Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2011 om 19:24 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526842
Kijk dit maakt het sleutelen een heel stuk rustgevender biesheuvel heeft speciale boutjes om de weberspruitstukken te monteren,
met dopje 10 in combinatie met kwarts rateltje zo klaar :P
En hij heeft weer gelopen maar een bijzonder vreemd geval de derde cilinder loopt nu weer niet mee stationair, heb de
webers gewisseld en weer de derde cilinder zal volgend weekend eens de verdelerkap nakijken kleppen zijn allemaal okee , zal eens compresie meten en verdelerkap eens bekijken maar voor ik hem uit elkaar haalde was het okee .
Kan het onsteking zijn ? scheurenkoppen wel eens van een cih?
25 april 2011 om 09:36 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526839[rquote=1920527&tid=112811&author=REDP.]Hee Johannes, wordt een heel mooi blok zo,
ben beniewd hoe ie straks loopt.
Heb je koppeling al op mijn blok zitten samen met een ander vliegwiel,
oude vliegwiel was net een golfslagbad.
Was dus gewoon een 8 1/2″ koppeling.
spruitstukken zitten er ook weer op nu alleen de getrag nog klaar maken,
en het schakel mechanisme aanpassen voor de 1600 4 bak tunnel :osucces Jan[/rquote]
Heya Jan kijk goed bezig dus !
Zag op een andere post dat je achteras ook klaar was heb je de 8j ats al erop ?
Zal het zelfde blijven lopen als eerst alleen geen lekke koppakingen meer :wors , zo liept hij eerst met sprinten niet schrikken hoor Jan waaren jouw atsjes achter :o25 april 2011 om 07:50 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526837Waarschijnlijk even een nieuwtje: een CIH heeft std. geen rekbouten, wat jij hebt zijn wel rekbouten zo te zien op de foto.
Hoi Henk
Ja klopt wel ,maar de eerste serie bouten gingen vast met 100 nm.
Daarna kwam de inbus bout, maar die moet vast met grades is een 8.8 bout maar eigenlijk alleen rekbouten vast met grades toch ?
Bij Biesheuvel zeiden ze dat je beter de eerste serie bouten kon gebruiken, kon ze niet vinden dus zijn het deze geworden.24 april 2011 om 20:45 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526835Jammer genoeg is het project niet helemaal gelukt heb nu al twee keer een lekke koppaking gehad (wel al veel plezier gehad hoor) en moest tocht een versterkte koppaking gaan gebruiken, weinig keus heb een stalen gekozen enige nadeel moest alles weer vlakken inclusief het onderblok.
Heb hem gelijk maar in de speciale spuitpakking gezet voor koppakingen (voor de waterkanalen misschien wat overbodig maar ga voor zeker dit keer :mrgreen: )
Hier het fotootje van de kopbouten zijn speciaal opmaat gemaakt arp bouten gaat dadelijk vast met 110 nm.
Waarom geen rekbouten ,de eerste 10 jaar werdt er nm bouten gebruikt in de cih motoren deze waren 12 kant van binnen geen inbus was aanrader, kon ze jammer genoeg niet vinden dus nu deze .
En als we toch bezig zijn nieuw seizoen nieuw kleurtje:D
Gisteren stalen vliegwielset opgehaald is een 9 inch en uitgewogen ,waarom heb het nu teveel gehoord dat ze afgedraaide gietijzeren breken;)
[rquote=1910120&tid=146008&author=Keesjr]Hoi, de dikte van een koppakking voor een CIH motor is 1 millimeter volgens de Aldoc, of het een 2.0 of een 2.4 maakt niet uit.
[/rquote]Mooi dan komt het helemaal goed thanks:)
Is het advies voor een stalen koppaking omdat het echt 100 procent vlak moet zijn tegen lekkage :( zag bij risse dat je wel 6 verschillende diktes had in koppaking denk dat daar het inzit hoeveel je max er af kan halen maar moet wel weten dan hoe dik een orginele is :)
ja 175 kg was het :o
19 april 2010 om 18:29 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526833origineel gepost door McLambo
zo he!petje af hoor. bijna 180 pk uit een 20e met webers!
:wub:wub:wub
Thanks Ja zo dacht ik ook ben echt heel erg tevreden:D
19 april 2010 om 18:19 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526832origineel gepost door kiyamizio
mijn weber spugen ook terug wat gaat dat afstellen kostenTerug spugen zit meestal in valse lucht bijvoorbeeld tussen spruitstuk en weber ik had de veerringen niet vast genoeg gedraaid .
http://www.Speedcentre.nl kan je beter even bellen voor de prijs (volgens mij is het per uur en is hij er maximaal 2 uur mee bezig meestal minder )maar hij doed het bijna met oogen dicht heeft echt honderden oldtimers al gedaan :thumbup19 april 2010 om 17:21 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526829:jerry:jerry had van het weekend de eerste kmtertjes gemaakt omdat vandaag de rollerbank run was.
Was om de webers aftestellen en sproeiers af te stemmen.
had gehoopt op een 165/170 pk met 150/155 had ik echt tevreden geweest Resultaat 177.3 pk:D dit is bij 6506 rpm (max rpm tot nu toe gedraaid is 7500 rpm maar heeft geen zin met deze nokkenas kent op 244 klopt precies wat ze opgeven van 3500 tot 7000 ) en dit is nog met de nokkenastandwiel in neutrale stand en de irmscher i200 onsteking moet nog aangesloten worden want die verlaat ben ik dus achtergekomen en moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt:vertag
Hierbij een filmpje van op de bank en een uitdraai rollerbank13 april 2010 om 17:38 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526827De motor zit er inmiddels helemaal in.
Hij loopt al wel maar nog zeker niet goed. Stationair loopt hij 1200 toeren, heerlijk dat geluid van de webers. Maar als ik wat gas geef gaan ze pingelen en terugspugen dus moet alles nog wel optijd gezet worden. Hiervoor heb ik aankomende maandag een afspraak staan om de webers, nokkenas en de ontsteking af te laten stellen bij Speedcentre in Geldermalsen.
Kan niet wachten tot ik mijn eerste echte ritje kan maken.Ook heb ik weer wat foto’s gepost voor degene die dit leuk vinden van de motor.
5 april 2010 om 15:50 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526825ff een updat heb de motor met bak gemonteerd het schakel mechaniek van de getrag 240 ingekort zodat hij op de zf lijkt Begonnen om de kabelboom weer orgineel te maken, op naar volgend weekend komt eindelijk het zich werk in zicht:P
origineel gepost door js 400
nee die passen er op.kijk dat is mooi , en is er onderling (2.0 2.2 2.4)nog verschil met prestaties bedoel is er verschil in de doorstroming ?
Ja ik weet hoe het zit:hmmz als je orgineel geen groefje hebt betekend dat hij maar 3 lagers in de kop heeft zitten en eentje met groef is met 4 lagers ,je kan dus met groefje overal gebruiken maar als je de geen zonder groefje gebruikt zal een lager kapot lopen:swear
Uhmm heb gezocht in cih onder gleuf,groef ,groev, nokkenas, lagers,cilinderkop.
Maar kan je een nokkenas met groef in voorste lager wel in kop zetten waar er een zonder zat ?
Ik heb namelijk een 2.2 kop ,die had ben ik net wezen kijken geen groef in de voorste lager in de nokkenas,heb een kent op 244 gekocht en heeft wel een groef dit kan ik nu niet of wel gebruiken want anders moet ik ff naar biesheuvel kijken of kent ook zonder groef leverd :cryOkee thanks dacht dat metertjes kapot gingen als ik het verkeerd zou aansluiten dus ga ik er met de metertjes wel uitkomen zijn drie metertjes en drie draden zullen bijna zeker die gevlochten wel zijn.
Hum thanks voor het kijken:thumbup
Maar wat is dan blauw en blauw-wit als ik die 2 weet heb ik ze :Dorigineel gepost door hum
en ik neem aan dat je alleen de kabels in je motorruimte bedoelt :wtf:wtf:wtfJa klopt en ben er nog niet helemaal uit, het gaat om een c kadett gte uit 1978 wat ik weet is dat de onsteking gelukt is maar nu zou ik graag de kleuren willen weten die de
Olie drukhoeveelheid
Olie druk
dynamo bedrading
startmotor
themperatuurHeb in het begin topic aangevult wat ik al uitgevonden heb:)
Alvast bedankt
15 maart 2010 om 19:19 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526824origineel gepost door larsjeG40
ik zou ze dan maar even vaster zetten het zou zonde wezen als je drijfstang ineens naar buiten wijstwel mooi blok terouwens
Thanks ja heb hem weer uitlkaar gehaald kon gewoon nog carterpan pakking los kopen zit nu op 110 vast :thumbup
De poelies komen bij Risse vandaan maar http://www.enem.se/katalogen2.asp?menyid=2 Daar is waar de meeste tuners hun matriaal halen :P
origineel gepost door js 400
zit er een gleuf aan het voorste gedeelte van je nokkenas?Ja hoe zat dat ook alweer ?
Ja o :P is opel c kadett
23 mm bij een 2.0, 22mm bij een 2.4 ;)
Heb het net ff opgemeten voor je
24 februari 2010 om 20:06 In reactie op: 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa #17526821Hierbij een update van de motor vorderingen ben lekker bezig geweest, maar kom net thuis en kijk nog ff de aanhaal momenten na had ik op een duitse kadett site gelezen dat de lagerkappen met 100 nm vast gezet moesten worden maar blijkt 110 te zijn is dat erg of geen probleem ?
Waarom zou je andere drijfstangen willen kopen ?
Small end kan je nieuwe koperen bus in laten zetten, en als big end ovaal is geworden door lagerschade kan hij opnieuw geboord worden.
Sport zuigers zijn er met verschillende pistonpen maten dus hou daar wel even rekening mee.
Zijn ook combinaties mogelijk bijvoorbeeld 2.4 drijfstangen in een 2.0 met omega zuigers risse leverd zoon set bijvoorbeeld.Okee mooi deze informatie kan ik goed gebruiken , maar hoe zit het nu precies met de verdeler dat stukje snap ik niet helemaal :hmmz
Volgens mij snap ik het nu die plaatjes zitten er dus alleen maar bij om de veerspanning perfect te houden bij maximale kleplift .
Er veranderd dus niets met kleppenslijpen dacht dat je die speling met die plaatjes moest opvullen maar dat is waar, er veranderd niets met de lift, tuimelaars zijn afstelbaar dus die weten niet beter dan toch?
Dus moet gewoon de nokkenstok gaan monteren met een inlaat en uitlaat klep en kijken wat de speling is en dat gewoon kijken welke plaatjes ertussen moeten.Bedank voor jullie reacties:thumbup
-
AuteurBerichten