Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ow oke dan…zou best kunnen dat er misschien verschil in zit dan.
Bij de RDW in Arnhem gaat het in ieder geval vrij makkelijk.
Net wat je zegt, met 2 keuringen zit je erg goed !Grtz Geurt
Vandaag weer ff aan de commo gewerkt..
Oliepomp deksel losgemaakt, omdat ik de kunststof “prop” er niet uitkreeg
deze vervangen voor het 14mm kogeltje, alleen bij vastdraaien 1 boutgat dolgedraaid
en de ouwe papieren pakking was ook niet veel meer, bij starten 4,5 bar druk, dus das al goed
heb de gummi pakking besteld en ga ff denken hoe ik het dolle gat ga maken (heb een tappenset hierzo)kwam jammer genoeg ook tot de ontdekking dat de oliekoeler voor de automaatbak in de radiator gewoon overgeslagen is doordat ze gewoon een slang aangesloten hebben van ingaande leiding naar uitgaande leiding..waarschijnlijk omdat het oliekoeler gedeelte lek is ofzo
Vandaar dat met het naar huis rijden van Sittard naar Nijmegen de pakking van de automaatbak eruit geblazen is..
die is ook besteld met filter dus eind volgende week weer wat werk te verrichten.
Ergens een extern oliekoelertje op de kop tikken denk ik, voor de radiator is toch plaats zat..tips zijn welkom !Grzt Geurt
Top !
Thnx Freestyler!Grtz Geurt
Bedankt voor de info !
Ik ben weer geholpen.
Misschien kan je me ook vertellen welk type automaat ik zou moeten hebben
Het is een GS 2.8H motor met 3 gang automaat, alleen google ik me suf om te ontdekken
welke automaat eronder ligt, misschien staat het er wel ergens op..en kan ik beter eronder kruipen.
Hij zal waarschijnlijk niet goed schakelen door het olieverlies, maar om de pakking te bestellen, moet ik toch wel weten
om welke automaatbak het gaat..p.s. ik heb de kogel 14mm voor t overdruk ventiel/oliepomp thuis, van Fabory, hier bij de Fabory dealer gehaald, maar liefst 0,68 eurocent (!)
Grtz Geurt
Ik houd ook mijn ogen open, ben toch al aan het kijken naar allerlei commodore’s
als ik wat vaags zie, hoor je het van me.
Iemand moet toch geweten hebben waar ze voor kwamen?
Anders weten ze toch niet dat ze een oprij wagen nodig hadden voor die auto?Hopelijk binnenkort beter nieuws!
Grtz Geurt
@MonzaRon wrote:
sowieso koopcontract tekenen, kun je downloaden bij elke duitse autosite,
die samen invullen, voor verkoper voldoende bewijs,
opdat je niet achteraf verhaal gaat halen.voor jou bevestiging dat wagen van jou is, wel zorgen dat de duitse ‘brief’ erbij is,
het belangrijkste papiertje, staan bijna alle gegevens over de auto,
daar staat geschiedenis in verwerkt, ook het aantal aantal eigenaren.
Heb je of krijg je die erbij dan bestaat er voor jou nog een mogelijkheid om de
wagen in Nl weer de straat op te krijgen, mits hij goedgekeurd wordt door het RDW.Zo niet, dan heb je een slopert thuis, handig voor onderdelen, waaronder het motorblok,
daar waar het hier waarschijnlijk om euh……draait. :thumbDit is inderdaad in Duitsland ook belangrijk!
Plus dat de RDW in nederland de Tüv klakkeloos overneemt!
Mijn Blitz had nog 3 maanden Tüv, dus dat had niet veel zin.Een duits koop contract kan je hier vinden: http://www.adac.de/_mmm/pdf/2013_Kaufvertrag%20privat_33300.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even mijn ervaring hierzo..
Ik heb vorig jaar een Opel Blitz uit Berlin naar Nijmegen gereden.
Als je een EU-kennzeichen haalt (was volgens mij iets van plm. 125,- euro) dan kan je 4 dagen rijden in de EU
Je bent ook WA verzekerd.
Ik ben onderweg nog aangehouden door der polizei, maar alles was in orde, hij keek alleen naar het 4 daags EU kenteken met de bijbehorende papieren, en vroeg mijn paspoort. (diegene die het 4 daags kenteken besteld, moet erbij zijn, hoeft niet perse de chauffeur te zijn)
Het is erg eenvoudig, kijk op http://www.transit-plate.eu” onclick=”window.open(this.href);return false; (je kan bovenin je taal kiezen)
Het enige nadeel is het verzenden naar NL, das gelijk 35,- euro duurder, maar dat kan je voorkomen, door de platen op het adres van de eigenaar in duitsland aan te laten komen.
Dan ter plaatse bij de auto de gegevens invullen, met pen op het bijbehorende papier, dit MOET kloppen, anders een dikke bekeuring bij aanhouding.
Later heb ik van een maat van me gehoord dat het nog goedkoper kan, want deze firma die de site heeft, schijnt een tussenstation te zijn, en je kan het ook direct bestellen ergens, maar daar heb ik me niet meer in verdiept, ik had de Blitz toen al thuis staan.
Binnen die 4 dagen ben ik er ook mee naar de RDW gereden, die waren ook bekend met deze platen dus weer geen probleem.Als je de auto wil slopen voor de onderdelen..gewoon niet invoeren denk ik dan!
Er staat namelijk niets officieel op naam, dat viel mij op bij de RDW, want bij invoeren ging hij Toen pas uit het duitse bestand, en werd ie nederlander.Misschien ben je ermee geholpen
Grtz Geurt
p.s. als je de taal bij het bestellen op “duits” zet scheelt het meteen die 35,- euro verzendkosten
betaaladres en leveradres kan je af laten wijkenOver de andere probleempjes ben ik ook wijzer..
De automaat lekt als een vergiet onder bij het deksel, dus nodig pakking en bak olie vervangen, hopelijk werkt het daarna weer naar behoren.
Gas/verdamper lekte ook op het grote membraam, maar extra verdamper lag compleet in de kofferbak! membraam vervangen en werkt weer goed.
Alleen een keertje af laten stellen bij de “gas-boer”
@dqp-sammy: ik zie aan je woonplaats dat als jij een steen richting NL gooit, gaat hij bij Jan door het raam denk ik
Je moet hem haast wel kennen, nu staat er een rode Blitz voor zijn deurGrtz Geurt
Hey super !
Dankjewel Ghanz !Grtz Geurt
Kan het zijn dat de schroef waar hij achter zit, achter de steun van de stuurbekrachtigingspomp zit?
vlak boven het oliefilter(huis)?
Heb al n adresje gevonden voor die kogel, maandag even halen.Greetz Geurt
Ja !? Dat is die ja!
Vertel es?Greetz Geurt
Oke Ghanz!
Bedankt alvast voor de tip !
hopelijk zijn het niet de drijfstang lagers
Ik ga een kogeltje van 14 mm zoekenGreetz geurt
@nwa wrote:
he geurt geef hem een week mee en je hebt nergens meer last van mijn vrouw heeft ook een14 16v gehad
Hahah dat kan ook Glenn
Ja klopt..
Maar volgens hoofdmonteur Opel dealer, kan het wel..
bepaalde bouwjaren/types geven idd een foutcode, maar je kan er wel mee rijden.Aldus die monteur..heb ook de “afdopset” besteld bij hun
Greetz
Heren…
Vandaag (nu pas?) uitgelezen bij de Opel dealer..
inderdaad DC 47: EGR klep
en DC 13: zuurstof sensor (lambda sensor) doet nietsIk zou graag de EGR afdoppen en misschien kan iemand aan de hand van een fotootje aangeven waar hij precies zit
of eventueel een verwijzing naar een How-To ?Ik krijg in de zoekfunctie zoveel te lezen, maar kan het net niet ontdekken over de 1.4 16v (X1.4XE)
Lambda sensor vervangen is een peuleschil..dus komt goed (zal hem eerst checken op goed contact)
Graag hoor ik het !
Greetz king:
Ja zal dat ook eens proberen..ik denk ook dat inderdaad een bougiewissel enz. ook wel verstandig is..
thnx voor de tips !Greetz Geurt
Oke..
Bedankt voor de tips ..ik zal hem inderdaad eerst even uit laten lezen vandeweek..
dan kan ik altijd nog zienGreetz Geurt
ow ja..het 1.2 c-kadett blok is meer om aan te geven dat ik daar in een ver verleden erg veel betrouwbaarheid van heb
gekregen..daarom
ik snap dat dat niet gaat@ senatorman: ik begrijp je reactie, maar zover ben ik (nog) niet
@crossagek: heb inderdaad de olie al ververst, op advies, omdat de 1.4 16v daar nogal gevoelig voor zijn, als er een beurtje (of meer) overgeslagen zijn.
kom ik meteen op het onderhoud, dat is bijgehouden tot 2002, toen is hij namelijk ingevoerd uit duitsland, tot die tijd keurig bijgehouden..
nieuwe bougies is wel een goed idee ja..
de anwb-man “tikte” tijdens dat ik startte, op een huis (missch wel gasklephuis) als je voor de motor staat, rechts, tussen de volgebouwde handel bij de injectie, en toen liep ie weer..hij zei dat het de egr-klep was, maar volgens mij zit die (achteraf gezegd) boven het uitlaatspruitstuk.uitlezen is misschien ook wel een goed idee.
Maar is het dan geen prbleem dat ik een rustige rijder ben? schakel het liefst al bij 3000 toeren over..
thnx voor jullie reply’s alvast
hmmm kort antwoord, maar precies genoeg he
Thnxx..word iets meer werk dus
Greetz king:
Oke !
Thnx voor de snelle reactie!
Leoparts zit niet echt bij mij in de buurt, maar Brezan wel.
Heb er ook nog korting, dus ga morgen ff verder ermee.
Gelukkig niet perse naar de Opel dealer hiervoor dus.
Thnx :thumbupGreetz king:
Ik brei hier even op door…
Ik ben bezig met de multiriem te bekijken, en zie ineens tot mijn schrik dat de riem al half naast de spanrol loopt..dus spanrol kapot
Kan ik deze los vervangen? of moet dan de hele steun, waar hij op zit, ook los?
oftewel, moet de hele distri er weer af?Het gaat dus om hetzelfde type motor hier beschreven, met stuurbekrachtiging en dynamo op die riem
graag hoor ik wie er ervaring mee heeft?
Greetz king:
Hey !
Die wil ik wel graag hebben.
Kan je me je adres mailen/ U2Uen?
en eventueel foonnummer, dan spreken we iets af oke?Gr Geurt
langer jah?
Ik had gehoopt dat die misschien hetzelfde was…
Kan er een vervoeren in een laadbak van 4.20 mtr.
10 cm kan ik nog wel erbij “sjoemelen” …Thnx Wim..
Misschien kan iemand het toch precies zeggen
Greetz king:
-
AuteurBerichten