Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vooral esox lucius!
Thanks
het probleem is eindelijk opgelost.
Het bleek de paarse draad en stekker van de oplaadsensor te zijn is mij bij de dealer verteld.
Ik heb geen idee wat dit is maar het motormanagement lampje is eindelijk uit.Bedankt iedereen voor het meehelpen!
gr.
@ esox lucius
ja dat klopt , net diagnose laten doen bij de dealer. was inderdaad de maf sensor en koelvloeistof sensor.
Bij elkaar reparatie kosten 500 + euro bij opel dealer van de kooij hoogvliet.Iemand een idee waar ik dit voor minder kan laten repareren of de sensors kan kopen?
als ik naar baas j en predator luister zijn de kosten niet zo hoog als de dealer beweert.
Alvast bedankt.
Bedankt.
Okee, kan ik hier verder niks aan doen dan? of zou het toch een sensor zijn.
Ik zal vandaag nog eens langs de dealer rijden om hem uit te lezen en dan vraag ik de foutcode er wel bij.
Mischien dat iemand me dan wel kan helpen als ze de foutcode zien.
Het rare is dat mijn ven aangaat terwijl mijn boordcomputer 73 graden aangeeft.
En soms gaat hij zelfs niet meer uit totdat ik de auto uitzet en opnieuw start, dan doet hij het weer normaal en springt me koelvloeistof temp. Naar 78 gaden.Als iemand een idee heft hoor ik het graag.
Ik zal later vandaag de foutcode nog plaatsen.Alvast bedankt!!!
@kelderbier , mijn auto is gewoon origineel alleen geimporteert uit duitsland.
De foutcode weet ik niet maar ze zeiden dat het aan de inlaat temperatuur lag.
De auto houd een beetje in en mijn koelven springt steeds aan voor niks en koelt tot 73 graden.
Als de motor onder de 73 graden komt gaat de ven weer uit.De inlaat temp.sensor hadden ze vervangen en de draden zijn ook doorgemeten.
Maar het probleem is er nog steeds.zal het mischien toch aan de ECU liggen?
ok,
Laat het even weten via een e mail als je hem wilt verkopen.
Alvast bedankt
Mocht je de ECU voor de Z20LEH kwijt willen, ik ben op zoek naar een werkende ECU voor de Z20LEH.
Gr.
Gianluca
@NoFear1696 wrote:
Hoi Dion87,ik heb nu 315 pk(met uitdraai vermogentestbank EDS met de volgende setup:
*z20leh motor (240pk standaard) met z20let ECU 220pk.
*76mm sportuitlaat met 100cell Sportcat. Friedrich motorsport(naar mijn mening de Beste kwaliteit/prijs vehouding)
*verkorte luchtinlaat van courtney met K&N inleg filter.
*frontmount intercooler van courtney
*Fase 3,5 chip van EDS
en een plaatje bij het praatje is altijd leuk
en even voor de duidelijkheid zonder grotere intercooler is het niet slim om Fase 2 te chippen
Groeten AyhanAlleen kan helaas jouw auto niet bewonderen
kan de foto`s niet zien :hmmzthnx man , en het psssst geluid bevalt me ook wel :shock:
Nu naar het volgende. Ik denk dat de direct air intake het volgende projectje word.
Dumpvalve erop gezet . nu de rest nog
[img=http://www5.picturepush.com/photo/a/8337898/img/8337898.jpg]
maar als ik hem na de air flow intake en de 60 mm kat vervanger laat chippen dan zal het tog wel verschil maken qua pk?
Neem aan dat ik er dan wel wat meer van merk dan dat ik de flow intake en kat vervanger alleen vervang.Eerst morgen maar is een begin maken met een dumpvalve direct boven de gasklep.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar er zit nog een sensor in ofzo bij een Z20LEH ? dat zijden ze bij mtech dat ze hem daarom niet voor deze motor hadden.okee dan maar afwachten.
Morgen gaat er een baileys dumpvalve op en dan volgende week ergens de direct flow intake.
dan nog een katvervanger en de testbank op voor het chippen dus wacht dan maar af hoeveel pk hij dan heeft.
Ik hoop als ik alles gedaan heb toch wel tegen de 295 pk aan te zitten.heb nu maar de Direct-flow air-intake system besteld van Mtech om mee te beginnen. Ze zeggen op de site + 12PK.
Zat ook te zoeken naar een powerpipe maar die hebben ze niet bij Mtech voor de Z20LEH.
Iemand een idee waar deze te vinden is? Ik zoek ook nog een goede dumpvalve zonder foutmeldingen.
Ook zag ik een Grote luchtinlaatkit (Onderdeel nr : 180008) bij M-tech staan alleen weet niet of dit nut heeft aangezien ik er verder niet heel veel aan ga tunen op een kat vervanger 60mm en chippen na.http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=189&mid=189&l=189″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hoor graag ideen en ervaringen :angel
Mistlampen? nee dat was ik niet.
Dus als ik het goed begrijp ik heb nu standaart 240 pk en met die katalysatorvervanger van 60mm en direct flow intake zal er weinig veranderen totdat ik hem chip?
Dus als ik hem laat chippen zeggen ze dat ik 285 pk krijg stage 1, en dan krijg ik nog wat extra pk’s van de katvervanger en direct flow intake als ik het goed begrijp. dus zal 295pk zijn ong. En ze hadden het ook over stage 2 chippen onder de sportknop maar wat dat dan weer is heb ik egt geen idee van.
Dus als ik alleen een kataltsatorvervanger van 60mm en een direct flow air intake erop zet heeft het weinig nut als ik hem daarna alleen nog laat chippen?
ik dacht dan alleen die dingen ook al extra pk gaven. dat gaven ze op op de site van M tech.
Dan ga ik nog is nadenken of ik me auto dan alleen maar laat chippen aangezien de rest weinig nut heeft.Bedankt voor de reacties
heb geen zin in problemen met apk. dus denk dit is een goeie oplossing.
alleen voor oldtimers??
grtz
ze hebben mij verteld dat met alleen chippen ik al 285 pk krijg + 10 pk air intake en + 10 pk katalysatorvervanger.
Dus 305 pk totaal en dat was air intake katalysatorvervanger en stage 1 chip dus ben benieuwd wat het met stage 2 chip wordt.
Zit nu alleen te bedenken hoeveel mm me katalysatorvervanger moet worden. toch de aanbevolen door M-tech 60mm of toch de 70mm wat hier gezegd wordt.gr
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik zie al dat ik eerst het overige ga monteren voordat ik met het chippen ga beginnen :thumb
Alleen van M-tech raden ze me de 60mm katalysatorvervanger aan dus weet nou niet of ik de 70mm of de 60 mm moet nemen.
Ook op de site van m-tech staat dat je meer pk krijgt met een air intake. omdat dan de luchtbuis niet over de carter / kop gaat.
Ze zeggen + 10 pk met de airintake en + 10 pk met de katalysatorvervanger.Laat dit eerst maar is doen voordat ik met het chippen ga beginnen.
Hoop alleen dat ze het er ook op kunnen zetten want ben er zelf niet zo handig mee.Iniedergeval bedankt voor jullie reacties TOP :thumb
Hoe bevalt de chip en waar heb je het uiteindelijk laten doen ?
gr
bedankt voor je reactie.
Dan laat ik denk ik eerst maar is de luchtinlaat en de downpipe monteren voor het chippen.
Dan maar even langs M-tech voor de air intake en downpipe.
Alleen dan heb ik nog een keuze van 60 of 70mm , die begrijp ik ook niet helemaal welke ik nou moet nemen?
Ik heb al vaker van EDS gehoord maar hoop dat de chip van tunex hetzelfde biedt als die van hun.Groeten
Gisteravond Thomassentunnel rozenburg een rode astra H OPC/VXR. probeerde hem in te halen met mijn astra H opc maar bij 240 km/h vond ik het wel mooi geweest!
HIj had er flink het gas op zitten :thumbup
iemand van hier??Mijn Astra H OPC.
http://imageshack.us/photo/my-images/402/picturejv.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/11/picture001to.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb dezelfde vraag alleen voor een Atra h OPC.
Iemand een idee. dacht zelf de volsynthetische 5-w30 olie van castrol. ? -
AuteurBerichten