Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Opel Astra 1.6/16v 2001 Z16xe 225000km
doet het nog heel goed3 oktober 2013 om 15:13 In reactie op: motor lampje ging plotseling aan en na 1000km weer uit #18176071@b07 wrote:
dat het lampje even aan gaat en, dan een tijd weer niet is vaak de egr klep die even vast zit ,lambda sonde wil ook wel eens branden en dan een tijd weer niet, kan natuurlijk van alles zijn maar deze 2 dingen komen wel vaak voor ,er is dan ook niks te merken aan de auto.
bedankt voor je duidelijke verklaring,
3 oktober 2013 om 14:18 In reactie op: motor lampje ging plotseling aan en na 1000km weer uit #181760692 oktober 2013 om 09:19 In reactie op: motor lampje ging plotseling aan en na 1000km weer uit #18176068Dat weet je pas wanneer je weet welke code er was.[/quote]
oke bedankt ,nu nog even uitzoeken waar in Roemenie want daar woon ik.1 oktober 2013 om 20:35 In reactie op: motor lampje ging plotseling aan en na 1000km weer uit #18176066@midnight black wrote:
Even uit laten lezen, kan van alles zijn.
maar waarom brand hij nu niet meer, of is dat normaal.
mag wat kosten maar erg mooi , vakwerk.
oke bedankt.
Wim schreef: Zeker gezien er een F17bak onder hangt, dit zijn zeker niet de beste bakken..
en hij schakelt zo fijn, eerlijk waar.
ik heb de Opel nu twee jaar en hij komt uit Dokkum ,de eerste eigenaar heeft er goed opgepast volgens het onderhoud boekje.
Maar goed nieuwe olie in de bak wil ik wel doen, maar wat voor olie? letwel winters hier erg koud -25 tot -30 graden.riemen en olie wel, maar versnellingsbak olie en remolie nog nooit.
bedankt Wim. alles wat je hier schrijft doe ik ook ben zelf ook trucker geweest 20 jaar bij de firma Koopman Zuidhorn.
de zout hier in Roemenie valt mee men strooit hier alleen maar zand in de winter en echt met dikke stenen erin er staan 2 jongens in de bak en scheppen om het leven en rij er niet achter het kost je een voorruit.
wat je schrijft is ook heel belangrijk (rijdt rustig weg met koude motor, laat m de laatste kilometers even tot rust komen voor je m uitzet.)
Ik woon achterin een dorpje als ik op de grote weg ben is de motor al warm in het dorp kun je alleen maar langzaam rijden(slechte weg zandweg)OPEL ASTRA G STATIONWAGEN (F35_) 1.6 16V (101PK)
bouwjaar 2002
189.000 km. zonder problemen .Nou heel Roemenie is niet zo als Fargaras, de snelheden liggen hier ook niet zo hoog er zijn maar twee snelwegen van 100 km .
Je moet door elk dorpje en denk om je snelheid de politie is erg lastig.
Nee het gaat me vooral om het heen en weer pendelen van NL naar RO.
Want op de autobaan in Duitsland moet je wel mee kunnen komen.
Mijn snelheid ligt meestal rond de 130/140 km nu met de Opel 1.6 16v benz. een heerlijke auto.
Maar die benz. is zo duur vandaar opzoek naar een diesel.
zal wel een 1.7 of 1.9 moeten zijn denk ik.@RISL wrote:
Ik vraag me af of de 1.3 cdti erg zuinig is op snelwegen en in bergachtige gebieden (al weet ik niet hoe bergachtig Roemenië is). Maar het lijkt mij dat zo’n klein motortje aardig moet werken om een Astra H een berg op te krijgen.
kijk hier maar eens : http://youtu.be/HtzEnNSxzJQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
Top Gear in Fagaras.Romania
Fagaras is een gebergte en ligt op ca 2500 meter.@jeroenk wrote:
@haan wrote:
Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto
Kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me. Als het je met een proefrit te langzaam gaat moet je gewoon voor wat groters gaan. Persoonlijk denk ik dat het wel voldoende is om met het verkeer mee te komen; maar je moet geen snelheidsmonster verwachten :)
nou het gaat mij niet om een race auto,ik woon in Roemenie en rij vaak op en neer naar Holland onderweg kom ik vaak een pukkel tegen van 1500/2000 meter.
rij nu met een opel Astra 1.6 16v benz. en die kan het heerlijk doen.
maar wil over op een diesel.i.v.m. met de kosten.Maar is de 1.3 diesel motor niet wat te klein voor zon grote auto
weet niet wat voor type motor precies alleen dat het een 1.3 cdti
dit is de auto
maar de kleur staat mij niet aan verder een nette auto.
130 000 km op de teller full opties.
prijskaartje 6000 euro.
ziet er goed uit.
I love Opel.@stefanDTI wrote:
Modificatie startmotor.
Éérste startmotoren waren te licht bij koude motor.
o dat is hier wel belangrijk winters erg koud hier.
heeft daar de Opel van 2006 ook last van???? of is het verbeterd.@wim-v6 wrote:
vind de 1.8 V6 van mazda al een klein motortje als het om V6 motoren gaat.
of de 1.5 V6 motor van de Honda goldwing motorfiets.
Ook wel grappig is dat er mensen zijn die V6 op hun BMW plakken, de eerste BMW V6 moet nog steeds worden uitgevonden.
Willem
Hoi Willem, er schijnt een te zijn.
En ze zijn er mee bezig: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=582941″ onclick=”window.open(this.href);return false;[youtube:305ign2n]http://www.youtube.com/watch?v=i7fWjkLnok0[/youtube:305ign2n]
@miraltje wrote:
@kwuyts wrote:
Dan ga ik wel gewoon naar de garage…
Hoe kom je er toch bij om een ei daarin te kieperen…
als er geen onderdelen zijn moet je wat, helemaal als je de volgende dag gaat trouwen en je hebt de radiateur lek gereden, bovendien was in cuba he, en door de handels boycot zijn er nagenoeg geen auto onderdelen te krijgen.
we hebben er 1 ei in gegooit en het bleef zeker 1,5 maand dicht, daarna weet ik niet aangezien we weer naar nl moesten.
is wel een belangrijk verschil daar weten ze nog wat repareren is ,hier is het een try en error vervangings markt.
Ik geloof je best, want in die landen kunnen ze echt wel wat hier in Roemenie kunnen ze ook wel wat waar je in Holland nooit op komt.
Maar was het een ei van een kip???????? ( haha grapje hoor.)@kwuyts wrote:
Hier hoor je toch echt wat voorbij komen ze… :jerry
Ja heb ook liever een gebakken ei.
heb wel eens gehoord vroeger deden ze een paarde stront in de radiateur als hij lek was
heb het zelf nooit gezien.@miraltje wrote:
waarom zo duur met die troep,het ei-wit van een ei werkt net zo goed, dat doen we in cuba ook,heb vorig jaar 1,5 maand met een ei in de lekke radiateur rond gereden omdat er geen radiateur voor de auto(atos) te krijgen was
En was die ook dicht dan??? en hoeveel ei heb je er in gedaan.Is er geen middel om door het koelvloeistof en poeder of zo die de lek dicht.?????
dit b.v.
of deze
@xanquezer wrote:
Athans, dat was het (zelfe) probleem bij mn werkgeven met een Asta (g of h ) :)
Succes!
Ja dankjewel heb er niet zoveel zin in maar zal toch wel moeten.
even wachten wat het weer doet het sneeuwt hier als een gek in Roemenie.weet wel zeker dat het koelvloeistof is het plakt en het is zoet. en af en toe wat koelvloeistof bij vullen nog niet veel gelukkig dus heeft niet zoveel haast.
@xanquezer wrote:
Volg het water ;) pak een bekertje en laat het langs je ruit lopen.
dan loop het alshet goed is naar beneden en door de kanaaltjes onder je auto uit. (VOLG HET WATER)
Soms willen die wel eens verstopt zitten door de bladeren van de herfst. (veel voorkomend probleem in deze tijd)
Je radiator kan lek zijn zoals ze net typten..
Dan moet het halve dashbord eruit…
Daar ga ik niet veel over zeggen omdat ik er geen ervaring mee heb.
Oke duidelijk en bedankt. -
AuteurBerichten