Gijzen

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Navi 600 #17929724
    Gijzen
      Lid sinds:
      4 September 2011

      Ik heb net mijn Astra binnen en daar zit ook een Navi 600 in met SD kaart, nu is mijn vraag kan de euro van 900 gebruiken of werkt dat niet?
      Moet ik dan alle landen hebben, en zo ja kan deze dan op een SD kaart of moet ik heeeeeel wat kaarten hebben wat mij niet handig lijkt…..

      o ja, of heeft niemand het nog geprobeerd?
      Want dan ga ik dat eens haar fijn uitzoeken!
      Maar ik hoop dat er al iemand voor mij is geweest :wors :wors

      @ formum beheer, volgens mij kent de opel verschillende modellen waar navi 600 in zit misschien een ideee om dit niet alleen in de Insignia deel te plaatsen?

      Gijzen
        Lid sinds:
        4 September 2011

        Ik ben nog steeds even zoekende, maar kennen jullie deze site ook?
        http://www.winparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Mare wat is er bij mij nu stuk, ik zie erg veel prijs verschil en ook verschillende type’s.

        Want hier staat de thermostaat voor 9 euro, ik neem aan dat ik deze moet hebben:
        http://www.winparts.nl/652/koelsysteem/thermostaat/0122554/thermostaat” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Ik heb deze opel corsa B Motor: 1195ccm 45pk : 12 NZ

        Gijzen
          Lid sinds:
          4 September 2011

          Ik zag namelijk dat de thermostaat 89 euro was! Heb even gekeken maar het is aardig wat werk om de riem te verwijderen ed ed…
          Dus met even een mailtje gestuurd naar de garage om te vragen hoeveel het totaal bij hun kost.
          Ben benieuwd…. dus voor 50 euro extra en geen werk te hebben is een goed deal denk ik.
          Wat denken jullie er van? Rem is nog geen 20.000 oud dus deze vervangen ik niet.

          Gijzen
            Lid sinds:
            4 September 2011

            @BlackDevil wrote:

            Werking thermostaat kun je ook als volgt controleren: auto ca. 10 minuten stationair warm laten draaien en tijdens het warmdraaien regelmatig voelen aan de slang die van de thermostaat naar de radiateur loopt. Deze mag pas warm worden bij ca. 90 graden. Dan gaat normaliter de thermostaat open. Wordt de slang beduidend eerder warm, dan staat de thermostaat voortdurend open.

            Ik zou geen 2e hands thermostaat kopen. Gaat ie vrij kort daarna weer kapot, dan heb je weer dezelfde klus.

            Nou dat haal ik niet eens, de moter word geen 90 graden… behalve na een tijd rijden en dan stil te staan. Stationair wordt deze erg moeilijk 90 graden en dan wordt de ventilator ook niet aangestuurd dus daardoor koelt de moter ook niet snel af.. Ik denk toch echt dat de thermo defect is….. ik wil dit allemaal wel zelf vervangen neem gelijk de distributieriem mee.
            Maar ik haal er wel een vriend van mij bij, deze is automonteur!

            Mocht ik het fout hebben hoor ik dat graag.

            Gijzen
              Lid sinds:
              4 September 2011

              Hé Mario,

              Zoals je ziet is mijn probleem met de kachel wel opgelost, de voeistof is nog steeds prima van kleur.

              Is het verstandig om nog een het hele systeem nog eeens door te spoelen of is het bijna wel zeker dat de thermo het heeft begeven?
              O ja, ik heb pech heb een 8 klepper en als ik toch een thermo nodig heb kan het ook met een tweede hands of is het toch echt verstandig om een nieuwe te plaatsen.

              Gijzen
                Lid sinds:
                4 September 2011

                @BlackDevil wrote:

                Thermostaat controleren en zonodig vervangen. Deze zal waarschijnlijk in de open-stand geblokkeerd zijn, waardoor de motor al meteen na het wegrijden wordt gekoeld en de motor zijn bedrijfstemperatuur slechts heel langzaam bereikt.

                Deze is toch geplaatst in de radiator?
                ene waar kan ik deze aanschaffen?

                Gijzen
                  Lid sinds:
                  4 September 2011

                  Het is mij gelukt om de handrem aan te passen, bedankt voor jullie tips!

                  Mare ja, ik blijf problemen houden met de warmte in de auto.
                  De kachel doet het prima als de temparatuur buiten boven de 8 graden is en als het onder de 8 graden is en de auto stil staat. Als de auto rijd is de tempratuur matig in de auto. Weet iemand wat het probleem kan zijn? De ventilator slaat wel aan maar de temparatuur van de auto blijft laag en dus niet naar de 90 graden. Wat moet ik doen?

                  Gijzen
                    Lid sinds:
                    4 September 2011

                    De trommels zijn vorig jaar al eens gecontroleerd en toen melde de garage dat de kabel vervangen zou moeten worden maar dat is iets wat later kon zij hij….. maar nu ga ik er zelf even naar kijken.

                    Bedank ieder geval voor jullie adviezen zal als het wat mooier weer even weer naar kijken, maar mijn vrouw is nog steeds erbij anders had ze vandaag 130km in de koud moeten rijden nu niet hahaha

                    Gijzen
                      Lid sinds:
                      4 September 2011

                      Yipie :-D :-D
                      Het is gelukt, alleen heb ik veel werk gehad om de slangklemmen los te krijgen deze waren zo verroest dat ik heel voorzichtig de klemmen over de slang heb moeten duwen. Daarna alles schoongemaakt en de tuinslag gepakt om de kachel door te spoelen. Wat een rotzooi kwam daar uit, heb net zolang door gespoeld dat er weer water uit kwam. Daarna alles weer gevuld en daarna laten draaien en gelijk voelde ik het in de corsa warm worden. Wel een erg mooi gevoel dat het gelukt is nu op naar het volgende want mijn handrem is bijna geen handrem meer!

                      Willem erg bedankt voor jou adviezen.

                      In reactie op: Corsa klinkt als een harley #17915661
                      Gijzen
                        Lid sinds:
                        4 September 2011

                        Het lijkt erop dat je corsa op 3 poten loopt…. alle bougies al gecontroleerd?

                        Gijzen
                          Lid sinds:
                          4 September 2011

                          Willem,

                          Super bedankt voor je adviezen, heb nog even een broer van en vriend gevraagd en die heeft het een en ander aangewezen waar alles zat.
                          IK kan bij hem morgen tegen een goede prijs vloeistof halen.. ( hij werkt bij een schade bedrijf)
                          Wij zagen ook gelijk dat elke klemmen vervangen moeten worden dat neem ik dan gelijk mee!
                          Ik laat het morgen avond wel weten hoe het is afgelopen…

                          O ja, nog een vraag hoeveel liter gaat er in het hele vloeistofsysteem van de corsa?
                          Want ik ga het hele systeem leeg halen en dan weer vullen en ontluchten ed ed.

                          Gijzen
                            Lid sinds:
                            4 September 2011

                            Tja, nu komt mijn volgende vraag natuurlijk waar is deze geplaats?
                            en moet ik dan het hele koelvloeistofsysteem leeg maken of kan ik de slang losnemen en dan de vloeistof opvangen, en als ik dat zo lees op het forum: wel nieuwe bij vloeistof bijvullen en niet de oude hergebruiken.

                            Gijzen
                              Lid sinds:
                              4 September 2011

                              @wim-v6 wrote:

                              Corsa-B 1993 is een Corsa-B zonder airco, dus er zitten ook geen Klepjes tussen de kachelradiateur die kunnen blijven hangen.

                              Als deze niet warm word, word de motor niet warm of zit de kachelradiateur verstopt.

                              Ik zie in je onderschrift Corsa-B 1.1 Swing, maar die 1.1 motor moet nog uitgevonden worden, tis een 1.2 (C12NZ) motor.

                              Willem

                              Dankje wel Willem, het is inderdaad een 1.2… en zonder airco. :shock:

                              Maar mijn vrouw belde net dat de auto niet boven de 90 graden uit komt, gisteren had ik dat hij tussen de 90 en 100 stond en biede keren geen kachel…. wat is wijsheid?? Tevens blijft het kloefvloeistof op nivo!
                              Ze heeft nu z’n 65km gereden.

                              Kan ik de kachelradiateur zelf schoonmaken en ligt het dan niet meer aan de temprateursensor?

                              Gijzen
                                Lid sinds:
                                4 September 2011

                                @angelg7 wrote:

                                – voel eens voorin waar je de voeten plaatst of het daar vochtig is, want dan is je kachel lek.
                                Gecontroleerd en het is droog bij het voeten einde zowel op de matten als onder de matten
                                – koelvloeistof kan ook als je een lekke koppakking hebt via de cilinders verbranden, of komt bij je olie terecht.
                                Olie stand van morgen gecontroleerd en deze is normaal
                                Zie je bij koude motor luchtbellen borrelen in je reservoir dan is je koppakking lek.
                                Heb ik vanmorgen gecontroleerd, geen borrelen in het reservoir heb ook even de dop eraf gehad om dat de controleren

                                Het vloeistofpeil is nog steeds hetzelfde als toen ik deze gisteren heb bij gevult.

                                Mijn vrouw gaat vanmorgen naar baby zwemmen en dan gaat zij alles even in de gaten houden, natuuurlijk neemt ze even een extra deken mee voor de kleine!

                                Heeft iemand nog andere tips?
                                Weten jullie ook waar de tempratuursensor is geplaatst en hoe ik deze kan controleren?

                                Gijzen
                                  Lid sinds:
                                  4 September 2011

                                  Bedankt voor je antwoord, ik heb nu nog even een paar keer gekeken en kan geen (nog niet) een lek vinden….
                                  het vloeistofnivo is nog steeds het zelfde als na het bij vullen, maar hoe kan ik de thermostaat controleren en waar is deze geplaatst? Kan ik deze ook zelf makkelijk vervangen…..

                                  Ik ben handig en heb een technische opleiding, alleen nog weinig aan auto’s gesleuteld en wil met deze auto ervaring op gaan doen!

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)