Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik doe m’n best dit verhaal te begrijpen maar het is wel erg veel technisch Engels.
Ik kan de sensor niet doorverbinden met iets want de sensor ontbreekt. En moet ie met een bepaalde connector worden doorverbonden? En wat houdt dit in: Diagnostic Tester Data List Parameter.
Thanks alvast.
Trouwens vandaag gekeken bij een 1.3 CDTI van 2011, ik wou de sensor doormeten maar dit type blijkt de sensor niet te hebben. Ook een 1.2 benzine van 2003 heeft de sensor niet. Misschien inderdaad maar eens op een sloop kijken.
Oke, misschien over een paar dagen dan? Ik ben benieuwd of je er er iets kunt vinden.
Zou ik de functie misschien ook softwarematig kunnen uitschakelen? Anders kan ik dat eens aan de Opel dealer vragen.
Via mijn werkgever heb ik de beschikking over een Wow uitleescomputer van Würth. Misschien kan ik daarmee wat vinden over de waarde of over aan/uit.In een ander topic heb ik gevonden dat bij de stuurbekrachtigingsolie van een Vectra, de waarde van de sensor tussen de 2 en 4 kOhm moet zijn. Nu heb ik het geprobeerd met 2,2 kOhm en 3,9 kOhm maar dat geeft helaas nog geen oplossing.
Is er misschien iemand die weet waar ik het misschien zou kunnen vinden? Of kan er iemand een sensor doormeten?
Ik wil er straks nog een paar proberen maar ik heb geen idee welke kant ik op moet.
0 Ohm vind ik een beetje risicovol om te testen. Met een beetje pech is dat einde ECU.
Ik kan de oude sensor niet testen, die zit in het kapot gelopen blok dat retour is naar het demontagebedrijf.
Bij mijn ex-Astra Z16SE had ik een vergelijkbaar probleem. Uiteindelijk bleek dat de ECU het brandstofpomprelais soms niet meer aan massa legde. Ik heb de ECU laten reviseren bij AC Tronics.
12 september 2014 om 19:59 In reactie op: Hulp gevraagd: Z13DT slaat niet aan na transplantatie #18252554Ik heb begrepen dat ie wel zou moeten aanslaan maar eventueel minder mooi lopen. Maar als dit niet klopt hoor ik het graag natuurlijk.
12 september 2014 om 19:25 In reactie op: Hulp gevraagd: Z13DT slaat niet aan na transplantatie #18252552@Haasje17 wrote:
De ecu van je eigen blok gebruikt?
Ja, en ook m’n eigen verstuivers. Het zou alleen kunnen dat er een paar verstuivers verwisseld zijn, maar daar zou ie eigenlijk wel op moeten lopen.
11 september 2014 om 19:54 In reactie op: Aanschaf Astra H met 1.7 CDTI 110 pk / Z17DTJ / 6-bak #18252115Is dit serieus de enige reactie die ik krijg? Zoals hierboven staat heb ik al zitten zoeken op het forum. Ik stel vragen die ik met de zoekfunctie niet helemaal helder heb kunnen krijgen. Maar als dit het is…. prima.
Moderators deze mag op slot hoor.
Storing uitgelezen gaf toen melding over turbodruk.
Weleens gehad met y17dtl. Was toen een lekkende vacuumslang voor de egr.
Mijn vorige auto sloeg steeds slechter aan. Het was een LPG auto maar hij startte altijd op benzine. Die benzine was na een tijd flink verouderd en ik heb er toen JB injectie reiniger bij gedaan en een flink stuk op benzine gereden. :thumb
Een dag later sloeg hij weer perfect aan :wors
-
AuteurBerichten