Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2016 om 21:11 In reactie op: Verklikkerlicht "verlichting aan" brand niet bij lampen aan #18323778
Ik heb inderdaad wel een foutmelding op de deurmodule… hendel open circuit of iets dergelijks.
Dat verband had ik niet gelegd. We gaan is op onderzoek uit!29 juli 2016 om 17:30 In reactie op: Verklikkerlicht "verlichting aan" brand niet bij lampen aan #18323775Vaak is het iets stoms :thumb
In de afgelopen weken heb ik al wat geprobeerd..
Verlichting schakelaar eruit gehad en gemeten, alles ok. Ook heb ik instrumentarium eruit gehad en daar ook niets bijzonders. Sigarettenaansteker werkt ook gewoon.
Spiegel eraf, geen spanning op de stekker bij contact aan.
Radio eruit, schakelaars, beeldscherm etc en kabelboom nagekeken en gerepareerd. Veel is weer gaan werken behalve deze 3 dingen, grommmEn nu hoop ik op goede tips ;)
28 juli 2016 om 20:08 In reactie op: Verklikkerlicht "verlichting aan" brand niet bij lampen aan #18323773Ben meteen met de Opcom gaan kijken, maar ik kon dit lampje niet aan of uit zetten.
Meetwaardeblokken geopend bij instrument, zag diverse lampjes, maar niet het bewuste verklikkerlicht.Ik heb toch een vermoeden dat de binnenspiegel, lampje sigarettenaansteker en verklikkerlampje een gezamenlijke oorzaak hebben….
Dat die dingen zo duur zijn valt me echt tegen……
Ik heb al een aantal mensen aangeschreven die via E-bay verkopen, maar ook daar helaas niets.
Zelfs de VOD gevraagd of dit los te bestellen was….Ik ga maar proberen de ene te spuiten, maar ik ben bang de boel te slopen.
In een eerdere post ( AFL koplamp modifcatie UK>EU Vectra C1) heb ik gelezen dat `cookie` zijn koplampglas heeft gescheiden.
Ik kan uit de foto’s niet halen of je het zwarte of chrome binnenwerk makkelijk van het glas kunt scheiden. Heeft iemand hier ervaring mee?De koplamp aan de bijrijderskant is zwart en aan de bestuurderskant is chrome.
Het gaat om een pre-facelift Signum uit 2005.Een uitgebreid en duidelijk verhaal. :thumbup
Ik ging er eigenlijk al vanuit dat ik bij het monteren van een injectie blok ook een andere tank moest monteren welke geschikt is voor injectie( met schotten). Zijn er nog alternatieven voor een GTE tank?
Bij het opknappen van de body heb ik een extra steun in het front gelast voor een grotere radiateur. :D
Ik denk dat ik voor een donorauto ga, dan weet ik zeker dat ik het meeste heb.
Alles los bij elkaar sprokkelen wordt lastig en duurt lang!Een voorzichtige conclusie kan ik al trekken als ik me zo inlees op internet.
Ik zal toch een aantal wijzigingen moeten aanbrengen aan de koets.
Dan kan ik net zo goed een motor in hangen die wat eenvoudiger te krijgen is.Ik heb mijn zoek gebied uitgebreid en kijk naar een 1.8/ 2.0 16v uit een Astra.
Zijn hier nog extra bijzonderheden waar ik rekening mee moet houden?
Zoals ruimte issue’s voor de radiator b.v. Of extra werk i.v.m. Het aansluiten van de kabelboom. Hier is redelijk veel aanbod van wat scheelt in de kosten.
Het is misschien tegenstrijdig met mijn eerste opmerkingen, maar ik zit in een twee strijd.
Wat te doen………..Wat is een sleeper?
klopt inderdaad. Het originele moet ik iets nuanceren, wat ik bedoel is dat ik liever niet teveel aan de auto wil veranderen.
Geen gaten voor extra kabelboom of retourleidingen voor een injectie tank e.d.Als ik voor een 1.6 of 1.8 ga blijft het bij veranderingen die ik weer kan terugdraaien.
Al heb ik wel het idee dat deze motoren lastig te vinden zijn…Deze prutser kreeg geen foto ge-upload….
Ben blij met de hulp van theunm, thanks!klinkt goed idd.
Nu nog een vinden ;)
Helemaal mee eens.
Veerpoten en remmen heb ik al. Omdat de auto veel stilstaat heb ik de originele remklauwen vervangen voor de versie van een astra.
Deze gaan niet vast zitten :)Omdat mijn kadettje mooi origineel is, en dat wil ik eigenlijk wel zo behouden, gaat mijn voorkeur ook naar een 1.6s of 1.8s.
Misschien zijn er redenen waar ik nog niet aan heb gedacht die me nog op andere gedachten kunnen brengen.Wat is een goed adres (tegen een redelijke prijs als Hollander zijnde) voor een blok en bak?
Bedrading gecontroleerd en alles is zoals het hoort.
Rood wit geeft 12 volt op de stekker van het display, maar het scherm geeft geen radio informatie.Ik heb ergens gelezen dat de VOD dit kan uitschakelen en heb daarom mijn Op-com gepakt.
Maar ik krijg geen verbinding met het scherm ( zowel de drievoudig scherm als meervoudig scherm) en de radio CDR2005 geeft fout code “Radiobuscommunicatie”Wie heeft een idee? is het scherm kaduuk?
Gelukkig!
Morgen even meten en kijken of het display tot leven komt :thumb
bedankt, dat scheelt zoeken.
Misschien een domme vraag, maar staat hier gewoon 12V op?
Of gaat het hier om signaal draden met een lagere spanningDaar lijkt het wel op idd.
Alleen werken de automaten nog wel gewoon gelukkig.
Conclusie is wel dat het niet origineel is.Ik ga op zoek naar de module en kijken of het schakelbaar is.
Bedankt weer ;)Opgelost!!
Het heeft een halve zaterdag gekost, maar resultaat!
Het plastic borgpennetje was afgebroken van de stelmotor die verwarmingsklep bedient.
Hij wordt weer heerlijk warm. Niet dat het nodig was maar toch:)Dit plastic clipje besteld bij de Opel voor 1.20 euro.
Tot die tijd werkt de cv van de achterklep niet. Daar heb ik even dit clipje “geleend”Bedankt voor de reacties
Top tip! bedankt
is toch handig zo’n forum :thumb
OK, morgen met warme motor even voelen of beide slangen heet zijn.
Regelt de driewegklep de vloeistof stroom door de kachel radiateur?
Wel blijft het raar dat de kachel helemaal niets doet ook niet een beetje lauw..
Bedankt tot zover!via Op-com inderdaad de verwarmingsklep kunnen bedienen, maar of er echt wat gebeurd……ik hoor de motoren wel lopen.
Ik heb de slangen vastgepakt op het punt vlak voordat ze schutbord ingaan.
Ok, de driewegklep!
Ik heb wel gekeken of alle slangen vast zaten, maar is er nog een andere manier om de driewegklep te testen?Het wordt zaterdag zoeken en mogelijke oorzaken afstrepen vrees ik.. beginnen met het makkelijkste :D
Ik heb hem inderdaad op HI gezet. Gaat als een gek blazen, maar blijft koud.
Temp. sensor buiten geeft reele waardes aan, vanmorgen display b.v. 11 graden ( via OP-com weinig afwijking) en de sensor in de auto voor de cabine temp. was gisteravond 16 graden ( via op-com).Het rare is dat hij helemaal niets doet. Het lijkt wel of de verwarmings klep niet bedient wordt of iets dergelijks.
Ik zie ook veel vacuum slangen lopen misschien dat daar iets mee is. Ook zie ik via op-com de kleppen bewegen ( verschillende percentages) waardoor de illusie wordt gewekt dat alle kleppen bediend worden.
Mijn conclusie een mechanische overbrenging is kapot. Maar ik hoor graag alternatieven:)voorzover bedankt!
Tja, alle bouwjaren geprobeerd maar helaas…
Bij simtec 56.5 krijg ik de minste vraagtekens. Maar evengoed krijg ik geen communicatie.Heeft niemand hetzelfde? CV an ABS kan ik wel bereiken KWP-82.
Toch jammer als het niet lukt….Dat had ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik alleen maar vraagtekens.
Evengoed heb ik nog een paar bouwjaren te gaan met proberen en wie weet! -
AuteurBerichten