Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het gevonden, alé niet ik maar een famillielid
Hij volgde de buis naar de motor en tussen de motorblok en de rubberen buis is er een ijzeren buis en deze heeft een rubber tussen zitten (tussen de motor en de ijzeren buis). Dit rubbertje was versleten en er was vloeistof te zien. net eronder (onderkant auto) ook vloeistof te zien.
Ik heb het gevoel dat de verkoper dat ook wel wist maar er geen geld meer in wou steken of hij heeft het geprobeerd open te doen maar lukte hem niet?(verroest?)
hmmm zie foto:
en nog een vraagje, is ene koppakking duur en om het te plaatsen kost dat zeker veel tijd? Mijn schoonvader heeft op mijn oude opel astra (94 hatchback F twee deuren) een rubberen stuk bovenaan de motor veranderd met een nieuwe omdat er olie lekte.
Is dat hetzelfde stuk of is dat iets anders?
@kaneelschep wrote:
je moet iig nooit meer iets in goed vertrouwen aannemen van een verkoper! ;) en voortaan iemand meenemen die er wel iets van weet.
dit lijkt iig op een typische lekke koppakking. gezien het nergens heen lijkt te lekken. dan zal ie het verbruiken. en moet erbij rijden wel een klein pluimpje te zien zijn. laat iemand even achter je aan rijden om te checken. vaak zie je het zelf niet.
zolang je goed je water bij blijft vullen is er nog niet meteen een gigantisch probleem ;) let wel op hoe je olie eruit ziet.Ik zal dat wel willen proberen maar wat is een pluimpje?
en waar moet naar gekeken worden als men me achtervolgt?
hmm dus beter geen water gebruiken zeker, dus die roestplekken buiten aan de motorblok is omdat men water als koelvloeistof gebruikt heeft, amaai, lijkt als zuur dat bijt.
Ik heb vergeten te ruiken, maar heb wel de test gedaan bij koude motor (direct na het starten), motor aan laten staan, dop van reservoir eraf, maar water bleef op zelfde hoogte, net iets onder de lijn, zeg maar op de lijn.
Dan motor laten draaien(warm genoeg maar niet te veel?) dan weer dop eraf(ook terwijl motor aanstond), zelfde resultaat.
Mijn vriendelijke buurman Fermin zei me misschien of het aan de verwarming ligt, één of ander element. Maar daar je al op geantwoord(thermostaat).
hier alvast een foto van de lek die ik gevonden heb en van de motor (roest).
WATERLEK
ROEST
@wim-v6 wrote:
Distrikap al los geweest dan????
Willem
Willem, sorry? heb je het over de distributieriem?
en hoe bedoel je dat dat los is geweest? dat de vorige eigenaar die los heeft gemaakt? ik heb de auto gewoon gekocht in januari en that’s it.
@wim-v6 wrote:
LET OP!! lekkage aan de waterpomp, en tegen de motor gelegen delen zijn slecht waarneembaar, daar het water snel is verdampt.
Ik vermoed een lekkende waterpomp of slang aan de motor.
Koppakking Controle voor thuis gebruik:
zorg dat er koelvloeistof in het reservoir zit.
Draai direct na starten de Dop los: Komt de vloeistof Rap omhoog, Koppakking eruit
doe dit ook warm, Let op, bij motortemperaturen hoger als 90graden kan de vloeistof zoweizo omhoog komen.Snuffel eens aan de koelvlosistof, ruikt dit naar uitlaatgassen, dan heb je ook een grote kans op lekke koppakking.
maar wees niet te VOORBARIG met de conclusie koppakking!!
Willem
Inderdaad, water dampt snel weg, maar ik zie wel ergens onder mijn deur (chauffeur kant, naast de wiel, onder de plastieken omhulsel dat onderaan de carosserie vastzit) water uitkomen,maar weet niet of dat gewoon van het regenen is?
Als ik een kijkje neem in de motorkap vind ik geen waterlekken, maar wel veel roest op de ijzeren blokken (de motor zeker?), wie weet hoelang daarop al water opviel!!
Ik zat laatst in de fille en een kennis ze me dat dat een goede test is om te zien of de waterpomp kapot is. conclusie: auto warmte niet op dus waterpomp is ok. is dergelijke logica correct?
Ik zal dat eens proberen wat je zegt, moet dat koelvoeistof zijn of ook gewoon water? ik heb altijd koelvloeistof gebruik maar nu dat constant snel leeggeraakt, neem ik kraantjeswater!.
dus bij koude motor, auto opstarten dan direct dop los, niet wachten tot motor warm wordt ofzo? OK, zal het proberen. Ik neem aan dat de vloeistof omhoog komt en dat dat te zien is in het reservoir of moet er water uit het reservoir komen en naar buiten?
Dan ook nog proberen als motor warm is. Misschien een 10 min motor laten draaien is voldoende?
Moet auto aanblijven bij beide testen?
Ik ga dan eerst eens ruiken in de koelvloeistof, hopelijk ruik ik niets!
@marijnl1988 wrote:
Koppakking ligt eruit !! 100%
Waarom zo zeker? 100% zelfs, dan moet je wel van op afstand de auto nagekeken hebben of ben je één van vorige nachten langsgeweest en met je grootlicht aan het controleren geweest?
hey iedereen, bedankt voor de adviesen.
ik heb de verkoper gesmst en gevraagd of hij oplossingen kan bieden. Maar enige wat ‘m zegt ‘is dat ‘m kan verzekeren dat het niet de motor is en dat ik de waterpomp of de slangen moet nakijken en herstellen. en heb ‘m inmiddels gebeld en hij zegt dat niet te weten dat er problemen waren met een waterlekkage toen in januair, hij heeft de wagen zelfs een tijdje mee gereden en ondervond geen problemen zoals motor dat warm wordt. maar ik mag ‘m binnenbrengen en zal ‘m nakijken , (maarja, ben nu wel beetje blut en weet niet of hij dat gratis gaat doen… )
Hij ontwijkt ook mijn vraag om toe te geven dat ‘m verkeerde info heeft gegeven, maarja …
ik heb de opel astra break 1.7 diesel gekocht voor 2300 eur (bouwjaar 2000 en gekeurd voor verkoop). aantal km’s: 140.000,00. carpass inbegrepen.Maarja, ik stelde me de vraag: kan dat zo weining km’s zijn voor een auto van het jaar 2000,00?? hmmm. maar hij beweerde dat hij enkel directiewagens koopt van bij garages onder de 200.000 km… hmmm.
en nee, geen witte rook. de motor rijdt goed vind ik, trekt goed op enzo.
Waarvoor dient die RDS dan? ik begrijpniet dat dit de oorzaak is dat mijn tijd niet altijd klopt. Of is dat een extra optie van OPEL? raar.
awel, als ik mijn auto gebruikte gisteren na enkele dagen stilstand, stond het uur op 10u en niets, en dat was rond 12u middags dat in de auto instapte, of 12u30 maar dat maakt nu niet uit. Mijn punt is duidelijk.
Ik rij riching een vriend, auto uit gezet, even in de tuin gezeten, dan even binnen, na een uur of twee terug de auto in om naar huis te rijden.
Maar ineens is de tijd wel juist.
… deze synchroniseerd met de RDS van het gekozen radio station..
Dus zal dat te maken hebben met mijn radio? is goed zeker? dat ‘m synchroniseerd?
Maar is dat dan normaal dat deze Opel auto altijd vergeet hoe laat het is? MIjn vorige Opel astra van 1994(3 deurs) had dat probleem niet. Enkel als ik de batterij uit deed dan springt het uur op 00:00.Maar deze Opel neemt eender welke uur. Want laatste keer toen ik auto gebruikt en parkeerde was in de avonds, maar toen ik gisteren de auto aanzette was het zogezegd 10u00 maar dat kan toch niet?
15 april 2013 om 14:51 In reactie op: Sleutel centrale vergrendeling solderen want werkt niet meer #18126342@manuel25 wrote:
Dit is inderdaad een kwaal van deze sleutels, ze krijgen het allemaal. Eerst de (op de foto) bovenste contacten en als je je batterij er dan zo uit trekt scheur je die andere twee onderaan zo kapot.
Ik zou de batterijhouder weer terug op de print solderen. Dan ben je er van af. Als die los contact maakt zal hij vanzelf weer haperen. Ik heb bij mijn sleutels de (op jouw foto) bovenste verbindingen opnieuw gesoldeerd deze waren los gebroken bij mij. Hier kon ik makkelijker bij met mijn dikke soldeerbout. Met een fijnere soldeerbout kun je hem voorzichtig wel solderen denk ik.
Anders, andere afstandbedining printje compeet met batterijhouder kopen (sloop/marktplaats of evt. nieuw) en inleren.
hmm, spijtig, want ontdekte later dat de batterij er heeel makkelijk kon uitgeschoven worden zonder moeite, maar ja, daar is het te laat voor :-). Dus waarschijnlijk door de kracht die ik uitoefende om de batterij eruit te halen, is de batterijhouder losgekomen.
Ik heb gisteren nacht al emails en smsen gestuurd naar allerlei gebruikers van tweedehands en andere websites. Ik hoop dat gewoon de batterijhouder vind voor de tweede sleutel. anders misschien het complete nieuw kopen? vond iets via transponders.nl, iets met sleutels, heb ze een email gestuurd
Het is heel raar, maar vandaag stond de tijd juist en ik heb de tijd niet meer gewijzigd.
Heeft de opel astra een soort synchronisatie met een of andere server (zoals windows uurtijd dat doet)??
hmm.
Meer info over mijn auto: opel astra break bouwjaar 2000 1.7 diesel, 55kW, benaming in het boekje: astra G caravan type t98/kombi.
14 april 2013 om 20:17 In reactie op: Sleutel centrale vergrendeling solderen want werkt niet meer #18126339De afstandbediening werkt nu zonder te solderen. Ik vond het al raar dat ‘m er zo makkelijk afkwam, dus waarschijnlijk was ‘m nooit gesoldeerd.
bij het terug insteken van de batterijhouder werkte de led goed bij het indrukken van de knopjes, maar eenmaal alles terug in elkaar gestoken, kreeg ik maar een zwak licht bij ene knoop en niets bij andere.
zo meer malen geprobeerd, dan zag ik dat de ijzer van één kant van de batterijhouder niet volledig in haar plaats zat, heb deze dan iets dieper gekozen dan stak het deeltje onderaan meer uit.
Heb dan weer geprobeerd , weer niets bij het terug in elkaar steken, dan 2e keer, deze keer werkte het .
Ik heb ‘m vanavond kunnen uittesten en werkte goed.
Hopelijk blijft dat zo.
Ik wou nu de tweede sleutel herstellen want die werktte niet toen ik de auto (2ehands) gekoct heb, maar daar zit geen batterij houder in!!. is dat normaal? pfff Weet iemand waar ik zo een oude batterijhouder kan vinden?
ah, dan het wijzertje terug omhoog moeten schieten nadat de alternator vervangen wordt. alé, niet helemaal omhoog want heb al 60 km gereden .. dus iets minder :). Morgenavond weet ik het zeker. thanks a lot (heel veel bedankt voor diegene die geen engels verstaan :) )
Weten jullie misschien ook waarom mijn verbruik ineens zo veel is? vol getankt, niet mee gereden, enkel naar huis(korte afstand) dan onderweg naar schoonfamillie (60km) , zie ik ineens dat de wijzer minder dan de helft staat. Toen ik vertrok,stond ‘m helemaal boven.
ja, idd, multimeter erbij gehaald, batterij meette 10V en na tijdje laten draaien, maar 7 of 8V, durfdde niet meer terug naar huis te rijden met de auto, trein moeten nemen. auto is bij mijn handige schoonvader :), dus komt in orde.
Weten jullie misschien ook waarom mijn verbruik ineens zo veel is? vol getankt, niet mee gereden, enkel naar huis(korte afstand) dan onderweg naar schoonfamillie (60km) , zie ik ineens dat de wijzer minder dan de helft staat. Toen ik vertrok,stond ‘m helemaal boven.
goed nieuws, blijkbaar was de riem niet meer aanwezig… 10euro voor nieuwe en probleem is opgelost. alternator was dan toch niet het probleem, dus het rood lampje brandt dus ook als riem kapot is, wat normaal is want dan werkt alternator ook niet meer hé.
Ook goed dat ik gewacht hebt met alternator te kopen (eigenlijk omdat ik eerst mijn alternator moest meenemen omdat er 3 modellen waren… )
Toch iedereen bedankt voor de moeite!!!
groeten
ik ga een tweedehands opzetten, mijn schoonvader zal dat doen, dan kost dat maar 30 euro. eigenlijk omdat de auto maar nog enkele maanden heeft vooraleer ‘m weer door controle moet (in oktober of november) , maar die gaat dus er nooit door omdat de auto economisch een wrak verklaard werd (ongeluk, carrosserie beschadigd).
maar toen ik het onderdeel wou kopen, zei ‘m tegen me dat er 3 modellen zijn, en dat ik mijne moest meenemen. maarja, mijn schoonvader woont 60 km verder en hij komt eens langs , en gaat dan dat wel doen voor me, maar ik heb liever dat hij ook in één keer kan vervangen.
daarom vraag ik of iemand van jullie weet welke model in mijn opel astra moet zitten? opel astra diesel personenwagen (OPEL ASTRA F HATCHBACK (53) 1.7 TD (68PK)
)Hoe kan ik ook de voltage meten op de draad die aan één kant op de dynamo (B+ waarschijnlijk) verbonden is en op andere kant op de + poot van de batterij gaat?
Bedoeling is om te zien of de voltage op B+ hoger is dan voltage op + pool naast batterij. zo kan dus de draad gecontroleerd worden en kan er een slecht contact zijn.Ik lees net op een andere forum dat de meeste alternatoren een ‘voltage regulator'(engels) ingebouwd hebben of dat deze er wel is maar niet ingebouwd. en dat dit onderdeeltje ervoor zorgt dat het rood lampje brand, maw dat ‘m aangeeft dat er een probleem is met de alternator.
ze zeggen dan ook dat het ook kan dat dat ook kapot is dus dan moet je met meter uittesten om te zien of de alternator kapot is of niet.
Omdat ik nu weet dat mijn batterij lampje aanstond, kan ik dan ook ervanuit gaan dat ‘m kapot is? of misschien rubberen riem kapot? alhoewel deze enkele maanden geleden vervangen is, dus dat kan het niet zijn.
dus contact, aan, wachten 10 min dan starten? eens proberen héé
hmmm, dan moet ik weer iemand gaan zoeken om met mijn startkabels de auto eerst te starten, want anders geraakt ‘m niet opgestart.
Ik heb zo een tester dat ook batterij oplaadt, stel dat dat ik met een verlengsnoer naar buiten, die verbindt aan batterij, zou dan de auto optarten (omdat batterij continu stroom ontvangt)?
ik heb een multimeter, maar waar bevindt zich de dynamo (op internet een ander woord tegengekomen = alternator?) en hoe moet ik mijn multimeter aansluiten? en moet batterij aangesloten zijn, want heb ‘m losgekoppeld?
hmm, moet dat nog proberen ..
ja, duidelijke foto’s, ik heb ook foto’s gemaakt met mijn oh zo arme gsm. maar foto’s maken met de lamp in de auto is niet zoo makkelijk(weinig lichtinval).
Het is me uiteindelijk gelukt, heb wel de batterij eruit moeten halen. Ik zal mijn foto van de klemsysteem van mijn valeo koplamp(van kerhof) hier ook zetten, ik denk dat het een beetje lijkt op de rechterfoto van KadAstra.
Hoe zet je foto’s online?
-
AuteurBerichten