Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
In stadsverkeer is je verbruik hoger dus kan je minder ver rijden met de nog aanwezige brandstof. Wordt dynamisch bijgehouden en niet simpel berekend met je gemiddelde van de board computer. Of je dit wilt is iets anders maar dit is wel de meest realistische manier om de resterende kilometers te berekenen.
Main -> settings -> units -> japans
http://www.tomacarparts.nl/iso-montage-paneel-opel-182.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zie ik bij Vaux-com
Vanmorgen even gekeken en bij OP-COM 08/2010 heb ik die optie ook niet. Ik heb ook VAUX-COM 120309 en daar zit de optie wel in bij IPC programming. Mijn Astra is van 2005.
VAUX-COM is nieuwer dus meer mogelijkheden maar heeft als nadeel dat het in het engels is en bij mij werkte het programma erg traag in combinatie met Windows 10.
Ik heb dit ook wel eens gehad na programmeren in de boordcomputer. Even de accu los gegooid en daarna werkte het weer.
Gr, Eric
Je kan kijken op http://www.spritmonitor.de” onclick=”window.open(this.href);return false; wat andere verbruiken.
Het kan zijn dat het niet meer in de boordcomputer geprogrammeerd is. Om zeker te weten of je het wel of niet hebt kan je kijken of je met de opcom de tpms stuurapparaat ziet. Ik ben hem ook wel eens kwijt geraakt tijdens het programmeren van het scherm.
Met rubberen ventielen heb je zeker geen sensoren. Heb je wel een overzicht van de bandenspanning in de boordcomputer? Verder heb nog de ontvanger nodig en een speciale ABS pomp. Plus nog de sensoren in de wielen. Die zijn altijd van metaal maar er zijn ook metalen ventielen zonder sensoren.
Hoi,
je hebt 2 type bandenspanning controle:
– TPMS (tyre pressure monitoring system)
– DDS (deflation detection system)De eerste werkt met sensoren aan de ventielen (binnenkant van de band) en geeft de spanning weer in het display. De tweede werkt door het meten van de omtrek van de band. Een slappe band heeft een kleinere omtrek en draait dus sneller rond. Dit wordt gemeten via de sensoren van het ABS. Omdat er bij het tweede systeem geen druk wordt gemeten is die dus ook niet zichtbaar in het display.
Probeer eens vanuit 0 een keer helemaal naar rechts te draaien en direct weer naar 0. Zo zet je dagrijverlichting aan of weer uit.
Elektrisch schema zit in TIS en kan je niet in zijn geheel uitprinten. Ik denk dat je een A0 printer nodig hebt mocht het al uit te printen zijn.
Heb je nog steeds spanning op de constante en geschakelde plus pinnen in de ISO stekker? Even meten met een multimeter of een testlampje.
8 maart 2013 om 07:49 In reactie op: Opel Astra H nieuwe radio op stuurbediening aansluiten? #18113697Ik heb geen ervaring met de interface maar volgens mij moet je deze hebben:
http://www.acr-helmond.nl/shop/automerk_specifiek/27.1230-600_stuurwiel_interface_opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben je al weer beter? Werkt de radio nu al?
Er is niks mis met de verlichting. Er zit eerst vanaf de constante spanning een zekering die naar een relais loopt. Deze voedt zowel de lampen als het relais zelf. Door de UEC wordt de andere kant van je relais (dus de spoel) aan massa gelegd als je de lampen aanzet. Er zit dus geen controle op de lampen zelf maar dus wel in de UEC om te kijken of er stroom door je relais (spoel) loopt.
Ook aan de antennekabel gedacht?
http://www.motor-ecu.be/decoding/opel/decoding” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die zitten volgens mij inderdaad onder bij je stuurkolom. Ik zou geen grotere zekering erin doen maar is deze defect dan?
21 januari 2013 om 08:16 In reactie op: [OPGELOST] Astra-H Z19DTH start niet meer na een nacht.. #18098069Is de laadstroom gemeten? Misschien laadt de dynamo niet genoeg en zakt de spanning tijdens het starten te veel waardoor er wat electronica in de stress raakt.
Welk jaar is je auto? Kijk anders zekering F1.21 (7,5A) of F3.21 (5A) eens na.
Blauw/rood op pin 1 is voor de stuurwielbediening.
Pin 4 is de massa (dikke bruine) en pin 8 is de geschakelde 12v (dikke rode). Verder is pin 2 de constante 12v (dunne rode). Pin 2 zit 2 posities naar recht tenopzichte van pin 4. Daarna in het schema van de radio kijken waar die op jou radio horen te komen.
Heb je wel alle 3 de stekkers achter op je radio zitten?
Een 12 volt lampje tussen de gele draad en de massa zetten en een keer tussen de rode draad en de massa. Je kan dan zien of er wel vermogen over je bedrading kan. Massa ook uit de stekker pakken want die gebruikt je radio ook. Multimeter heeft een hoge weerstand en meet de spanning dus onbelast.
-
AuteurBerichten