Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb het een keer gehad met een andere auto.
Schonk er niet veel aandacht aan uiteindelijk kreeg ik er een kloppend geluid bij.
Toch maar even na laten kijken dacht miss te weinig bakolie dus laten vervangen en het geluid was er nog
Versnellingsbak moest vervangen worden or een revisie duur geintje allemaal
Zal het maar even na laten kijken.
Ik geloof dat het fluiten in ze 5 vaak komt omdat er weinig bakolie in zitEr zit wel een laagje in als ik de dikke buis eraf haal zie ik wel een laagje zitten
Oke maar hoe kan ik het dan schoonmaken zonder te demonteren?
Oke maar zowel in de dunne als de dikke zit wat troep white sludge.
Dus moet ik ze denk wel allebei schoonmaken?
De dunne lijkt me dan niet zo heel moeilijk?
De dikke wat moet ik daarvoor dan allemaal precies doen gaat dat lukken zonder brug en wat moet ik dan allemaal verwijderen?Is dat de dikke buis of de dunne?
Oke maar ik ben wezen kijken. Maar nu weet ik dus niet hoe ik de dikke buis eraf moet halen want ik kan niet zien waar deze heen loopt.
Van het kleppendeksel haal ik um er zo af natuurlijk maar waar loopt het dan heen.
En hoe kom ik daar bij moet ik daarvoor onderdelen eraf halen of?
Ben er de laatste tijd aardig de weg mee opgeweest en de buis zit nog steeds vol dus wil het er echt uit hebben
Het lijkt mij niet dat ik aan een kant de rager erin kan stoppen zonder dat ik de buis eraf haal dan stop ik de drap er alleen maar verder in.
Al iemand die zoiets heeft gedaan die me stap voor stap uit kan leggen hoe ik de buis eraf kan halen?
Alvast bedanktNee die zitten er niet op maar die zaten er al niet op bij de aanschaf.
Maar de kop van de schroeven ( zijn er 10 ) zijn wel wat breder als normaal dus ik dacht dat dat ook niet nodig zou zijn maar misschien toch even halen?
En wat moet ik nu doen aan de white sludge in de buizen?
Vervangen maar hoe?
Of schoonmaken maar hoe?Ik heb dus het advies opgevolgd.
Ik heb een nieuwe oliedop hij lekt niet meer langs de oliedop dus dat is een pluspunt de brandgeur is weg.
Alleen lekt het nu een klein beetje langs een moertje van het kleppendeksel. En dat deed hij eerst niet.
Ik denk dus dat er aardig wat druk op staat en dat kan komen door een verstopte carterventilatie heb ik gelezen.
Ik heb 100km over de snelweg gereden en dan tussen de 120-130km
Soms even in ze 4 gelaten zodat de sludge weg zou gaan wat werd gegeven als advies. Echter keek ik daarna in een van de buizen en er was maar een klein beetje sludge weg bovenin terwijl ik meer dan 100km heb gereden.
Ook na de 100km rookt de auto nog wat uit de uitlaat zou dat ook kunnen komen door een verstopte carterventilatie?
Hij gebruikt geen koelvloeistof daarvan zit nog steeds even veel in sinds de aanschaf 2 maanden geleden.
Wat moet ik nu doen?
Nieuwe buizen kopen en deze erop zetten? Is dat het enige of is er nog iets wat ik moet vervangen of schoonmaken
Wat ik er van weet zijn het de 2 buizen rechts van het kleppendeksel naast elkaar een dikkere en dunnere maar wat is er nog meer?
Alvast bedankt :-DNee dat heb ik gelukkig wel goed gedaan
Oke als het geen moeilijk en kostbaar klusje is vervang ik ze wel maar
Hoe moet ik dat precies doen?
Het zijn als het goed is 2 slangen die vanaf het kleppendeksel lopen? Een wat dikkere en dunnere?
Waar haal ik die slangen? Bij een automaterialezaak en dan gwn me motorcode opgeven?
En moet ik ze vervangen na dat ik opnieuw de olie heb ververst?Heb ik ook niet gedaan.
Ik had deze auto 2 maanden geleden gekocht en ik dacht ik ga de kleine dingen vervangen.
Dus luchtfilter bougies etc.
Ik heb ook de olie ververst met wynn’s
Wynn’s erbij gegooid (bij de oude olie) 20min stationair laten draaien en daarna gelijk de olie ververst met 10w40
Toen dacht ik en andere ook dat het kleppendekselpakking lek was want het blok zweet veel maar vertoont geen symptomen van een lekke koppakking
Maar ik wou het kleppendeksel toch al spuiten dus heb ik die eraf gehaald en de andere pakking erop.
Kreeg ik te zien dat de oude pakking nog nieuw was.
Maar alles was schoon en ik rijden en ben er toen achter gekomen dat het al die tijd uit de oliedop kwam zoals hierboven al staat maar ik heb morgen een nieuwe in huis
Alleen nu heb ik dus last van white sludge maar de laatste tijd heeft het ook gevriest en ik rij nog geen 10min na werk dus als ik me nieuwe oliedop heb wil ik er een stuk mee gaan rijden.
Alleen de white sludge zit in de Carterventilatiebuizen.
Is het niet handig om die eerst schoon te maken? En zo ja hoe
Moet ik dat precies doen? Want het loopt allemaal naar achter en onderdoor ik kan niet zo goed zien waar het heen gaat.
Maar onder me oliedop en aan me pijlstok zie ik er vrijwel niks van van die sludgeOke dat ga ik doen dan heb alleen wel al 2 weken geleden me olie ververst plus oliefilter
En van dat oil system cleaner van wynn’s erin gedaanOke bedankt dan ga ik dat snel doen.
Wel had ik wat sludgevorming in de Carterventilatiebuizen ( dat zijn de 2 buizen rechts van het kleppendeksel denk ik? ) maar ik rij dan ook vaak maar 20min per rit. En dan kan ik verhelpen door eens een flink stuk te gaan rijden dacht ik? Maar dat ga ik dan pas doen wanneer die nieuwe ring erop zit.Ja de dop draait heel licht totaal geen weerstand
-
AuteurBerichten