Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik noem het uitbouwen
vacuumslang oké bedankt ga ik zo gelijk even naar kijken!
en nu hopen dat Willem antwoord heeft op het resultaat van het uitlezen :angel
Edit/: vacuumslang zit er nog gewoon op..
heb vandaag op mijn werk maar niet de bougies vervangen omdat ik toch zeker wist dat het niets hielp..
ik heb vandaag wel de auto uitgelezen, RESULTAAT:
Motormanagment: – Tractieregeling, Foutief signaalABS: – Motorkoppel, ingang geen signaal
– Motorkoppelbeperking, Foutief signaalik weet m’n god niet waar ik moet zoeken.. k vind ‘t zo kut… echt ‘t zit me nooit mee…
weet iemand misschien waar mijn motorkoppel ingang zit?
want die krijgt geen signaal ik denk dat door die foutcode, die andere 2 foutcodes zijn ontstaan.@ willem
als 1 van die dingen uit je lijst bij mij kapot zou zijn krijg ik daar dan een foutcode van?
of gaan die dingen gewoon stuk zonder, er een foutcode van te maken?ik kom uit Emmeloord,
nee motormanagment lampje brand niet, of abs
niks vreemds in ieder geval.ik ga zaterdag op me werk de auto uitlezen en ff de bougie’s vervangen kijken of dat helpt…
ik ben bang van niet.. :???:maar ik weet gewoon echt niet wat ik er mee moet..
heb geen geld om al die dingen te gaan vervangen wat wim-v6 zij..ik denk niet dat het me ECU is want een jaar geleden is er een gloednieuwe ecu in gekomen..,
en 3 weken geleden met het vervangen van de abs had ik de auto aan het uitleesapparaat en toen kon ik gewoon alles uit de ecu opvragen dus was niet kapot.. maar ik kan dat zaterdag nog een keer controleren..maar lijkt mij erg sterk want, vandaag ging ik met de auto naar school 80km. heen 80km. terug, hij reed wel goed alleen had hij soms zijn mommentjes van sputteren en stotteren… heb lkkr af en toe naar de 120 -140 kunnen trekken zonder stotteren..
zoals ik boven al zij het is gewoon echt af en toe, terug weg deed ie het al een stuk minder dan doet ie t ff 1km. lang en dan gaat ie weer als een trein!
voor mij is het 1 groot raadsel, zelfs op me werk weten ze het niet… :wtf
(werk in een garage)Emmeloord
Zo dan! kolere, dat schilt ckkr een hoop!
Hartstikke bedankt! :thumb
heb vandaag mijn auto aan het uitlees apparaat gehad,
en dit was het resultaat.
Motor management: geen fout codes aanwezig
ABS daar in tegen wel: sensor lv (klopt wist ik al, want lampje brand af en toe en had dat 2 weken geleden al uitgelezen maar toen stond er maar 1 fout code)
Nu staat er naast deze fout code nog 2 in die er 2 weken geleden niet in zaten!!
over dat mijn motorkoppel word in gehouden, omdat er een storing in het systeem zit (taddaaa fout gevonden van het stotteren tijdens het optrekken)waar het dus op neer komt is dat me sensor naar de stront is en denkt dat er een rotatie verschil zit tussen lv en de rest van de wielen waardoor hij wilt gaan remmen op de motor.. dit zal dus mijn stotteren verklaren.. hij houd gewoon elke keer heel ff snel mijn koppel in tot dat storring er uit is en dan denkt van hey ik ben weer goed en weer het koppel terug geeft.
maar ik rij er wel voor lul mee zeg… echt… :wtf
meteen gezocht voor een nieuwe> opel sloop in balk had geen nieuwe wielnaaf ABS voor me dus moet nu nieuwe kopen… heb wel beetje garage korting van me baas. nieuwe is rond de 273 euro (is nog zonder korting) een rib uit m’n lijf :cry
Gasklephuis gistere volledig gereinigd! en helaas ter vergeefs… :(
ik verdenk dus mijn egr klep maar als die dus blijft hangen kan dat dan zulke velle reacties hebben?
dat hij af en toe gaat stotteren??
ik had dus 1 straat waar in die echt bleef stotteren gewoon!
maar nu valt ‘t weer beetje mee hij doet ‘t echt af en toe, met optrekken of als ik het gas constant houd.maar wat mij dus helemaal op valt is dat het elke keer is als ik een beetje sportief heb gereden!
misschien blijf de egr klep daar door openstaan? door alle vuil?heb net de weerstand gemeten, motor heeft een nacht afgekoeld dus is onder de 15C. en had een weerstand van 3,89 en dan stond ie op 20K Ohm.
ben echt slecht in elektro en rekenen is dit nou 3890 ohm?
en dus de vraag is mijn temperatuur sensor nog goed? ik denk dan van wel want motor loopt ook niet beroerd.en de vraag eigenlijk waar het mij nu ff snel omgaat is,
kan ik nu de stekker van de temperatuur sensor afnemen en ze alle 2 de polen van de stekker met elkaar doorverbinden dmv. een kleinstukje draad om te zien of de temp. klokje 120 graden aan gaat geven?? en zo uit te kunnen sluiten of het nou het klokje is wat stuk is of de temp. sensor
want omdat deze sensor ook aan mijn ECU ligt was ik bang dat ik dan misschien meteen dikke fout meldingen kreeg en de motor in een soort van security modes gaat lopen omdat de ECU denkt dat ie te heet is???
[rquote=1905824&tid=145674&author=wim-v6]kan die ook het instrumenten paneel uitlezen??
Deze auto is namelijk nog geen Can-Bus.
Willem[/rquote]
echt geen idee.. sorry :P
ik ga eerst dan die 2 dingen proberen, en kijken of ik zo er achter kan komen of het nou de meter is of de sensor..
en word ik hier helemaal niks wijzer uit, dan probeer ik me auto op ‘t werk uit te lezen en kijken wat ie zegt.maar mijn tellerbak is ook niet helemaal fris meer hoor, vorige eigenaar heeft er aan geknoeit, verlichting heb ik zelf ingebouwd omdat er eerst een plasma plaat in zat die laatst was doorgefikt (of bedoel je daar instrumenten paneel niet mee?) :P
[rquote=1905817&tid=145674&author=wim-v6]weet niet uit welke omgeving je komt, ik heb uitlees mogenlijkheid.
Willem[/rquote]
ik kom uit de Noordoostpolder, flevoland..
ik kan ook op me werk er aan leggen maar dat is 1 die alles kan uitlezen niet specifiek 1 auto merk.
ik ga volgende week zaterdag, me auto een grote beurt geven
als ik niks wijzer word uit weerstand meten, of stekker aan massa leggen (slaat als het goed is temp. meter uit naar 120 C.) dan leg ik hem zaterdag ff aan ‘t uitlees apparaat.[rquote=1905813&tid=145674&author=wim-v6]90graden 200ohm
15graden 3200ohmAls deze sensor koud zou blijven aangeven dan zou de motor ook rot moeten lopen, of makkelijk moeten verzuipen.
willem [/rquote]
hij rijd echt heerlijk, en warm word ie wel want me ventilator sloeg vandaag aan toen ik aantal stoplichten achter elkaar kreeg en het zo warm is en al een tijdje had gereden..,
alleen stationair loopt hij beetje te zoeken maar weet de oorzaak al.. is een combi van andere demper en open luchtfilter..denk ook omdat gasklep ff keer schoongemaakt moet worden
[rquote=1905812&tid=145674&author=wim-v6]Komt ie helemaal niet omhoog????
Willem[/rquote]
totaal niet.. :(
[rquote=1905762&tid=145674&author=wim-v6]Heeft ie waarschijnlijk niet, Astra-G gebruikt de temp sensor voor de motorregeling ook voor de meter op de tellerunit.
Willem[/rquote]
hmm…,:hmmz
oke, weet jij dan ook toevallig hoeveel weerstand die sensor moet hebben? dan kan ik hem ff doormeten weet ik meteen of het aan de sensor ligt of aan mijn meter in de tellerunit.
(niet gekeken of hij er al tussen stond maarr…!):D
Gang is Alles, remmen is Angst
Astra, van binnen schoongemaakt :)
ff goed uitgezogen met de stofzuiger, en alles mooi in de cockpitspray gezet, voor een mooie glans :wub
toch maar keertje traanplaat er uithalen.. en mooie opel sport vloermatten kopen :D
vorige eigenaar heeft volgens mij zelfs het traanplaat er ingelijmt…:o:hmmz
niet zo best dus.. ben benieuwd of ik het er mooi uitkrijg en hoe ik lijmresten kan weg krijgen uit ‘t vloerbedekking.
iemand tips voor het verwijderen van lijmresten uit je vloerbedekking?Dikke Astra, met ook hele dikke achterlichten!
wie weet welke achterlichten dit zijn? je ziet ze niet vaak daarom voor mij een must have! king:
:D
[img]Uploaded with ImageShack.us
bedankt alvast! :angel
[rquote=1862377&tid=142181&author=red-bull]hallo,
met een beetje pech is nu je tellerbak gefrituurd…
kijk anders even met een multimeter of er wel spanning op je stekkerverbinding staat achter je tellerbak.
de pinbezetting is wel op internet te vinden.
mvrg Rob [/rquote]
dan zal ik die ff doormeten, maar wat ik niet begrijp is waarom doet de rest het dan wel??
alles werkt gewoon behalve de verlichting..
en als het idd is gefrituurd leg ik gewoon een beun draadje lampjes paralel schakelen en aansluiten op de sigaretenaansteker aansluiting.. :D
dan kan ik ‘m ook dimmen :Dmaar is dat echt het enigste wat er kapot aan kan zijn dan? gefrituurd? weet iemand misschien welke zekering van de tellerbak is? dan kan ik die controleren want van me zekering legenda word ik niet wijzer van.
[rquote=1862363&tid=142181&author=Goossens Bjorn]uw dimschekelaar staat toch volledig open![/rquote]
ja ik heb mijn dimschakelaar helemaal open staan, incl. natuurlijk mijn dimlicht aan..
oke nice!,
bedankt voor de site,
maar spagetti spruitstukken zijn altijd zo duur ;)niet op mp natuurlijk maar nieuw wel :P
ik zal ff informeren of ze op mijn motor kunnen, :)
bedankt, ;)mensen mensen mensen!!
Dit is niet te geloven!:angel
hij doet het! en donders mooi ook!:D
Alles is onderhand al getest en een test subwoofer/radio/versterker/kabels aangesloten..
het enigste wat dus elke keer niet veranderd was! was de aansluiting van de MASSA op het chassis…!:hmmznu ander massa draad neergelegt van voor naar achter, heb nu de massa van de radio gepakt.. en BOTS JONGE!
hij doet het keihard!!! :D:DBedankt voor de vele reacties!!
heb vanmorge even de multimeter erbij gepakt, en dit kwam er uit.
een goeie plus van 12 volts.
een goeie min van 0,2 volts.
en een remote van 10,23 volts…
en die klopt niet volgens mij hoort die 12 volt te zijn? correct me if i’m wrong..
want dan weet ik het probleem dan ligt die remote gewoon te kutten…dus vnv als ik weer thuis ben maar even een nieuwe remote proberen.. weet nu ook niet meer waar ik hem aan moet zetten want radio remote is dus naar de hoere..
en een remote over de Plus kabel naar de versterker zie ik ook niet zitten anders kan ik elke keer als mijn auto wat lang stil staat de accu booster er bij pakken omdat ie leeg loopt.
[rquote=1852446&tid=141375&author=Vinci]Even nog eens de vraag of er dus één of twee speaker aansluitingen op die sub zitten?
Denk eigenlijk wel dat we hier iets mee hebben, een fase probleem is snel gemaakt… Je kan eens voor de gein gewoon dan van één aansluiting de + en – omdraaien… twee kanten ‘uit fase’ is namelijk ook weer gewoon ‘in fase’…[/rquote]
er zitten maar 2 aansluiting op mijn sub. maar mijn sub is ingebouwd in een berekende kist zo koop je hem fabrieks af zeg maar het is geen zelf bouw. dus gewoon een plus en een min.
@ vinci
en ik ga morge ochtend de massa ff testen door een goeie massa neer te leggen ik doe eerst een test draad van me versterker min om de auto heen naar de minpool van mijn accu, dan is even kijken of ie het wel goed doet.verder ga ik dan even in mijn radio zoeken naar de uitgangen en kijken of ik doe open kan zetten als dat kan..
en werkt dit allemaal niet ga ik mijn versterker opnieuw testen alleen dan gewoon in een andere auto met een ander installatie..
en ik wil dan alles even door meten met de multimeter. proberen er achter te komen waar al die volts blijven hopelijk kom ik er dan achter wat het is..
maar even kijken de powerinput is gewoon de 12V aansluiting op de versterker neem ik aan?
en dan ckkr bij de massa ook even meten kijken wat er over blijft van de volts..
of moet ik die tulp ingangen L+R gaan doormeten ?wat ik ook wil proberen alleen geen idee of dit zin heeft en of dit mag?
De plus en de min die vanuit mijn versterker naar mijn sub. gaan. loshalen en dan gewoon naast elkaar aansluiten inplaats van gebrugd.. heb ik wel minder vermogen maar als ‘t setje ‘t maar even doet dan weet ik ‘t probleem wel dan is mijn versterker gewoon te zwak.en nog een vraagje de remote als ik die dus met de plus (12v.) door verbind en los haal bij mijn radio. blijft hij dus altijd aanstaan ook als ik mijn contact uit heb… want er zit geen schakelaar niks tussen de accu en de versterker enkeld ene zekering. dan loopt straks elke keer me auto leeg.. en is het trouwens niet schadelijk voor de versterker om de plus door te verbinden met de remote?
bedankt alvast voor de vele reacties! :)
want vind dit echt kut, had zo’n mooi setje gekocht en doet ‘t gewoon niet :([rquote=1852431&tid=141375&author=RonaldH]Hoeveel ohm is de woofer
Hoeveel ohm kan je versterker minimaal hebben .
Heeft de versterker een 1 channel / 2 channel stand ?[/rquote]
euhm..,
weet ik echt niet 2 ohm volgens mij. aantal channels weet ik niet..
maar dat zal vast wel goed zitten wat het is 1 setje wat ik heb gekocht, dat is op elkaar afgestemd.
Fusion woofer
Fusion versterker
Fusion kabelspakket heet 12” fusion Encounter.
en dat van de massa ga ik inderdaad proberen..
-
AuteurBerichten