Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waarom denk je dat 1 of 2 injectoren stuk zijn?
loopt die op 5 of 4 cilinders ,dan kan de bobine stuk zijn, heb ik ook gehad.
Mvg Nico
Is opgelost ,stond na lang zoeken iets in het corsa forum (6 juli 2013)
De optie rds=1 stond op rds=0 dus uit,
hoe dat gebeurd is weet ik niet ,maar ik heb hem op rds=1 gezet en hij synchroniseert de tijd weer.Nico
Het is een ccr600 of ccr800 radio, maar ik zou niet weten wat ik in de board computer of radio kan instellen wat met die klok te maken heeft,
is er überhaupt wel iets in de boardcomputer in te stellen?nico
@wim-v6 wrote:
Hoeft niet, pak eens de Multiriem spanners, als enkel je lagertje kapot is, kan je bij SAAB een los wieltje halen.. bij opel moet je een Complete spanner kopen..
Kosten 21,50 tv bij 100 euro bij de Opel
Willem
Dan heb ik geluk gehad 3 jaar geleden ,want toen heb ik nog alleen het wieltje kunnen kopen bij de vod.
nico
iedereen bedankt voor de info.
Arnoud , ik weet niet of het wat uitmaakt ,de auto is van sept.1998
nico
tnx Willem
ik had al eens gekeken maar niet goed genoeg.
ik zal die bak er eens uithalen en de sensor schoon maken.nico
@gevaar op wielen wrote:
probleem 1 heb ik antwoord al op.
Alleen 2 nog. Betreft trouwens een ccrt 2006
Wat was het antwoord op vraag 1?
bij mij is dat ook zo,is dat normaal?groeten
@okkie-001 wrote:
beste opel rijders
ik heb niet echt een probleem maar wel een vraag.
de opeldealer wist zo 1 2 3 niet het andword
wel dat uitlezen €30 kost.maar kan je de cruise control van een omega mv6 uitlezen
en dan de activatie snelheid lager instellen.
hij slaat nu pas aan bij 70km/p dat is net iets te hoog.michel
bij mijn omega ook een mv.6 uit 98 begint de aktivatiesnelheid bij 30 km/uur
in helmond is wel een bedrijf (ecu repair centre) die deze dingen repareert
ze adverteren op marktplaats bij de rubriek auto onderdelenm.v.g.
Als die elke 500 km. een halve liter koelvloeistof bij moet vullen dan zou je toch op zijn minst verwachten dat er er na een rit een paar druppels koelvloeistof onder die auto liggen of dat de motor aan de onderkant nat is. (of is dat dan niet zo?)
hij schrijft dat daar niks onder de auto ligt.m.v.g. nico
Heb je na een rit al eens onder de auto gekeken of er nergens koelvloeistof ligt?
De motoridentificatie is op de platte kant (1) op het cilinderblok aan transmissiekant ingetikt.
Let op
Bij inbouw van een deelmotor moet het motornummer voor de inbouw van de motor in het cilinderblok worden geslagen.
Ter aanduiding van deelmotor moet op een bepaalde afstand van het motornummer een grote “R” (2) worden ingetikt.
Zo staat het letterlijk in de tis
dus zoals ik hieruit opmaak hebben die ruilmotoren nog geen eigen nummer.nico
Kan het een ruilmotor zijn waarvan ze het nummer niet ingeslagen hebben?
ik lees in de tis dat ze het nummer er dan zelf in moeten slaan.
ik heb deze auto nu 7 jaar en bij aankoop had die 100.000 op de teller staan.nico
bedankt willem voor de info,
is vervangen van de radiator dan de enigste oplossing,er uit halen en op een of andere manier spoelen is geen optie?
thermostaat heb ik 3 jaar geleden al eens vervangen omdat de temperatuur erg onrustig was,na vervanging was die stabiel.m.v.g.
origineel gepost door RAL
origineel gepost door ghostly
in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
dus accu afkoppelen en de waterdicht folie achter het deurpaneel weer fatsoendelijk monteren voordat je het deurpaneel weer terug plaatst.suk6
onzin, de panelen los halen is geen enkel probleem! de zij airbags gaan af in combinatie met een crashschakelaar.
heb nu in 3 maanden al inmiddels 8 panelen gewisseld met de spanning erop en geen schakelaar of trigger gevonden.tja ,ik heb ze toch al eens eraf gehad om het deurslot te vervangen en daar in die deur zit toch wel degelijk het eea om die zijairbag in de stoel te aktiveren.
staat trouwens ook in de tis beschreven.suk6
in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
dus accu afkoppelen en de waterdicht folie achter het deurpaneel weer fatsoendelijk monteren voordat je het deurpaneel weer terug plaatst.suk6
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Hoeft niet maar is wel eens stuk makkelijker. Anders moet je ze buigen en krijg je ze heel lastig weer terug op de olie koeler.Maar vanwaar het idee om de koeler te vervangen?????
Heb je kv bij de olie????
Gr Jack
wat je in het “how to” topic schrijft op het einde over het vervangen van de oliekoeler ,dat heb ik ook
koelvloeistof bijvullen en sludge in de vuldop.(vooral als het buiten kouder wordt)
dan is het in 90% van de gevallen de warmtewisselaar.
vandaar dat ik hier mee maar eens begin.gr nico
Een van deze dagen wordt een heel stuk later,maar ik heb nog een vraag.
ik heb besloten om gewoon de warmtewisselaar te vervangen,moet ik dan de olieleidingen bij de oliefilter ook losdraaien,in het “how to do” topic is mij dat niet helemaal duidelijk.m.v.gr.
ik zal een van deze dagen eens die waterdeflector ervan draaien ,en e.e.a. eens controleren.
tnx
nico
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Een plas heb je bij een v6 niet snel omdat de koelvloeistof op het uitlaat spruitstuk druppelt en dan verdampt.Heb je sludge ergens??? een mayonaise achtige prut die in de motor olie zit.
Te zien aan de peilstok en olie vuldop of olie in de koelvloeistof. Dan is het de olie koeler.Als daar niks aan te zien is heb je waarschijnlijk je koppakking door.
Gr Jack
als de koelvloeistof op het spruitstuk zou lekken,dan zou ik het eigenlijk moeten ruiken tijdens de rit,maar ik ruik niks.
dan zal het toch wel de oliekoeler zijn.
vooral afgelopen winter had ik sludge,maar nu het warmer is,is die sludge een stuk minder,bedankt voor het aanbod,ik woon in roermond.
tnx voor het antwoord.
nicoik lees hier dat die driewegklep vervangen is omdat hij lekte,
lag er dan geen plas koelvloeistof onder de auto of waar blijft de koelvloeistof dan?
ik moet n.l. ook geregeld wat koelvloeistof bijvullen,maar het kan natuurlijk ook de warmtewisselaar zijn.mijn omega is een mv6 b.j. 1998
m.v.g. nico
-
AuteurBerichten