Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ik netjes op de buitenweg door kan rijden zonder file en ik hopu hem op 110 km/u dan loopt hij 1: 14 trap ik hem in dan kom ik aan 1 : 12 dus valt wel mee vind ik voor een 1.8
Ik rijd 1.8-16V ga als een trein met zn 125PK en sport versn bak.
Wat voor motor ligt er bij jou in turbootje..en bedoel je geen 195/35/17 i.p.v 185/35/17 zie er gaaf uit ook je C
Gewassen en gepoetst
hier nog met me Dotz Shuriken velgen
Mooie bak Turbootje zie er gelikt uit
Ben benieuwd naar jou bandenmaat..
Hoeveel J zijn je 17 inchers en welke ET waarde heb je….loopt er niks aan als je een hobbel in de weg hebt en met meerdere personen ook niet..?
Ik had ET38 was niet zo naar me zin nu ET42 veel beter nu.
Heb 205/40/17 Dunlop Sportmaxx 7Jx17 ET42
Hier met me onlangs verkochte Dotz 17″velgen
Toch wel blij met me zilveren 17″chers en betere ET nu.
Velgen zijn VERKOCHT.
Nu deze onder me Corsa C gemonteerd vanmiddag
http://link.marktplaats.nl/a1026506027″ onclick=”window.open(this.href);return false; zilver 17” 345 euro set van 4 velgen ET42
Zie advertentie voor me zwarte Dotz velgen 17″ die nu te koop staan op Opel Forum Marktplaats.
Nieuwe of 2e hands welke ET waarde hebben ze…kosten ze..
Vind deze wel mooi in 17″ hebben een ET waarde van 45 dus zou beter zijn bij mijn Corsa GSI
kosten 500 set van 4 bij online-velgen.nl
Ja ben ik wel benieuwd naar…heb zelf dus 7Jx17 steek 4×100 en ET38 en dat is juist de grote boosdoener die ET.
Bandenmaat nu 205/40/17.Standaard heeft de Corsa C GSI een ET af fabriek 49.
Rijd ik alleen niks aan de hand maar zodra ik maar iets belast en ik pak een verkeersdrempel dan hoor je hem iets schuren achter vooral rechtsachter waar de tank zit.
Ergens logisch want ET49 en ET38 liggen aardig wat uit elkaar.
Of ik laat ze van de winter bij wisselen wielen afdraaien tot ET40 of ik verkoop het hele set en koop dan andere met ET45 of 49.
Dan komen me wielen nog verder naar buiten met spacers ik moet juist iets creëren om ze wat meer naar binnen te krijgen…afdraaien van ET bijvoorbeeld maar dat mag maar max 2 mm dus kom ik op ET40 uit
Jou ET is perfect exact wat Opel Corsa C standaard af fabriek heeft daarom loopt er bij jou niks aan.
Mijn ET ligt iets te ver naar buiten toe dus zodra ik me auto belast met kofferbak artikelen of 2 personen achterin dan hoor je de banden iets schuren achter vooral rechtsachter waar je benzinetank zit.
Bandenmaat is niet helemaal correct bij jou dat moet eingelijk zijn 205/40/17 en geen 205/45/17 dat is voor het mooie ietsje te hoog.
Voordeel is wel comfortabeler ietsje hoger.Had voorheen 195/45/16 maar dat reed stukken beterder wat de standaard maat is van een GSI 1.8-16V
Ik wilde graag 17″gaan rijden maar niet goed opgelet met de juiste ET waarde.Wilde onlangs 2 nieuwe Dotz achtervelgen kopen maar die zijn helaas niet leverbaar wel set van 4 maar dat doe ik niet gaat bij mij puur om de achtervelgen die nu dus ET38 hebben en die ik kan kopen hebben ET45 alleen per 4 dus dat gaat hem niet worden.
Achterkantje aardig gepimpt ook…..dikke pijp van het merk Fox uit Germany er onder geheel rvs tussen demper weggelaten en open pijp tot einddemper perfecte sound
voor 13 jaar oud ziet hij er gaaf uit vind ik zelf voorbumper moest toen nog opnieuw gespoten worden inclusief Opel embleem midden grille en grille waar mistlampen zitten nu ook geheel hoogglans zwart
Hier mijn Corsa GSI 1.8-16V..
bumper is hier geheel opnieuw gespoten ook grille waar mistlampen zitten en Opel embleem
ET38..bandenmaat 205/40/17 en 7Jx 17 inch jammer dat de achterbanden ietsje aanlopen bij volle belasting met nemen van drempel of kuil in de weg.
@Nessuno wrote:
Mijn corsa met 17″
Wat is jou ET waarde van deze 17 inchers en hoeveel J heb je 7 of 7,5J…. welke bandenmaat zit hieronder gemonteerd en loopt er bij jou niks aan bij rijden met 4 personen ( achter )
Heb ET38 maar beter is volgens zeggen ET45 ( standaard is mijn GSI voorzien van ET49 )
@wagnas wrote:
7Jx17 met 205/40 past prima onder een Corsa C GSi. :thumbup Je kan gerust ook 7.5Jx17 nemen, staat mooier.
Ik ken een aantal die voor 7.5Jx17 (met 205/40) hebben en achter zelfs 8.5Jx17 (met 225/35 banden). Achter heeft de Corsa meer ruimte voor breder.
Juist niet te hoog met je et-waarde gaan zitten. Kies et-35/40mm.
Het probleem is bij mij met ET38 die ik nu heb met me Dotz Shuriken velgen van 7Jx17 inch dat als ik een hobbel of verkeersdrempel neemt met 3 personen dat me achterbanden ietsje aanlopen/schuren dat komt omdat ik standaard ET49 hebt dus me velgen liggen als het ware iets te ver naar buiten nu met ET38.
Heb horen zeggen dat je ze bij een velgenreparateur kan af laten draaien max 2 mm dus dan ga ik van ET38 naar ET40 misschien dat dan het aanlopen weg is.
Bandenmaat die ik nu hebt is 205/40/17 Dunlop Sportmaxx.Voor het mooie wilde ik 2 nieuwe achtervelgen kopen met ET45 maar die k,unnen ze me niet leveren nergens meer verkrijgbaar wel set van 4 velgen maar dat vind ik onzin het gaat om me 2 achtervelgen
Even behandeld met Collinite vaste wax…
Dikke RVS Fox uitlaat van voor tot achter, 17″Dotz, Dunlop Sportmaxx banden, Irmcher voorbumperlip, zijwindschermen van Climair.
zijwindschermen gemonteerd van Climair.
let op de raamstijlen heb ze in kleur auto laten spuiten ook dak stijl beter en makkelijker schoonmaken en geen witte uitslag meer zie ook windscherm portier.
Vandaag me 17″wielen gemonteerd die ik via het Forum had aangeschaft onlangs in Goes, gelijk maar ff de remklauwen met Hammerite rood bijgewerkt.
dikke rvs pijp van voor tot achter uit Duitsland.
voorbumper met lip
mijn 16″orig Opel 6.5Jx16 steek 4×100 met nieuwe Conti Sport Contact 3 195/45/16 zijn maar even gebruikt profieldiepte ( 8 mm achter) en ( 7 mm voor ) zie advertentie op dit opel – forum via marktplaats.
@Jelle1707 wrote:
@Jelle1707 wrote:
Vorige week helaas mijn Corsa B total loss gereden. In mijn zoektocht naar een andere auto kwam ik al vrij snel mijn nieuwe auto tegen. Een Corsa C 1.4 16v Silverline uit 2006. Hij heeft inmiddels 85k gereden. Hij staat nu nog bij de garage maar mag ‘m in de loop van de week ophalen. Kan niet wachten! :shock:
De auto is iets verlaagd en volgens mij zijn de achterruiten nog wat donkerder gemaakt. Ook heeft de corsa Xenon ingebouwd. Verder is die geheel standaard. Al met al een sportief autotje op deze manier. Betere foto’s volgen nog
Nieuw foto’tje:
misschien een optie mijn orig sideskirts corsa c….kosten 160 euro set bij de dealer gaan weg voor slechts 50 euro zie advertentie.
http://link.marktplaats.nl/m901649722″ onclick=”window.open(this.href);return false;@hendriv wrote:
Dankje.
Vind hem op zich wel prima zo.
Wil hem nog laten uitlijnen, want hij stuurt makkelijker naar links en zwaarder naar rechts.
Maar nog tips wat ik zou kunnen veranderen?
(Niet te hoog in de kosten haha)Heb voor weinig nog een set orig GM sideskirts voor deze Corsa C liggen 50 euro zijn ze voor jou zijn al in kleur gespoten dus als je ze waterproof schuurt met 1200 dan kan je ze zo in jou kleur laten spuiten mooiere en betere ondergrond kan je niet hebben.
@Jelle1707 wrote:
@Jelle1707 wrote:
Vorige week helaas mijn Corsa B total loss gereden. In mijn zoektocht naar een andere auto kwam ik al vrij snel mijn nieuwe auto tegen. Een Corsa C 1.4 16v Silverline uit 2006. Hij heeft inmiddels 85k gereden. Hij staat nu nog bij de garage maar mag ‘m in de loop van de week ophalen. Kan niet wachten! :shock:
De auto is iets verlaagd en volgens mij zijn de achterruiten nog wat donkerder gemaakt. Ook heeft de corsa Xenon ingebouwd. Verder is die geheel standaard. Al met al een sportief autotje op deze manier. Betere foto’s volgen nog
Nieuw foto’tje:
Mooie strakke bak geniet er van.
-
AuteurBerichten