Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo mannen, alles ging weer goed tot voor kort de motor bij ca. 1400 toeren in de 5 op constante snelheid (tussen 50 & 60 km/h ongeveer) wat begon te stotteren. Ietwat gas erbij of gas los en er is niets aan de hand, ook bij accelereren niet. Nu rijd ik deze snelheid wel vaak in de 5 en dan is het toch knap irritant. Aangezien ik twee linkse handen heb, heb ik de auto toch weer even na laten kijken en nu blijkt dus de egr-klep lek te zijn. Ik kon via de garage een nieuwe bestellen maar die moest uit Engeland komen en moest ca. €350,- kosten excl. btw en montage. Ik dacht dank je de koekoek, nu ben ik dus aan het zoeken naar een alternatief. Ik lees van alles over afdoppen e.d. maar ik zou niet weten waar ik zoiets op een goede manier kan regelen. De garage waar ik kom mag het blijkbaar niet doen. Nu kwam ik dit onderdeel tegen op internet voor een stuk lagere prijs:
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/search/EGR+Klep+Opel+Vectra-B+X25XE/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijn vraag is nu als ik dit onderdeel bestel, zou dat dan voldoende zijn of moet ik nog een pakking hebben of iets dergelijks? de garage geeft wel aan deze te willen monteren en ze denken dat het wel moet passen. Het scheelt mij i.i.g. enorm aan de kosten lijkt mij. Vanaf januari ga ik overigens een stuk minder kilometers maken en veel minder korte stukken rijden. Als ik hiermee dus nog wat jaartjes vooruit kan vind ik het best.
Nou…toch maar even gebeld dus. Er werd aangegeven dat er 2 jaar garantie zat op het onderdeel. De factuurdatum was 4 dagen over de garantiedatum heen…zul je net zien. Gelukkig werd er niet flauw gedaan en het bedrag is van de factuur gehaald, incl. een stukje arbeidsloon. Probleem opgelost. Hopelijk gaat het deze keer langer mee.
Hey Poll!
Welkom hier enne…hoij um diek hé!! ;)
Grtz HK
Weer wat geleerd! Thx!
Mijn 2.5 is ook een sport met ecc en zonder xenon, hij is van 4-99 vandaar.
Nou, twee weken geleden de auto laten fixen bij Opel Mestrom in Groesbeek, vlak bij Nijmegen. Hier kon ik wel snel terecht. De monteur daar reed zelf in een i500 zo bleek, dus dat gaf wel vertrouwen. Vriendelijk bedrijf ook, alles werd keurig overlegd. Uiteindelijk dus de multiriem vervangen incl. spanrol zoals verwacht. Motorsteun en waterpomp kon ik nog een jaartje laten zitten tot de volgende grote beurt, directe vervanging bleek niet nodig en dan moet de distributieset toch vervangen worden.
Fijne jaarwisseling allen!
Grtz HK
Dat was em ja! Thx!!
Tsja…het staat er toch echt. Ik kwam hier laatst ergens een lnik tegen met onderdeelprijzen, wilde ik al even checken maar kon hem zo gauw niet meer vinden.
Die steun komt er nog bij, en nog wat onderdelen maar vond het ook behoorlijk aan de prijs ja.
Zo…vandaag toch maar even langs de lokale Opel Dealer gereden. Geluid was wel al minder hoorbaar maar de plaatselijke dokter van Opel Bulters Nijmegen was vrij snel ter plaatse met de stethoscoop om goed te kunnen luisteren. Nu ben ik dus een een offerte rijker (armer moet ik eigenlijk zeggen) van Euro 538,- voor het vervangen van de multiriem incl. spanner en een reactie/motorsteun. Iets meer dan een uurtje werk volgens hun planning. Ik kan daar pas rond de jaarwisseling terecht voor reparatie gezien de drukte en een paar zieke werknemers, maar zolang wil ik liever niet wachten. Hier moet ik geen maand meer mee rondrijden lijkt me. Morgen mijn vertrouwd adres maar eens bellen in Limburg, eens kijken wat zij ervan zeggen.
Cheers,
HK
Bedankt voor de reactie heren.
Ik ben verder niet echt technisch onderlegd dus dat wordt toch een garage in de buurt zoeken ben ik bang, het lijkt mij iig niet verstandig om hier te lang mee door te rijden…
Grtz
Nee, dan hoor ik geen verschil. Ik kwam net terug van het werk en heb ‘m nu weer even gestart en nu hoor ik niets. Lijkt dus alleen bij koude motor hoorbaar.
Wat ik wel vergat te melden, gisteren tussen de middag op het werk de auto koud gestart en toen hoorde ik voor het eerst ook heel even een ploffend geluid voordat hij echt op gang kwam, leek vanuit de uitlaat te komen. Vond ik ook al raar. Is wel niet meer teruggekomen.
Ben wel al wat strooiwagens tegen gekomen van de week, zou die viezigheid daarvan ergens mee te maken kunnen hebben? Zal wel niet.
Ik rij gemiddeld rond de 1:10 met mijn B2 2.5 van ’99, ook met veel stadsverkeer. Maar ik kom zelden onder de 1:9. Op de snelweg bij langere afstand meestal 1:11 ongeveer bij zo’n 130 km/h. Als je echt 120 rijd moet 1.12/13 ook haalbaar zijn op lange stukken idd.
Wel interessante theorie over dat vroeg opschakelen…ik rijd ook altijd lekker relaxed op koppel en schakel meestal wel voor de 2500 toeren op in de stad . En ik rij regelmatig in de vijf met 50 door de stad op de wat relatief langere 2- baans stukjes. Eens kijken of iets langer doorhalen toch wat scheelt bij de volgende tank!
Grtz HK
Vandaag 2 nieuwe pitjes erin gezet. Er zat een setje Philips bluevison in, die bevielen op zich prima. Ondanks vele negatieve berichten over de levensduur hebben deze er ong. 20.000 km in gezeten, dat viel dus wel mee. De Brezan had echter geen setje meer liggen, wel een setje Philips Xtreme Power, ietsje duurder. Ik ben benieuwd of ze gaan bevallen…iemand ervaringen?
Onlangs ook weer apk gekeurd, niks aan het handje alleen de einddemper vervangen maar dat zat er al aan te komen, zat een behoorlijk gat in. Niks van te horen overigens.
Grtz H. Klein
13 augustus 2010 om 12:54 In reactie op: opn presents sevenum 2010 20-21-22 augustus!!!!!!!!!!!!! #17515798Volgende week is het al zover zie ik. Wil ook even gaan kijken, wel weer paar jaartjes geleden en is tenslotte vlakbij waar ik vandaan kom. Is het makkelijk te regelen mocht je nog willen overnachten op locatie? Of hoe zijn de ervaringen?
Grtz HK
Ok, thanx voor de info! Hij springt nu weer regelmatig uit zichzelf aan, bij de volgende beurt laat ik er wel even naar kijken. Klinkt niet als een dure en ingrijpende reparatie als ik dit zo lees. Komt goed!
Hoi,
Sinds eergisteren is bij mijn vectra ook de verlichting van het aircodisplay uitgegaan, nou ja gedeeltelijk dan…alleen het linker display met de temperatuur instelling. De rest brand nog wel. Als ik een paar keer tik tegen de onderzijde springt-ie weer aan….en als ik kort hierna de auto weer start blijft het display aan, als ik de auto een dag later start issie weer uit…ook stekkertje los? Makkelijk te verhelpen?
Thanx.
-
AuteurBerichten