Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hoi, ben ik weer, ben tijdje weggeweest maar ben weer terug.
over je vraag, de voordelen die worden genoemd lijken mij heel erg op de eigenschappen die GEWONE olie in je motor ook doet, ik ben niet zo’n handige monteur ofzo, maar ik denk effe met mijn gezond verstand.
Fabrikant beveeld niet voor niks een bepaalde soort olie aan, toch?maar nu effe serieus.
ik denk niet dat de motor zomaar inneens compleet vast zit, het kam wel zo zijn dat ie ergens klem zit ofzo, maar helemaal vast geslagen denk ik niet hoor.
zeker als je oliepeil goed was MOET hij toch wel iets van smering hebben gehad.
als je handig bent zou ik zeggen, uit elkaar die motor en kijken, hij loopt nu toch al niet dus echt stuk maken doe je niet meer.suc6 en wil je laten weten wat het was? (als je het gaat doen).
Maar, maar, direct vol het gas erop bij een koude start is toch niet slecht voor de motor toch??????
:angelZoals al eerder vermeld : laat hem uitlezen, dan weet je wat meer.
ok, dus die stofzuiger die ik ‘s ochtends even hoor is de Secundaire lucht
pomp , ook weer wat geleerd.
Ik vroeg me al af wat dat geluid was, hahaha.Ben ik weer,
Nou ik heb dus even op de snelweg geblazen, 140 in z’n 4 (lekker hoog toerental)
en ik moet zeggen dat de auto nu wel iets vlotter optrekt dan hij eerst deed.
echter blijft dat lampje terug komen telkens :swear .
Ook de hoeveelheid rook lijkt me mee te vallen, maar ik ben er niet gerust op.
kort na het starten (lampje brand nog niet) tijdens het optrekken hoor je een soort
rammeltje in de motor, iets dieper intrappen en het rammeltje gaat weg,
dan gaat het lampje branden, maar rammeltje komt niet terug, bij welk toerental
dan ook.
Ik denk dat ik toch maar eens aan Wim moet vragen of ik eens langs mag komen,
ik ben zelf een heel klein beetje technisch maar hier kom ik in mijn eentje niet uit.Dus Wim-V6 als je dit leest, mag ik je een u2u bericht sturen om eens bij je lang te gaan?
dan kom ik gewoon met de auto naar jou toe rijden.nou groetjes John.
zo ben ik weer,
nou, ik vandeweek de garage opgebeld waar ik de auto van had gekocht (onder het mom van nee heb je, ja kun je krijgen) en het verhaal uitgelegd. Hij liet me het oliepeil controleren, en er zat nog voldoende olie in (vol, net als bij de koop), dus volgens hem gebruikt hij geen olie. Hij wist me ook te vertellen dat de vorige eigenaar van de auto kort ervoor de gehele motor had laten reviseren, met allemaal nieuwe onderdelen (klepstoters ed.) en als ik er eenmaal 700 km mee had gereden zou ik hem nogmaals bellen na opnieuw olie peilen.
Ik zit dus vanmiddag lekker te lezen op het forum, lees ik links en rechts ook andere verhalen met soortgelijke problemen (rook uit de uitlaat) wat kwam doordat de uitlaat dicht zat. Dus ik ga overmorgen maar eens even de snelweg op en even flink blazen, misschien dat ie dan inneens “schoon” brand bij flinke toeren. (heb er ondertussen al 500 km opzitten)
ik moet trouwens wel zeggen dat de rook wel steeds minder wordt naar mijn idee, maar kan ook verbeelding van me zijn.
ik houd jullie op de hoogte…
:D:D:D
ja hij is fijn, hehehe, dat vervoeren met de trein wordt niks, haha.
nou ik ga eens effe speuren op internet voor motoren, Ik hou je op de hoogte hoor.
groetjes ……. :cool:
Hoi Wim-v6,
zo dat is nogal wat, wat er allemaal vervangen moet worden als je de kop eraf haalt, :wtf
ikzelf woon in Apeldoorn, niet echt naast de deur zeg maar. Nu kan ik je wel makkelijk en goedkoop halen en brengen met de trein (ben zelf conducteur), dus transport is geen probleem, maar ik zit ook even te denken aan : wat is wijsheid?
zou het niet gewoon beter zijn als ik een goeie motor probeer op de kop te tikken en die er in zetten??? de materialen zullen allemaal wel niet zoveel kosten, maar het gaat natuurlijk ook allemaal tijd kosten, plus de kans dat je dan de kop er voor niks af gehaald zou hebben omdat het toch iets anders was.nou, ik hoop weer een reactie van je te krijgen.
groetjes John.
ik zit net mijn eigen verhaal nog eens te lezen, en dat is niet compleet.
het is namelijk zo dat mijn motormanagementlampje (mooi woord voor de scrabble king: ) telkens ging branden, EN dat ik telkens blauwe rook achter de auto zie als ik normaal optrek, het lampje gaat pas aan als ik normaal vermogen vraag, als ik sloom optrek gaat ie niet branden.
volgens mij is het verhaal nu iets meer compleet.
ja, zuigerveren zei de monteur ook, nu wil ik het best wel proberen hoor, ben niet lui alleen weet ik niet genoeg om te durven.
Dus, als ik mijn cilinderkop eraf ga halen, waar moet ik allemaal op letten en moet ik dan ook gelijk de koppakking vervangen? Lukt het iemand die wel wil maar eigenlijk niet genoeg weet ervan heeft ?
kijk, als jullie zeggen dat kun je makkelijk effe in een middagje wil ik het best zelf doen, maar hoe ????groetjes John.
hoi Willem,
sorry voor de late reactie, was nog niet eerder thuis, zoals ik het op de foto zie, heb ik er nu de X16XEL-1 in zitten, die ziet er hetzelfde uit.
groetjes John.
-
AuteurBerichten