Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tot nu toe hoor ik geen tikkende kleppen meer, dus alles loopt lekker.
Astra kwam probleemloos door de APK dus nu alleen nog een afspraak maken voor de distributieriem (cpl met spanrol en waterpomp uiteraard) te vervangen. Iemand nog suggesties voor een goedkoop adres in de randstad?Groet martijn
Ik heb afgelopen vrijdag een kwart liter ATF erin gemikt en m`n vrouw er wat mee rond laten rijden. Gisteren toen ik de auto pakte hoorde ik het al niet meer. Weer wat geleerd dankzij jullie hulp! :thumbup
Afgelopen jaar heeft de motor zo`n 1,5 liter olie verbruikt op 15.000 km. Hierbij moet gezegd worden dat de auto afgelopen winter zeer veel kleine stukjes heeft gereden. Is dit een beetje normaal verbruik?
Vorig jaar heeft de auto een grote beurt gehad, kan ik nu weg met een kleine beurt of is het beter gewoon jaarlijks een grote beurt te laten doen?
Martijn
Volgens m`n garage wel…..
Hoe kom ik aan ATF?
martijn
Kan het tikken dan alleen van oudere olie komen? De auto moet binnenkort een beurt hebben (en APK), is alweer bijna een jaar geleden. Er zit nu 10W40 vol synthetisch in.
Ik heb geen idee waar de diodebrug op de dynamo zit, maar een diodebrug kost hooguit 2 tientjes.
Dynamo eruit halen, diodebrug opzoeken / demonteren en een vergelijkbare monteren.
Persoonlijk zou ik lekker gaan hobby-en.Jaap
Ik heb er eerlijkgezegd niet meer naar gekeken….en ik hoor ze achter mij in de file ook niet klagen…
Mmmm, prachtig zo`n oranje lampje. Daar leren we wel mee leven.
Hij doet het tot nu toe aleen op lange afstanden op de snelweg. Ik heb `m vandaag niet gezien.Ik hoorde trouwens dat de EGR klep er ook voor zorgt dat de lambdasonde en katalysator minder belast worden. Geen idee in hoeverre dat waar is.
Jaap
Ben vandaag naar Drenthe geweest, na zo`n 40 km op de snelweg begon het motormanagement lampje weer te branden. Via een kennis onderweg uit laten lezen….weer de EGR klep???
Ik ben gewoon door gereden en vanavond weer naar huis met extra oranje dashboardverlichting.
Zou een hele dichte pakking dit oplossen of moet ik ook de stekker afdoppen, doorverbinden o.i.d?Ik vind het niet zo erg om met extra verlichting te rijden, maar wanneer er iets anders aan de hand is word ik ook niet gewaarschuwd.
Jaap
Merk: Opel
type: Astra F
Model: stationwagen
bouwjaar 1997
motorcode: X1.6XEL
laatste km stand: 274.000kmNog geen spatje roest, dus die gaat nog wel even mee :thumbup
Ben vandaag bij de dealer geweest voor het uitlezen.
Blijkt het toch de EGR klep te zijn. Verder waren alle waarden prima. De opel monteur zei dat alle waarden binnen de grenzen liggen.
Ik heb de EGR klep meteen onklaar gemaakt vanavond. Van een oude kentekenplaat heb ik een “dichte” pakking gemaakt, zodat dat ellende-ding geen storing meer kan veroorzaken. Ik heb overigens alleen het grote gat afgedicht, op aanraden van de opel monteur.
De EGR klep zit echt op een fijne plaats….:swearDe auto rijd beter als voor de storing, dus ik ben dik tevreden :thumbup
Willem, bedankt voor je meedenken!
Gr. jaap
Ik heb net de retourleiding losgehaald, maar de motor blijft waardeloos lopen. Ben bang dat ik toch aan nieuwe drukregelaar moet.
Ik heb nog geen tijd gehad (was weer eens laat thuis) om te laten uitlezen. Kan dat uitlezen trouwens bij een universele garage of kan ik beter naar de dealer gaan (dit ivm dat zij misschien meer kunnen zien)?
Gr. Jaap
Ik heb vanmiddag de temp.sensor vervangen, motor loopt wel iets beter, maar hij blijft “zagen”. Ook is de rook uit de uitlaat zwart.
Ik schrok van de prijs van de drukreglaar, dus die heb ik nog niet mee genomen.
Ik laat `m van de week wel eerst even uitlezen, dan kan ik misschien wat gerichter zoeken.Jaap
Ik had al een vermoeden dat dat de drukregelaar was. Zal er morgen eens naar kijken.
-offtopic
Tjonge, hadden ze die motoren niet meteen van de fabriek uit op deze manier kunnen uitvoeren? Kan je idd overal goed bij en je bent wat sneller weg bij het stoplicht :)Jaap
Ik zal op jouw advies sowieso de temp sensor (en de kabel, deze ziet er niet zo jovel uit) vervangen, Willem.
Iemand enig idee waar ik de drukregelaar kan vinden en hoed eze er uit ziet????
Gr.Jaap
Willem,
Bedankt voor je meedenken tot nu toe.
Met de Temp sensor los, liep de motor nog rotter, dus deze had ik uitgesloten.
De Mapsensor reageerde ook goed, bij het los trekken van de stekker en lostrekken van de vacuumslang.
De lambdasonde zou alleen bij een warme motor problemen moeten geven (dacht ik).
Dan blijft de rest over…
Ik dacht zelf al aan de brandstof druk regelaar, heb alleen geen idee waar die zit en hoe deze er uit ziet. Zal waarschijnlijk wel weer onder het fijne inlaatspruitstuk zitten… De retour bedoel je de slang vanaf de druk regelaar naar de tank? En wat kan er mis zijn met de injectoren dat ze te veel brandstof geven?Ik ben storingsmonteur van keukenapparatuur en weet wel wat van verbrandingsmotoren, maar niet al te veel. Ik heb in het verleden al de stappenmotor en het manchet tussen inlaatspruitstuk en gasklep vervangen, dus geheel onwetend ben ik ook niet.
Gr. Jaap
Er komt behoorlijk wat rook uit de uitlaat, redelijk zwart te noemen. Wanneer de motor warm word, dan beginnen de uitlaatgassen naar zwavel te ruiken (of rotte eieren).
stekker van de temp.sensor los trekken had geen effect.
Oh ja, het is een 1.6 16V ecotec uitvoering….
Groet, Jaap
-
AuteurBerichten