Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2012 om 08:48 In reactie op: schokbreker uit de kattebak geslagen door verrotting #18058803
dankje voor de tip aapje,dan gaat dat wel goed komen
@syl-astra wrote:
gewoon slot kapot
dat witte kastje wat je zite is van je cv op je achterklep
in het slot zelf zit niks van cv
dus denk gewoon slot kapot wat onder aan de klep zithoi ja slotje van de achterklep dus vogelbekkie en deel waar de geleidingstang aan komt was kapot
die is vervangen en werkt nu weer goed.
dat is weer opgelost nu nog ergens goedkoop powerluchtfiltertje op zien te scharrelen in de hoop de tempratuur wat omlaag krijg haha.
fijn weekend alle en bedankt voor meedenken!@soepkiepe wrote:
probeer eens met een schroevendraaier dat “bekje” dicht te drukken ;)
als ie dicht is weer open doen door de knop in te drukken, als dat wel werkt zal ik eerst eens kijken als wat vettigheid werkt voor dat je de halve kofferklep sloopt ;)hey soepkip dat is juist het probleem dat doet ie dus ook niet meer,heeft ie wel 1x gedaan of het leek zo want hoorde geen klikje.
ik kan hem doordrukken naar boven dat bekkie maar zet zich niet vast ja eh vast tussen ijzer maar dat is niet de bedoeling lijkt me,en dan nog helpt het niet.
ga morgen nog keer de accupool eraf nu de + ipv de – daar zit ook verschil in met de hoop dat ie zich reset.
heb nu wel alles los maar zie ook niks aan geleidings stuk werkt ook goed.
zit er een palletje in dat deel waar bekkie zich vastklemt? of hoe werkt dat deel?
dat deel heb ik ook los dus kan hem morgen vervangen als moet mits ik hem van die geleider afkrijg.
en 2de hands te verkrijgen is natuur;lijk.@astraTD wrote:
Indruk knop van de klep is die terug gesprongen? Mestal blijven ze wel eens haken halve wegen.
Sleutel in slot en draaien in de klep gaat dat ook niet?
nee jammer genoeg werkt dat ook niet.
de indruk knop werkt prima daar ligt het niet aan.
heb de gehele kap eraf gehaald,maar zie niks raars.
oke de accu – pool er effe af gehad werkt ook niet.
enigste kan zien is dat deel dat hem sluiten niet wil vast klikken.
ik zal dat met de sleutels nog eens opnieuw proberen,misch dat ie ergens losschiet.
er zitten ook wit kastje met 2 draden,die schuift ook stukje ijzer voor slot dat werkt ook prima,jammer genoeg lukte het niet om die draadjes of dat ene stekkertje niet los te maken.
ik kan het hele mechisme naar rechts schuiven om te openen, bv maar doet helemaal niks.
zou het effe niet meer weten enige kan doen is deel vervangen dat om de pin van de koffer ruimte gaat om te sluiten als men mij snapt .haha daar heb je paar goede punten soepkip .
zondag weer getest autosnelweg,en mee geteld jij zei wil ik niet te snel meer klagen ,maar vindt dat ie wel aan de hoge kant blijft.
105 graden ongeveer blijft ie telkens hangen net tegen het punt dat de fan aan zal slaan wat ie dus ook wel doet tussendoor.
ook merk ik dat ie inhoudt als ie de 105 graden voorbij gaat.
Nu de sensoren aan bekijken gekocht heb en vervangen,maar deze hebben geen invloed op de koeling kom ik nu achter.
heb de Sensor koelmiddeltemperatuur wel vervangen,heb ook tempratuur sensor nog liggen om te vervangen maar dan moet koelwater er weer uit die er nieuw inzit.
ook geen probleem kan wel opvangen maar goed .
vanmorge zag ik beschreven er ook thermische schakelaars zijn,en die zijn te koop op verschillende tempraturen.
vindt voor dit gebakje lagere tempratuur beter op de autoweg moet ie onder de 100 kunne blijven
nu moet ik alleen achter komen waar deze thermische zit namelijk.
zit deze toevallig in de radiator of is dat alleen voor de fan die stekker onderaan de radiator?thx voor meedenken,heb nu 1 thermostaat sensor vervangen deze zat dus niet aan de radiator,maar rechts naast de distrubutie riem zeg maar.
deze was weer voor de verwarming kwam ik achter.
merk wel een kleine verbetering,maar dat is meer op de verwarmin dan de tempratuur motor dat blijft het zelfde.
ook onder het rijden blijft ie op de 102 103 graden hangen,volgens mij blijft de blazer ook niet aan en blijft ie na 2 a 3 min weer uit gaan.
ga straks de andere sensor vervangen, en de tip van doorspoelen uitproberen.
moet wel zeggen opeltje wel heel slechter koelt dan een golfje,maar goed aar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn haha .@camaro67 wrote:
Gaat niet met gum gum,lassen werkt ook niet, de enigste manier is gewoon vervangen.
Greetz Joop
oke sloop geweest goede gevonden en erin geplaatst was wel een gedoe dat te doen zonder brug maar goed alles werkt weer naar behoren.
nu gauw verder tempratuur die is ook nog niet zo als moet zijn.
hier kan slotje op .@miral astra wrote:
ijzeren leiding lekt en jij wil hem dicht maken met een goedje, kosten van die troep 15 euro, en sloop zal zo”n leiding ook het zelfde zijn.
nu heb ik geen idee welk goedje je op een leiding moet smeren om aftedichten, behalve lassen’.
er moet genoeg op de sloop zijn voor een astra f.eh ja begrijp beetje raar overkomt maar tis toch lastig dat deel te vinden en nieuw kosten ze al 90 euries exclusief he,met de nieuwe btw 20 erop tikt dat leuk aan.
tenminste in gelderland en overijssel vanmiddag toch maar effe op sloopje kijken,duimen maar.
Jammer nog steeds niemand is die een idee heeft.
zit nu mooi met een pas gekochte auto nieuwe apk erop nieuwe remleiding erop,1200 euries lichter onderhand maar goed geven de moed nog niet op.
Hoop er nog steeds mogelijk heid is .na wat na vragen en terug garage,waar de auto gekocht heb zou dit de onsteking zijn geweest en heeft men dit vervangen sinsdien geen uitval en melding gehad,ps de melding was een stroom indicator of zo iets,weet niet de juiste benaming effe te vinden.
jammer genoeg nog steeds veel pech met dit autotje.
wel een nieuwe apk haha + nieuwe remleiding want die waren getactileerd hmm is dit goed of slecht het tactileren van de remleiding?
onderkant auto snap ik maar remleiding,eh om roest te verbergen lijkt me meest voorhande.:thumb dankje allemal voor het vertrouwen geven in dit blokkie .
Rijdt verders ook super,krijg jammer genoeg nog af en toe melding waterpomp.
En als er geen kindje op komst was zou ik me ook geen zorgen maken.
Snap alleeen niet waarom die melding komt.
gisteren nog terug geweest garage auto gekocht heb paar dagen terug en is niks aan de hand zegt men.
kan wel laten testen opel dealer maar half uurtje kost je al gauw 45 a 50 euro.
Zal zo nog eens naar koel water kijken,paar dagen geleden zat er genoeg in.
de melding komt tekens na een 2de start viel me op.
paar 100 meter heb gereden kort en dooft ook vanzelf weer.
weet iemand dit kan zijn?
groetjes -
AuteurBerichten