Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
volgens de eigenaar van de auto (kennis), was voor de koprevisie dit probleem ook inderdaad al aanwezig, dus eigenlijk heeft het niks geholpen..
als je hem start draait hij niet makkelijk rond, maar hoe langer je hem door start des te makkelijker hij rond gaat..
heeft dit te maken dat hij dan compressie opbouwt ofzo? :hmmz@Opeltje17 wrote:
Met starten met warme motor 99% zeker krukas sensor defect.
@my ride wrote:
volgens mij :???: zit je inlaat lucht temperatuur sensor bij je luchtmassa meter op.het zou dus best wel eens kunnen dat je luchtmassa meter overleden is………
Oke, maar kan dat ook de hele oorzaak zijn?, Want het gekke is.. als je hem stationair laat warm draaien en dan uitzet wil hij wel weer aan…,
maar zodra je 1 km hebt gereden is het voorbij.. als je hem dan aandrukt(omdat de accu leeg is van het doorstarten :???: ) wil de auto wel ineenkeer aan..wat kan dit nou zijn? :P :wors
heeft niemand een idee/tip?
Hallo mensen,
Even weer een update,
Ik heb inmiddels de katalysator leeg gehaald omdat deze weer stuk was en ik geen zin had om nogmaals een nieuwe te kopen.
de auto is meerdere malen naar de garage heen geweest vanwege weerkomende storingen : P0170 (lean exhaust), P1405 (EGR Valve Feedback Voltage Low), P0420 Catalyst Efficiency Above Threshold.
op advies heb ik de MAF sensor, krukassensor en de (EGR nogmaals) vervangen voor een orginele.
Daarna is de ecu geherprogrammeerd/geupdated. en het bleek een week goed te gaan totdat ik tijdens het starten vandaag weer het (svs) lampje zag branden.. :pukeResultaat uitlezen:
P0170 – Lean Exhaust
(02) – Not present
P0130 – O2 Sensor 1 Open Circuit
(04) – Not present
P0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold
(00) – Not present
P1525 – Limp Home Position Error
(00) – Not present
P1550 – Electronic Throttle Control Engine Stop
(08) – Not presentik word hier ziek van :puke, mijn ideén en geld zijn op :cry
wie o wie heeft nog een idee?Groetjes Henk
Ik heb een soort gelijk probleem gehad,
werd steeds erger, tot hij in eenkeer in noodloop ging.Bleek het bij mij de computer te zijn, zodra de motor warm werd viel 1 injector uit.
ik zou hem eerst uitlezen of er geen gekke dingen in staan.
@CarloAstra wrote:
Gaat de motor wel makkelijk rond? Of duurt het heel lang voordat ie eindelijk aanslaat? Extra massa al gelegd? Direct van accu naar motor?
soms start hij wel goed en snel, en nee nog geen extra massa’s gelegt.
kat vervanger is geen optie voor mij omdat ik het spruitstuk kat systeem heb.
heb er vanavond ook weer een storing bijgekregen: Lean exhaust p0170…. :wtf
Van de week heb ik de gereviseerde katalysator er onder gezet, er zit nu een metalen geraamte in. (kan meer hitte verdragen etc.)
Helaas loopt de motor nog niet super.
klachten zijn: de motor schudt tijdens stil staan voor stoplicht, en onder het rijden.
overigens staat na 1 dag p1405 egr feedback sensor ook weer in de fault codes, terwijl er recent een nieuwe op zit.
als de motor warm is start hij soms heel moeizaam.. net of de accu het niet aan kan…Is het dan misschien toch mijn ecu?! :cry :cry ik weet het niet meer, ik word er helemaal gek van :(
wie kan mij nog wat tips geven..?de meetwaardes is met een kapotte katalysator gemeten,
ik heb nu ook 3 storings:
P0130 – O2 Sensor 1 Incorrect Signal
(08) – Not presentP0170 – Lean Exhaust
(02) – Not presentP0420 – Catalyst Efficiency Above Threshold
(00) – Not presentDus dat zou misschien kunnen verklaren dat de waardes zo de pan uit reizen.
ik heb kunnen regelen dat de katalysator onder garantie word gemaakt.
zodra ik hem terug heb laat ik de auto nogmaals goed controleren.f17 bakken gaan vaak kapot helaas!,
ik rij zelf ook in een gsi, wat voor kmstand heeft die van jou gelopen als ik vragen mag?
of de WR bak past weet ik zo niet.. dan zou je nog even moeten wachten totdat iemand het antwoord heeft.
vandaag 4gastest laten doen, zie resultaat: :thumbdown
volgens de dealer lagen de waardes zeer buiten bereik. :hmmz
@CarloAstra wrote:
Denk toch iets mis gaat in de ECU..
kan maar denk ik niet, want dan had er wss wel meer aan de hand moeten zijn,
zou het aan die 7% afwijking kunnen liggen van maf sensor?
mensen, het is weer zover!!! :swear :swear :swear
na wat glaswol rookpluimpjes en gerammel maar eens de lambdasonde eruitgetrokken!katalysator ligt er weer in 10 stukjes in :wtf :cry :cry :cry
wat kan ik dit nou inhemelsnaam veroorzaken?, toevallig slechte nieuwe(imitatie) kat? :swear
of het motorblok in de war :cry :fy1Oke!, dat zou niet zo mooi zijn als dat het is!. Er zit namelijk sinds 3 week een nieuwe kat onder.
Wel imitatie maarja nieuwe is niet te betalen..
Kan het nog wat anders zijn?Toevallig vanavond storing gekregen,
P1405 – Feedbacksensor Exhaust Gas Recirculation.ik heb recent(maand terug) nog een nieuwe (imitatie egr)geplaatst…
Mvg
ik krijg ook zoiets er staan als ik dat doe,
ik weet ook niet wat dat betekent :P,
ben benieuwd.Oke, niet echt ernstig dat het daar zit?,
ik heb ook nog een ander klein probleempje, soms start de auto niet meteen. hij slaat dan aan en gaat meteen uit.
als je de auto dan opnieuw start doet ie het wel weer meteen.
het probleem is niet continu aanwezig. maar laatste tijd wel steeds vaker.??Hallo ben ik weer,
ik heb waarschijnlijk weer een probleempje. momenteel irriteer ik mij een beetje aan hoe de auto rijdt, de auto bokt/hikt in bepaalde versnellingen op continu toerentallen.
op cruise control bokt de auto ook.
het is niet extreem, maar wel irritant…
waar zou dit aan kunnen liggen?, moet ik toch weer een poging doen om mijn egr af te doppen?
iemand tips?
mvgprobleem is al gevonden, er zat een klein stekkertje bij de radio voor mijn stuurbediening,
zodra deze er in zat deed mijn km teller het niet meer.
stekker is eruit en geen problemen meer.bedankt!
Oke, dan kijk ik daar vanmiddag meteen even na..
Mijn stuur stuurt nu ook zwaarder en soms supperlicht…
Kan dit ook met de snelheidsmeter te maken hebben?
Mvgdan denk ik dat het het laatste is, heb verder nergens anders aan gezeten, smiddags niks geen problemen en vanavond wel..
bedoel je de speed signal kabel? iso plaats a1?
Geachte mensen!, zoals het er nu uit ziet is het probleem weg!,
Gisteravond heb ik de katalysator uitgewisseld met een nieuwe (immitatie), de nieuwe paste niet meteen, omdat 1 buis aan de linker kant 2 mm breder was dan de originele katalysator, waardoor me airco pomp dus in de weg zat, :fy1 . maar ja uiteindelijk er toch op gekregen. :angel
En de corsa heeft weer power,. zoveel power dat ik er versteld van stond, het probleem heeft zich dus al vanaf het begin voorgedaan dat ik hem kocht, en is langzaam groter geworden.ik wil jullie bedanken voor de goede tips!, en als er weer problemen zijn horen jullie het wel. :p
m.v.g henk :thumbup
bekabeling bij begin van lambdasonde is best slecht,
maar probeer het eerst wel even met de oude nog :),bedankt!
Oke, dan ga ik mijn katalysator z.s.m vervangen,
is het verstandig om lambdasonde ook meteen mee te vervangen?,
mvg
@wim-v6 wrote:
Die is dood ja…..
Verklaard fluitend geluid ook.
meestal ook beperkte doorstroom..
Willem
zou dit ook het beroerd lopen(pingelen etc.) kunnen veroorzaken?,
mvg@the-duke wrote:
Nog wel.. maar als je zo (pingelend) door blijft rijden gaat ie absoluut kapot vroeg of laat.
Ik dacht te zien dat je een OPCOM had. Misschien een idee om eens een logging van de motorsensoren te doen terwijl je rijdt. Ik heb laatst (ook Corsa Z18XE) een logging gemaakt bij 80 km/uur (teller) op de cruisecontrol en bij 100 km/uur.
Als jij dat nu ook eens doet en het Excel bestand deelt, dan kan ik die eens voor je vergelijken of er een afwijkende waarde tussen zit van 1 van de sensoren, als je daar interesse in hebt.
Kijk ook even welke foutcodes je nu nog over hebt.Gr,
The DukeDat is inderdaad een goed idee!!, alleen ik denk dat ik HET probleem heb gevonden, alleen wil graag van iemand een bevestiging of dit het probleem kan zijn.
Afgelopen 2/3 weken hoorde ik alleen als de motor warm werd een fluitend geluid bij optrekken,( beetje turbo achtig). even onder de auto gekeken en tot mijn conclusie gekomen dat mijn flexibel pijp kapot was.
vandaag heb ik dus uiteindelijk (i.v.m de vakanties etc.) de uitlaat laten maken. en het fluitend geluid is er nog!, dus er blijft eigg maar 1 ding over en dat is de katalysator lijkt mij.
nu heb ik vanavond de 1e lambdasonde eruit gedraaid, en met een lampje in de kat gekeken :hmmz en toen een foto gemaakt. :hmmz
zie foto:
volgensmij is mijn katalysator dus kapot :thumbdownkan dit het probleem al die tijd zijn geweest?,
mvg henk
-
AuteurBerichten