Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey Koen,
Bedankt voor de advies ik heb gelijk een afspraak ingepland voor zaterdag
Mijn Excuses Koen,
Je hebt gelijk ik zal een nieuwe topic startenBeste,
Sinds 1.5 week krijg ik de melding op de board computer dat ik koelvloeistof moet controleren.
Afijn dit heb ik gedaan en ik zag in de Reservoir dat het onder de peil is,
Snel een liter koelvloeistof er in gezet na een week rijden weer melding in de Board computer.
Weer een liter gevuld ,daarna na een paar dagen weer een melding.
Ik keek onder me auto en Ja ik zie een grote vlek op de grond.Ik maar zoeken waar de lekkage is maar die kan ik snel niet zien.
De auto heeft nu 173.000 KM op de teller en bij 110.000 is de distributie riem vervangen.De auto rijdt voor zo ver goed, trekt goed op.
De peil meting van me olie is ook in orde.
Er zit geen olie in de koelvloeistof reservoir.Nu vraag ik me het volgende af, voordat ik naar een garage gaat.
Wat kan er kapot zijn?
Wie weet een goed garage in de omgeving Amsterdam of is er iemand die goed kan knutselen hier?
Ik heb nu in me kofferbak 5 liter koelvloeistof is het nog verstandig om te rijden.
Als ik me koelvloeistof steeds bijvult kan er dan iets kapot gaan in de moter. Ik wil het probleem niet groter maken.
Ik zelf hoop dat het maar een simpel slangetje is zoals bij Koen.Graag jullie bevindingen.
Groeten,
PacoAan Koen wat waren de kosten want ik heb ook een lek met mij opel astra dus vroeg me af wat jij hebt betaald
Zat een lek. Die is gerepareerd.
Maar heb dus geen melding gehad en bij het ontbreken van een temp. Meter,
Zie ik dus pas dat er wat mis is op het moment dat er een hoop rook onder de motorkap vandaan komt.Gelijk dus ook niveau sensor vervangen en expres koelvloeistof uit het potje gehaald om te kijken of ik melding krijg.
Maar nee dus.
Helmer en Spacejam,
Bedankt voor jullie reacties, ieder geval goed om te horen dat ik me niet druk hoef te maken.
Het geluid zelf vind ik wel mooi om te horen, ik dacht allen even aan mijn Alfa Romeo 147 JDT die ik 3 jaar geleden had .
Die maakte een fluitend en een sissend geluid (dat was wel heel irritant),maar wel met zwarte rook.
Daar was de turbo slang twee keer kapot geraakt. -
AuteurBerichten