Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Transistor gisteravond vervangen voor een 7809 voor 1,50 euro.
Alles doet het weer.Deze heb ik al vervangen en het stekkertje schoongemaakt en iets aangeknepen.
Draad was een beetje beschadigd, stukje tussenuit geknipt en opnieuw gesoldeerd en geisoleerd met krimpkous.
Vanmorgen kwam ik er ook achter dat mijn brandstofmeter niet de juiste hoeveelheid aangeeft.
550 km op en kwart tank lijkt me niet goed.
Nu heb ik wat gelezen over een stabilisator achter op de tellerunit.
Deze zou dan kapot zijn en ik heb de unit er al uit gehad om te kijken of achter de unit niks los lag of slechte verbinding maakte.
Achter op de unit zag ik een zwart blokje (transistor), is dit de stabilisator?
Wie kan mij dat vertellen en wat voor type dit is zodat ik die in de electronicawinkel kan halen.Hehe, eindelijk tijd voor een reactie.
Foto lukt niet maar ik ben er achter dat het om de resonator(bak) gaat.
Wat is de functie er van?Sorry,lukt niet.
Ga het vanavond nog een keer proberen.Komt er aan.
22 mei 2010 om 13:22 In reactie op: Vraagje temperatuurmeter en distributieriem/waterpomp. #17672987Goedendag allen.
Temperatuursensor, thermostaat en koelvloeistof vervangen en de auto bijna een uur stationair laten draaien.
Ondertussen nog een keer ontlucht en wat denk je……..
Alles doet het weer.
Naald van de temperatuur meter komt normaal omhoog en bij 95 graden begint de fan te draaien.
Hartelijk dank voor diegene die hebben gereageerd.Bij deze is deze topic gesloten.
22 mei 2010 om 11:30 In reactie op: Vraagje temperatuurmeter en distributieriem/waterpomp. #17672986Ben er al achter dat het wat te maken heeft met de temperatuurmeter.
Ik moest toch nog naar de sloop voor een ander filterdeksel en daar stond zo`n zelfde diesel als wat ik heb.
Gekeken hoe daar de draadjes waren verbonden en kwam er achter dat ik een ander draadje er tussen had zitten.
Er zat een draadje met een weerstandje tussen,weggehaald en de naald kwam een stuk verder als voorheen.
Toch heb ik ondertussen wel een nieuwe thermostaat en een nieuwe temperatuursensor er in gezet.
Geen halve werk.
Ondertussen weet ik ook hoe ik het koelsysteem moet ontluchten maar hoe hoog moet het vloeistof in het reservoirtje staan.22 mei 2010 om 06:35 In reactie op: Vraagje temperatuurmeter en distributieriem/waterpomp. #17672984Corsa-jasper, bedankt voor de duidelijke foto`s.
Hier kan ik wel wat mee.
Misschien weet je ook wat de functie van die twee draadjes die aan de thermostaathuis zitten.21 mei 2010 om 18:29 In reactie op: Vraagje temperatuurmeter en distributieriem/waterpomp. #17672981Goedendag.
De thermostaat zit inderdaad niet de distributie maar rechts aan de motor.
Daaraan zitten twee draadjes waarvan 1 met een weerstandje.
Hebben deze twee draadjes wat met de temperatuurmeting te maken want ze zitten aan een soort tapeindje wat in de thermostaat is gedraaid.
Als dat zo is dan zitten ze waarschijnlijk verkeerd om.
Omdat de meter heel even omhoog komt en dan zakt de naald weer naar de linkerhoek.
Dat gaat de hele (lange) rit zo door.
Ik heb het idee dat de thermostaat zelf wel goed is omdat de kachel wel goed heet wordt.Wederom weer bedankt voor jullie reacties.
17 mei 2010 om 19:10 In reactie op: Vraagje temperatuurmeter en distributieriem/waterpomp. #17672980bedankt voor de informatie Willem.
Ga van het weekend er mee bezig.
Misschien dat ik er nog op terug kom.17 mei 2010 om 18:17 In reactie op: Vraagje temperatuurmeter en distributieriem/waterpomp. #17672978Bedankt willem voor je reactie.
Maar hoe kom ik daar achter?
Verwarming in de auto wordt wel warm.
En klopt het dat de thermostaat achter de distributieriem zit of is dit bij een diesel anders. -
AuteurBerichten