Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Update.
Onderste distributiekap kunnen verwijderen na het demonteren van de krukaspoelie.
Had een accu slagmoersleutel kunnen bemachtigen, dus hoefde het boeltje niet te blokkeren.
Kap ervanaf gelaten en de poelie er weer op gedraaid……motor laten draaien, en gek genoeg zie ik t opeens nergens meer lekken:wtf
Vandaag effe goed warm laten draaien door stuk te rijden, en nog steeds geen lekkage kunnen vinden.
Hup weer terug richting huis, maar dan kom ik onderweg een sneeuwschuiver tegemoet die zijn schuif verkeerd had ingesteld. In plaats van naar de berm te schuiven schoof hij de sneeuw/ijs met een gang van ongveer 70 a 80 per uur tegen mijn auto…………..flinke klap gemaakt, en na uitstappen bleek mijn mooie gsi bumper flink inelkaar ….liever gezegd uit elkaar te liggen……flinke scheuren erin, en me sier grilletje was nergens te bekennen. Het was nog een wonder dat me voorruit nog heel bleef, ander had het anders af kunnen lopen.
Sneeuwschuiver was nergens meer te bekennen, en politie kan er niks mee. Volgens Politie is het een slordigheidje van de sneeuwschuiver, en werd mij gewoon de deur gewezen.:fy1
De Roteb gebeld, en het ongeval gemeld.
Morgen foto’s van schade maken, en moet ik de Roteb afdeling schade bellen, maar die zullen wel weer niet bereikbaar zijn in het weekend.
Nou maar hopen dat de Roteb de schade wil vergoeden……zal wel weer een hele rompslomp worden.Zodra foto’s klaar zijn, dan zet ik deze er wel op, want volgensmij heb ik nergens nog een foto staan van mijn ouwe dettje.
Grtjsssssss
Bedankt voor de reacties:thumbup
Ik denk zelf ook dat ‘t me pomp is, om dat het hogerop droog is.
Maar hoe krijg ik de krukaspoelie eraf, om de distributiekast te kunnen verwijderen.
Zo te zien heb ik een speciale sleutel nodig om de krukas te blokkeren, of kan ik de krukas via de starterkrans blokkeren.
Het is een automaat, dus truuk met in versnelling zetten gaat niet.Grtjs:D
Zondag dan de krukaspolie eraf zien te krijgen, want alleen het bovenste gedeelte van de kap komt los.
Bouten van het onderste gedeelte zit net achter de polie.Mijn probleem met Kadett is opgelost.
Heb vandaag op de sloop een Multec injectieblok van een Corsatje gehaald, en de nullastvullingfasemotor van de Corsa en in mijn Kadett geschroefd.
En ja hoor loopt weer als een zonnetje !!!!!
Geen lampje, geen geschok of inhouden meer tijdens het rijden…..loopt ook weer netjes stationair.Ik ken nu weer lekker genieten van mijn ouwe bak.
Jiepieee !!!!
Mijn probleem met Kadett is opgelost.
Heb vandaag op de sloop een Multec injectieblok van een Corsatje gehaald, en de nullastvullingfasemotor van de Corsa en in mijn Kadett geschroefd.
En ja hoor loopt weer als een zonnetje !!!!!
Geen lampje, geen geschok of inhouden meer tijdens het rijden…..loopt ook weer netjes stationair.Ik ken nu weer lekker genieten van mijn ouwe bak.
Jiepieee !!!!:thumbup
Hallo,
Ik heb vandaag van mijn kadett het inspuit gedeelte gedemonteerd, en zag dat de nullastschakelaar flink vervuilt was. Ik heb deze eraf geschroefd, schoongemaakt, en contact aangezet. Nu hoorde ik dat deze schalelaar een onregelmatig tikkend geluid maakte. Het palletje maakt een schokkende beweging alsof het ergens moeite mee heeft. Ik keek naar het mangement lampje, en zag dat deze gelijktijdig mee knipperde met het tikken van de nullastschakelaar.
Het palletje van de schakelaar krijg je alleen met veel kracht in en uit geschoven, of is dat normaal.Zou de nullastschakelaar de grote boesdoener kunnen zijn ?
Grtjs Gonzo
Hallo Luitjes,
Bedankt voor de antwoorden !!!!
Koelvloeistof temperatuursensor ( blauwe ) die achter in de inlaatspruitstuk zit, heb ik eergisteren vervangen door een nieuwe, en doet auto doet nog steeds het zelfde.:mad:
Naar mijn weten zit er geen startblokkering in mijn standaard kadettje.:hmmz
Waar kan ik tutorial van de paperclip methode vinden?
Ik kan het niet vinden in het forum:( ….iemand een link?Grtjs Gonzo
Hallo,
Ik heb bijna het zelfde probleem met mijn kadett c16nz.
Als ik hem koud start loopt hij even lekker, maar zodra hij een beetje op temperatuur komt, begint het storingslampje te knipperen en hapert de motor. ( lampje brandt niet constant)
Heb verdeelkap, rotor, luchtfilter, inlaattemp. sensor vervangen, maar auto blijft stotteren en inhouden.
Vreemd is dat hij alleen stottert als t lampje begint te knipperen……soms rij ik 1 km zonder gestotter en zonder lampje die knippert.
Toerental gaat ook zomaar flink omhoog na het starten met warme motor en zakt dan weer langzaam.Wie weet raaad !!!
:cry
Grtz GonzoStekkertje vastgezet, maar hielpt niet.
Was de temperatuursensor van de meter in cockpit.Normaal hoort bij een storing toch het lampje constant te branden, en niet onregelmatig knipperen ??:hmmz
Bij mijn vroegere auto( BMW 325E ) bleef het lampje constant branden bij fouten.Het weer werkt ook niet echt mee om eens lekker alles na te kijken.:swear
Zal toch de Kadett naar de garage moeten brengen om hem maar uit te laten lezen. :cry
Hi manta2,
Ik zal morgen effe naar een sensor kijken die naast (links van voor gezien) het inlaatspruitstuk zit.
Ik vond dat stekkertje maar erg los zitten, maar niet strakker gezet……………domme ik hahaha.
Wie weet helpt het.Hallo ik ben Gonzo,
Sinds 3 jaar eigenaar van een Kadett 1.6i bj 91..c1.6zn(foto volgt nog)…woonachtig in Rozenburg Z-H
Ik heb ook gezeur met mijn lampje.
Auto reed voorheen altijd perfect, maar sinds kort ( vochtig en koud weer )begon dit lampje bij mij te branden.
Motor loopt normaal, maar als t lampje begint te knipperen loopt mijn motor voor geen meter. Stationair gaat het toerental op en neer.
Hij houdt in tijdens het rijden alsof hij geen benzine krijgt.
Soms loopt hij een aantal kilometers normaal totdat het lampje weer gaat kinpperen :swear
Het is niet zo dat hij op minder cylinders loopt als het lampje brandt.
Bougies nagekeken en zijn gewoon droog en normaal van kleur.
Verdeelkap en rotor ook nagekeken en zien er niet echt versleten uit.
Accu vervangen, omdat deze te zwak was.
Vacuum slangen zitten allemaal vast en zijn heel.Zou het de benzinepomp/-filter wezen? of de computer?
Grtz, Gonzo
-
AuteurBerichten