Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb nu wel erg sterke twijfels of ik het e.e.a. moet gaan laten uitvoeren aan mijn auto… Is nou niet echt een positief iets te noemen?! Mijn stuur trilt nu ook bij hogere snelheden, vanaf 120 km/h, ik denk dat dit te maken heeft met balanceren van de wielen (kan dit komen door een dynorun?!). Maar dit was nog niet vóór het (proberen van) tunen van de auto… :???:
@Spacejam: EDS, waar zit dit bedrijf?
@Opeltje2: Ik heb geen flauw idee of er een Bosch EDC 16 in zit (ik weet niet eens wat dat is, maar dat ligt aan mij, geen enkel verstand van techniek van auto’s….)Als ik de verhalen zo lees…. Kan ik er beter dan ook niet aan beginnen?! :???:
Vandaag bij Klasen Motors geweest om de motor te laten tunen… Bleek dat er een beveiliging in zit zodat deze motor niet getuned kan worden :???: Men kon wel het e.e.a. tunen, maar dan zou er meer tijd voor nodig zijn… Men scheen ook verbaasd te zijn dat er een ISUZU-motor in ligt… In ieder geval zonder extra pk’s en Nm’s naar huis gereden… Vervolg afspraak moet nog gemaakt worden, maar weet dus niet of dit veel zin heeft? Ik heb overigens niets hoeven af te rekenen (ondanks ruin 3 uur werk en een aantal dyno-runs)… Schijnbaar wel een aantal Nm’s extra (weet niet hoeveel of wat)… Is dus nog maar even afwachten? :wtf
Als er al 3 vervangen zijn… Dan heb je ze al bijna allemaal gehad? :???:
Hoe komt het dat deze niet zo best zijn… Kan het vervuild koelvloeistof zijn?
@Jelmer_AstraH wrote:
@Juffer1 wrote:
@Jelmer_AstraH wrote:
Insignia Sproeiers gemonteerd. mooi breede straal veeel beter dan 2 kleine straaltjes.
Kan je die sproeiers ook nog afstellen / richten ?
Bij mij zitten ze voor het mooie net te laag.Heey ik kon ze er gewoon zo in klikken en ze werken bij mij goed bij Astra h kan het er maar op 1 manier in maar misschien moet je ze iets achter over buigen dat ie dan beetje hoger op het raam komt..
Groetjes
Heb je deze bij de Opel dealer gekocht?
Hetzelfde verhaal hier…
Koelvloeistof tankje vervangen (ivm vlotter) en meteen sensor vervangen… Geen melding meer gehad van een te laag vloeistof peil.
Ook wat betreft slangen… Ook al een drietal kapot gehad…
@Stefan: Hoeveel slangen zijn dit, en wat was het kostenplaatje om alles te vervangen?Ik heb ditzelfde probleem ook gehad. Bij mij was dit de krukas-sensor. Bij Opel garage laten uitlezen (heb ik laten doen bij bedrijf waar ik auto gekocht heb), ANWB-uitlees apparatuur schijnt niet alles te kunnen lezen/weergeven…
Nokkenas-sensor zou het ook nog kunnen zijn… Succes!
@louwe 16 klepper wrote:
heb ik ook in m,n b vectra
is een sensor van de climate control ;)Ah… Is dus een soort van temparatuurmeter/regelaar?
Heb de sensor vervangen, maandag het expansievatje… Melding blijft (sporadisch) terugkomen.
Bij koude motor en rijden geen melding. Bij stoppen moter, en weer starten komt de melding terug (vandaag trouwens helemaal niet). :wtf
Maandag toch maar expansievatje vervangen (gekocht bij Opeldemontage Bedo, voor 25 euro mét sensor)… Dan moet de melding toch wel weg zijn?Het heeft dus niets te maken met de airco?
@frank de jonge wrote:
Daar loopt al ergens een topic over meende ik :)
Helemaal gelijk… Had nog niet gekeken :???:
Maar blijft erg mooi!
@Dizs wrote:
Mooie Astra! Ben wel benieuwd hoe je het gaas/honingraat motief onder jouw kentekenplaaat houder hebt gemaakt?
@botssiee wrote:
Ik denk dat je dan een opc bumper nodig hebt, willen die honingraat kapjes passen ;)
Daar ben ik eigenlijk ook ‘bang’ voor… Maar wilde eerst eens kijken of er andere mogelijkheden waren (Blijf toch een Nederlander he…) :angel
19 juli is de dag dat het allemaal gaat gebeuren! Ik ben benieuwd… Ik denk wel dat het verschil erg goed merkbaar zal zijn? Op papier zal het in ieder geval goed te zien zijn… :hmmz
EDS is toch ook een Duitse firma?
Hoi,
Ik heb informatie aangevraagd bij Klasen Motorsport in Oberhausen. Ik heb begrepen dat dit een goede (chip)tuner is.
Een zogenaamde Stage-1 tuning kan hij uitvoeren, met dynoruns voor en na… Is een OBD chiptuning, het schijnt dat hij ook voor Lexmaul tuned…
Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn?! Hij zat nogal vol geloof ik…
Groet,
Michiel@wim-v6 wrote:
Ik zou niet weten wat er aangepast moet worden, zowel de F23 (5bak) als M32 (6bak kunnen dit vermogen en koppel goed aan, de M32 word ook op de 120 en 150pk Astra diesels gebruikt.
Meestal is het voor de APK ook geen probleem, zoalng de roetwaarden goed zijn is er niks aan de hand voor de APK.
Willem
Dit leek mij ook, maar wil toch graag wat horen van kenners hier op het forum. Al heel erg bedankt voor de reactie Willem!
Niemand?
Eindhoven
Hoi Ronald!
Voor de grill zul je een embleemloze grill moeten aanschaffen (let op, GTC grill verschilt van de 5-deurs grill). Let goed op de kwaliteit, heb zelf ook een embleemloze grill gehad, maar de chromen sierlijst was niet de beste kwaliteit (gespoten ipv echt edelmetaal, zodoende afbladderen bij pekel in de winter).
Achterzijde heb ik ook de emblemen verwarmd, met een föhn… Anders kans om de lak te beschadigen… Met een draadje achter de emlemen en zo eraf wippen. Lijmresten verwijderen met stickerverwijderaar van HG (dit spul is ook geweldig om de teer en olievlekken van de lichtmetalen velgen af te halen, de zwaardere plekken zogezegd). Wel goed naspoelen met veel water!
Succes!
Groeten van Michiel
Ik heb tijdens regenachtige perioden wel eens last van condens-vorming aan de binnenzijde van de ramen (niet goed ontwasemen). Helpt het dan ook als ik de interieurfilter vervang? (ik bedoel dus of dit dan wordt opgelost?)
Sorry voor in de inbreuk op het topic…
Tja…. Dan is het een voordeel als je een keertje wat kleiner bent (1m73). Ik heb geen last van een laag dak.
Maar inderdaad, als je een regensensor hebt dan is het echt om de spiegel heenkijken… :hmmz
Ik heb Xenon vanaf vorig jaar in mijn originele units zitten. Nooit iemand gehad die mij seinde dat mijn lichten te hoog staan (maar inderdaad, juiste afstelling van de lampen is héél belangrijk!). Geen enkele opmerking tijdens de APK, dus volgens mij moet het geen probleem zijn om Xenon in een originele unit te plaatsen. Inderdaad geeft het wat strooilicht en dat zal met een lens lamp beter (lees minder) zijn. Ik heb er ook geen automatische hoogteregeling in, omdat dit niet verplicht is (en ik zie het nut er ook niet van in eigenlijk :hmmz ).
Al-met-al: het bevalt me prima en ik zou niets meer anders willen. Xenon geeft mooier licht, beter licht en ziet er gewoonweg sjieker uit! :D
Is dit een optie? Of is dit makkelijk te installeren? Ik heb dit niet, maar zou het graag in mijn auto willen hebben… :cool:
Ik heb dit ook in mindere mate… Gaat ietwat op-en-neer, ik vroeg me al af wat dit zou kunnen zijn? Bij mij echter maakt de motor geen raar/tikkend geluid (tenminste, niet wat me opvalt). Zou een software-update dit verhelpen?
-
AuteurBerichten