Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Goedenavond Liviu,
Bedankt voor je reactie!
Hetgeen waar je een foto van hebt gestuurd, is dit versnellingsbak vloeistof?
Waar kan ik deze vloeistof vinden in het motorcompartiment?
Hoe laat ik deze vloeistof af, en hoeveel dient er vervolgens gevuld te worden?
Dient er een filter vervangen te worden?Op de foto’s die je stuurt ziet het reservoir er erg vervuild uit. Is dit het probleem geweest bij de auto waar de foto’s bij zijn gemaakt?
Sorry van de vele vragen, maar wil het graag in één keer goed doen. :applause02:
Afgelopen week is Liviu langsgeweest voor de software update, met inbegrip van het uitschrijven van de EGR.
Nadat Liviu uiterst secuur te werk is gegaan en de software update uitgevoerd had, heb ik een rondje gereden om te kijken of het probleem opgelost zou zijn.En wat blijkt…. Astra rijdt weer als vanouds. Kan er weer heerlijk van gaan genieten.
Liviu, hartelijk dank voor je deskundigheid en ik kan je bij iedereen aanbevelen :thumb
En als ik deze heb, wat kun je hier dan mee? Ik stuur je anders even een berichtje, we hebben al eerder contact gehad hierover :thumb .
Ik ben niet in het bezit van een OPCOM.
Wat bedoel je precies met de security code van de auto?Cheater werkte bij mij in het begin super.
Heeft het nu 2 à 3 jaar goed gedaan, maar nu begint hij problemen te vertonen.
Ik heb nog een cheater die niet aan de map sensor gemonteerd hoeft te worden, zoals de nieuwe dit schijnbaar wel moeten. Toen was de cheater ook nog maar een tientje, las dat ze nu al het viervoudige zijn.Het liefste zou ik ook echt graag de software willen laten updaten waarmee de EGR uitgeschreven wordt. Echter, hoe zeker is het dat dit goed lukt. Want ik begreep als het niet naar wens is, de update NIET teruggedraaid kan worden.
Liviu heeft me al eens aangeboden om dit voor me te doen, ik heb enkel weinig tijd, heb de auto elke dag nodig en woon niet bepaald in de buurt. Heb je nog een idee liviu?
Reacties zijn van harte welkom!
Super dat je dit aanbiedt Liviu, maar ik vroeg me af of er ook mensen zijn in de omgeving van Eindhoven.
Dit aangezien het anders een behoorlijk stuk rijden is voor me.Ik heb de auto elke dag nodig, dus opsturen van de ECU via PostNL is ook geen optie.
Ik begrijp overigens uit jou reactie dat dit de software-update betreft die ik moet hebben?
Dan krijg ik er dit uit:
Opel-onderdeelnummer 12242040
Software-versienummer 9Liviu, ik krijg deze informatie te zien zodra ik alles goed ingevoerd heb:
Opel-onderdeelnummer 12249813
Software-versienummer 1Buitendienstoplossing: – gewijzigde ventilatorregeling – verbeterde diagnoseprocedure, 58X, TPS,.. – pingelprobleem verhelpen
Kun jij deze voor me ontcijferen? Snap namelijk niet alles wat daar staat…
21 januari 2016 om 12:42 In reactie op: 13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk? #18307210@TedMechanic wrote:
Als de velgen over de remmen heen kunnen, dan past het.
Bedoel je deze reactie serieus… :wors
Nee zonder grappen, zover was ik ook al.
Aangezien de wielen hier niet in de buurt staan, is het fijn om vooraf te weten of zoiets zou passen.Maar aangezien de reacties zover uit elkaar liggen, denk ik dat ik ze mooi laat liggen.
Er bestaat teveel onduidelijkheid over, zelfs bij de dealers kunnen ze me er geen uitsluitsel over geven.Dan maar 14 inch, zodat ik het zeker weet :thumbup
19 januari 2016 om 22:17 In reactie op: 13 inch velgen op Corsa C Z1.2XE Easytronic mogelijk? #18307207Kan iemand mij hiermee helpen??
Mooie wagen Littlebird!
Wat voor zomerwielen heb je dan, als dit je winter setje is? Mooie originele Sport Edition II velgen trouwens :wub .
En Okkie, goed bezig geweest! Altijd fijn als je weer iets van je to-do lijstje af kunt strepen :thumb .
Heb deze een keer besteld via FSRS Opelshop of iets dergelijks?
Kan ze nu overigens niet meer vinden. Weet wel dat ze daar goedkoper waren als bij de dealer!
Weet je wel hoe je ze gemakkelijk vervangt? Ik heb ze denk ik al een goed jaar liggen, en moet ze ook nog vervangen.
Nu weet ik dat Stephan ze pasgeleden nog vervangen heeft, wellicht dat hij ons een stapje in de goede richting kan helpen?Volgens mij verschilt het ook tussen een 3- en 5 deurs!
Jammer trouwens dat ze naar verloop van tijd vervagen en een soort van gaan oxideren. Enig idee of hier iets tegen te doen is? Misschien een laagje vernis er overheen spuiten?
+1 voor de Njoy lampen! Oogt hij weer een stuk netter!
Handig toch dat de BC aangeeft als je lampje stuk is!? Zou ik niet willen laten bederven door een set aftermarket achterlichten.
Mooi kerstcadeau Stephan :thumb
Ik ben vandaag bezig geweest met de Insignia sproeiers te monteren.
Helaas geen vóór en ná foto gemaakt, anders had je het verschil goed kunnen zien.
Maar zoals vaker gezegd is door meerdere mensen; mooie verneveling ipv. 2 kleine pis-straaltjes.
Winterbanden stonden bij mij ook op de planning, maar als ik het weer zo zie, gaan ze er pas op bij de eerste sneeuwvlokjes. Vind het op dit moment zonde om met winterbanden rond te rijden.
Meer plannen/updates staan voor de deur, maar dan moet het eerst beter weer worden.
Kortom; tot 2016. Fijne feestdagen :thumb
Heb je een EGR klep?
Trek anders de stekker er eens van los van en ga een stukje rijden.
Niet schrikken van het MM lampje wat zou kunnen gaan branden in het dashboard.Net de 139.000 km gepasseerd :(
Thnx voor de reply’s.
Zoals gezegd ben ik niet zo elektrisch technisch dat ik bovenstaande schema’s kan begrijpen.
Astra H 1.6, je zegt dat ik de zwarte draad vanaf het contactslot moet nemen. Hoe kom ik hier (makkelijk) bij?
En kan ik hem dan ergens bijprikken, of moet ik draden strippen en eraan solderen (waar ik minder van gecharmeerd ben bij contactslot).Dus de geschakelde bij het contactslot en de constante waar?
Ik heb het overigens ook al eens via de zekeringkast geprobeerd. Ook dan geeft het LEDje storing helaas.
Hoi Harry,
Op mijn vorige Astra G, ook van 1998 had ik hem aan de radio aangesloten. Werkte perfect.
Echter op mijn huidige Astra G Sport Edition van 2004 wil het niet werken, althans, het werkt wel, maar door het LEDje gaat de Astra niet meer op de safelock.
Meerdere mensen denken aan een canbus probleem. Echter weet ik niet hoe ik dit kan omzeilen/oplossen.
Wel lees ik verschillende verhalen over een weerstand tussen de spanningsbron en het LEDje te zetten. Echter ben ik geen elektronica expert, dus zou niet weten hoe ik dit zou moeten doen.
Iemand enig idee? Hulp is van harte welkom!
Oud topic, maar schop hem toch even omhoog omdat ik het graag werkend wil hebben!
@bertjuh wrote:
gister een nieuwe luchtfilter erin gestopt, liep daarna helemaal klote.
blijkt dat er langs de deksel een vaccuum leidinkje (oid) loopt dat los was geschoten. iemand enig idee waar deze precies voor is en waarom dit zo makkelijk los schiet?Haha toevallig!
Is gekomen door dat kastje van de bovenkant van je luchtfilterhuis eraf te klikken en ergens achter proberen te stoppen zodat het niet in de weg zit.
Ik zag het gelukkig nog op tijd en had hem gelijk terug gestoken.
Raar inderdaad dat het zo makkelijk los schiet.
Ik heb alleen maar negatieve ervaringen met Cargoods, bah. Ik kom er nooit meer. Maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk.
Zelf heb ik erg goede ervaringen met de Armster armsteun. Niet bezuinigen, gewoon voor zo een gaan.
Is je geld dubbel en dwars waard.Bevestiging van een Armster is inderdaad met 4 parkers. Twee aan de linkerzijde van het middenconsole en twee aan de rechterzijde van het middenconsole. Zit na 2 jaar nog muurvast en ziet er nog als nieuw uit!
Eerlijk gezegd heb ik nog niet veel gereden sinds de modificatie.
Maar de ritten die ik heb gereden voelen wel soepeler aan. Zo ook met nog een koude motor. Minder horten en stoten.Moet ook wel bekennen dat het erg lang geleden is dat ik het luchtfilter vervangen heb, wat ik in het vervolg dus beter bij ga houden
Zelf heb ik geen last van een lek klinkende uitlaat. Heb zelf gewoon een originele pot.
Verder is er wel een gaatje wat open is in het luchtfilterhuis, zodra je dat dikkere restrictie pijpje weghaalt. Hier zou hij valse lucht op kunnen trekken, dus dit gat heb ik afgedicht om dat te voorkomen.
Vandaag even de interieur- en de luchtfilters van de Astra en de Corsa vervangen.
Van de Astra wel foto’s gemaakt, van de Corsa niet. Moet zeggen dat ik de filters van een Corsa liever vervang als die van de Astra..
Vies (actief koolstof) interieurfilter eruit:
Zoals te zien is, is het filter half gebroken. Waarschijnlijk is dit zo met het plaatsen de vorige keer gebeurd. Ik denk dan ook niet dat hij naar behoren gefunctioneerd heeft in de tijd dat hij erin heeft gezeten.
Vervolgens is er een fris nieuw pollenfilter voor terug gegaan, zodat ik eens kan kijken of er verschillen merkbaar zijn, anders komt er weer net zo snel een actief koolstof filter.
Luchtfilter was trouwens wel echt aan vervanging toe!
Ook het filterhuis was niet erg fris meer.
Nadat het hele filterhuis gereinigd was, zag ik ook nog het 2e restrictiepijpje zitten. Deze heb ik er ook maar uitgehaald, aangezien de eerste al een tijdje verwijderd is. Eens kijken of dat enigszins scheelt.
Daarna het frisse nieuwe filtertje gemonteerd. Het viel me op dat er een soort gaas/roostertje over het filter heen zit. Apart, heb ik nog niet eerder gezien bij een standaard filtertje. Ziet er best grappig uit.
Sorry van mijn late reactie Herian10. Het setje komt van een Marktplaats aanbieder af.
Inmiddels is de sleutel weer gerepareerd met dank aan Haasje17, bedankt! :thumbup
Werkt weer helemaal fris zoals het hoort.
6 oktober 2015 om 21:34 In reactie op: [Interieurfilter] Pollenfilter of actief koolstoffilter? #18297363Veel verschillende meningen lees ik wel!
Kan natuurlijk door allerlei externe factoren komen, dat iedereen wat anders ervaart.
Mijn ervaring met koolstof is ook dat hierbij de ruiten sneller beslaan.
Zit er nog verschil in filter qua merk, of zal dat allemaal niet veel van elkaar schelen?
Heeft iemand toevallig ervaring met nare luchtjes met een koolstoffilter? Dit zou ik toch wel erg vervelend vinden namelijk.
Ik ga morgen rondbellen voor filters, voor een goed aanbod:)
-
AuteurBerichten