijk op andere modellen geef daarom altijd even het model op.[/rquote]
Ik heb een Omega Stationwagen Sport uit 2001.
Zal toch wel hetzelfde zijn?[rquote=1861202&tid=142075&author=RAL]300 nm voor de naaf.
4 nm voor de schijf.
110 nm voor het wiel.
8 nm voor de abs sensor.
60 nm voor spoorstangeind
80 nm voor de remklauw drager.[/rquote]
Bedankt voor de info. Hiermee ben alvast blij.
[rquote=1861200&tid=142075&author=RAL]ogenblik![/rquote]
ik wacht:D
-
AuteurBerichten