Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Astraman
origineel gepost door gompy58
Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
Jammer man, hebben ze bij de dealer niet geholpen met het maken van de juiste instelling?? Maar als het echt niet gaat, ik snap het wel, ik kan me er ook gruwelijk aan storen als ik niet lekker kan zitten in een auto. Ook een reden waarom dat ik Opel rijd, lekker stevig en ruim, maar goed das persoonlijk.
Daar zeg je wel een leuk ding.
Mijn ervaring is dat de dealers daar idd een steek laten vallen. Het is geen enkel probleem om met koffie een half uur tot een uur aan tafel te zitten om de auto samen te stellen.
Bij de proefrit gaat het echter van: hier zijn de sleutel, daar staat tie, ik zie jullie straks wel weer….Zaterdag proefgereden in de Insignia. Een 130pk 6bak versie.
De wagen rijd en stuurt prima in principe. Maar helaas, ik heb ‘m afgekeurd en daar baal ik best wel van.
De zit is Klote. Heb echt zitten zoeken om de stoel zo te krijgen dat ik goed kon zitten maar dat lukt niet. Het probleem zit in de middenconsole. Die gaat net ff te vroeg afbuigen naar het dashboard. Ik zit daardoor met mijn rechterknie gewoon strak tegen het kunstof aan. Afgezien dat ik dat na ene half uurtje sturen wel zat was moet ik er niet aan denken wat er gebeurt bij een aanrijding.
helaas… exit Insignia…
Nah dat kan nog leuk worden dan. Ik ga morgen proefrijdne met de 130 pk vrsie van de tourer. Als de 1800 al traag zou zijn in de sedan dan ben ik id dbenieuwd wat die diesel in de zwaardere tourer doet. In mijn achterhoofd bedekend dat een tourer zwaarder is dan een sedan en al helemaal als er een diesel in het vooronder ligt….
Die 10% is geen probleem. Ik mik op de 13% en met een beetje hangen en wurgen haal ik dat wel. Momenteel zit ik men 40k/48 in de 160pk busines versie met xenon, dakje en sportstoelen op 1075 eurie…. das teveel…
Ik mik dus op de 12-13% eraf qua aanschaf prijs. Het enige dat niet veranderd is de fiscale waarde en das wel een stevige bummer….:thumbdown
na, 37000 a 38000 valt reuze mee hoor. Voordat we uberhaupt diep in gesprek gingen over de prijs werd er als een 2-3k aan euro’s afgehaald….
De verkoper liet goed doorgschemeren dat hij liever iets dan niets verkocht en dat er best te praten viel over 10%….
ik heb overigens liever diesel… dat dan weer wel. Volgens de verkoper ben ik per direct de garantie van Opel kwijt als ik er een G3 gas handel in hang.
het zal wel tussen de oren zitten, maar ergens vind ik dat in een dergelijk formaat auto gewoon minimaal een 2 liter moet zitten…
“vroeger” was dat gewoon een standaard formaat motor, nu stoppen ze er steeds kleiner spul in dat tot op de rand toe word opgefokt. Ik geef de voorkeur aan een hufterproof blok dat gewoon maar doorgaat en doorgaat en doorgaat….
Als ik een 1600 oid wil hebben neem ik wel een kleinere auto :agent
tsja, wat wil je, ga je veel korte stukken rijden ? dan is die 16 turbo wellicht een optie. Ga je lange stukken doen… dan liever een motor die rustiger draait.
Persoonlijk zou ik overigens nooit ene dergelijke bestelling doen zonder er in te hebben gereden…
Wat versta je onder goed mee komen in het verkeer ? Ik verwacht van een 130pk motor dat die toch net ff wat meer kan dan van zijn plaats komen.
Wat me wel opviel was dat de koppelkromme van de ecotec diesels in de Insignia maar een heel klein vlak stuk hebben, iets wat nu direct een voordeel is in een diesel, die je juist kiest voor het koppel.
Wat de dvd800 betreft, er zit geen HD in maar een flash disk van 2Gb ( cd500 systeem = 1Gb)
Bij de cd500 krijg j edus een stapel cd’s met de landen erop en moet je die laden op het flasgeheugen. De dvd800 geeft je wat meer ruimte daarin en gemak omdat het maar 1 schijfje betreft.
De praktijk zal ws uitwijzen dat je eigelijk alleen NL en D zult gebruiken en in de vakantie een keer S en of Fr.Wat me stoort aan dat systeem is de beperking ervan waar je niet omheen kunt komen. Je auto merk bepaalt wat je krijgen kunt in je NAV ipv de fabrikant van het systeem. Die laatste is meestal toch meer genegen om wat uitgebreider te werk te gaan. Dit integenstelling tot de auto frabrikant voor wie dit een onontkoombaar randverschijnsel is.
Nadeel van de huidige techniek in autoland is dat je eigelijk niet tot nauwelijks meer een eigen systeem kunt in (laten) bouwen.
Overigens… dat flash geheugen…. Flash heeft een beperking qua lees en schrijf acties… na zoveel acties is het gewoon op… Kan leuk worden zodra de auto in het gebruikte circuit komt.
Maar goed, iig en dus, zaterdag eens ff proefrijden en dan kijken we verder. De dealer heeft al wel aangegeven dat over de prijs absoluut en zeker te praten is…
misschien een rare opmerking, maar waarom ga je niet ook even in die 1600 rijden??
je praat toch over een fors bedrag als je ‘m zelf koopt en bij lease moet je er wel ff mee doen ws.
Waarom ik niet voor de C5 kies ? goede vraag…
omdat:
– ik een opendak wil hebben en dan MOET ik perse een sedan uitvoering nemen…. alleen dat feit is al absurd…
– ik xenon wil hebben en dan weer perse een exclusive uitvoering moet nemen om die OPTIE te kunnen kiezen. Neem je de exclusieve dan moet je weer een andere motor kiezen…
– dat dwingende gedrag van citroen met opties me zwaar irriteerd
– de C5 in verhouding stukje duurder isIk de insignia qua uiterlijk erg mooi vind. Zeker in de tourer uitvoering. De prijs kwaliteit verhouding prima is. Waar ik wel mee in de maag zit is dat dvd800 systeem. Dat heeft toch wel wat beperkingen. Verder is me op dit forum en op een navigatie forum duidelijk geworden dat Opel nu niet direct de beste is met updates…
maar gewoon, ik vind het een mooie wagen….
-
AuteurBerichten