Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo!
Ik ben inmiddels 25, ik heb de auto al die tijd nog in bezit gehad. Hij is uiterst betrouwbaar geweest al die jaren lang. Ik heb hem afgelopen vrijdag 02-02-2018 verkocht aan een hele goede vriend van mij zodat hij hem nog kan gebruiken.
Gekocht met 147.000KM op de teller en hij is de deur uit gegaan met 201.000KM.
Ik ga hem wel missen, het was een soort van mijn eerste echte auto en hij start en reed altijd! Ik heb een paar andere project auto’s gehad, wat Honda’s en dingetjes en als ik daar niet mee wilde rijden pakte ik de Opel wel. Want die reed lekker.
Het enige wat ik na de laatste forum post nog gebeurt is met de auto:
– Massa draad verbinden aan LMM.
– 3e remlicht is er mee opgehouden
– Koplampen waren te dof om nog door de APK te komen (had ze al 2x gepolijst) deze zijn vervangen. (30 euro)
– Radiator had een klein lekje, deze heb ik maar gelijk helemaal vervangen. (was ook 30 euro of zo)
– De einddemper is kapot gerot.
– Een motorsteun is niet goed meer. (blok bewoog veel heen en weer)Ik rijd inmiddels al een tijdje in zijn vervanger, een BMW 318i E90 uit 2006. Maar die staat ook al weer te koop.
En dan hier de laatste foto. Ziet er nog het zelfde uit als toen ik hem kocht. :happy02:
[img]https://i.imgur.com/ZSt4dMC.jpg[/img]Koop die van mij. http://www.opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=9788 onderhoud is al gedaan.
1 oktober 2014 om 21:02 In reactie op: Kachel slang naar pijp snelkoppeling Astra G lekt.. #18249058Zelfde gehad, pokke werk om die slang eruit te klikken en los te maken zeg…
Opel dealer vroeg 50 euro per slang. Ze gaan lekken bij het klik systeem.UPDATE 12-7-2014
Nadat ik de rubbers had ingevet wilde ik mijn auto weer terug zetten op de handrem maar wat gebeurt er? KRAK!
Handrem kabel gebroken, chil, vandaag laten repareren.Ik ben aan het kijken voor een andere auto. Binnenkort zal deze hier wel op de marktplaats staan en op autoscout etc.
@koenelsenaar wrote:
@Haasje17 wrote:
Je kunt hem alleen uitlezen als je ook de diagnosedraad hebt aangesloten.
Precies, want bij de x18xe zit de cc niet op de ecu zoals bij de z18xe.
Mijn vermoeden is dat hij de massadraad nog niet op zijn cc unit heeft zitten of hier een probleem mee heeft.
Ik heb nog nergens een extra massa kabel of wat dan ook aangesloten.
@koenelsenaar wrote:
kijk eens met de opcom welke signalen je binnen krijgt, dan kun je makkelijk zien welk signaal je mist. In principe moet hij het doen als je alles hebt, unit, stuurhendel, koppelingsschakelaar en rempedaalschakelaar.
Helaas heb ik geen OPCOM, misschien dat iemand omgeving Amsterdam/Haarlemmermeer mij daarmee kan helpen? Zou ook graag willen weten wat mijn lambda doet zonder hem eruit te halen.
UPDATE 8-6-2014
Gisteren (7-6) naar de garage om het slangetje te repareren wat koelvloeistof zat te druppelen, hij is vervangen en heb hem niet meer zien lekken daar na.
Heb ook een koppelingschakelaar gevonden en netjes eraf kunnen krijgen, blijkbaar zit er een rood hol buisje in wat je eruit moet drukken, dan pas kun je hem uit de metalen houder klikken.
Ik heb hem in mijn auto gezet maar cruise control werkt nog steeds niet… Iemand nog suggesties? Ik heb het geprobeerd tot 120km/u, op het I’tje gedrukt, ingehouden, R ingedruk en ingehouden. Doet het allemaal niet…
Kan het trouwens kloppen dat CC op een X18XE1 met gaskabel en losse unit niet ingeleerd hoeft te worden? Die van mij werkt nu niet, wat ik tot nu toe heb gedaan:
– Unit geplaatst
– Unit aangesloten op stekker
– Lange gaskabel erop gezet en vast gezet aan gasklephuis
– Spalk vervangen voor 4 pins CC spalk
– 2 pins remschakelaar vervangen voor 4 pins remschakelaarIk heb nog niet de koppelingsschakelaar kunnen doen, vond wel een stekkertje loshangen daar in de buurt. Kan het kloppen dat zonder dit schakelaartje het systeem niet werkt? Of doe ik gewoon iets fout of zo. Je hoeft toch alleen maar op het I’tje te drukken als je bijvoorbeeld 80 rijdt?
Edit: Koppelingsschakelaar uit een Meriva gesloopt, lijkt het zelfde, mijn hand doet best zeer nu. EN WAT WAS HET HEET OP DE SLOOP, PFFFF!
Nou nog erin klikken en dan even checken of het werkt.
Was nog even langs Opel gegaan om te kijken of ze mijn sleutels wilde programmeren maar nee was te druk daarvoor, dan niet!
Edit 2: Koppelingsschakelaar past niet, moest hem aanpassen zodat hij op zijn plek kon klikken maar was niet lang genoeg. Ik pak die van een Astra wel pfff! Wat een gekloot met dat laatste onderdeeltje.
@Den the Man wrote:
Mooi resultaat Gabr1e7.
Baas J. stoomcleanen misschien? volgens mij “veilig” voor tere materialen, maar kost denk ook best een beetje…
Bedankt!
Stoomreinigen kun je beter niet doen (tenzij je echt weet wat je doet), want je warmt het lijm op wat de hemel vasthoud en dan krijg je losse plekken.
Ik gebruik Kenotek Interior Cleaner, spuit het op vlekjes of wat dan ook in de hemel, even paar seconde in trekken en met een medium/zachte borstel erover wrijven. Dan een microvezel doekje erover en klaar.
Zie hier het dak van de auto van een vriend van mij, rookt altijd binnen in de auto en was in middels grijs geworden. Nadat ik er langs ben geweest was het weer netjes “wit”.
Je kunt precies de lijnen zien waar het nog vies is.
UPDATE 6-5-2014
Vandaag weer aan de gang geweest. Eerst eventjes naar de sloop. Dit is maar een klein deel en 1 van de 100 in de buurt.
Kwam best mooie 205/45 R17 velgen tegen voor een zeer zacht prijsje maar de meneer vertelde mij dat deze niet zouden passen op mijn astratje. Heb niet de maten kunnen vinden op de achterkant en kan het merk ook niet zo 1..2..3.. vinden. Ach joh, volgende keer kijk ik wel even wat beter.
Verder niet echt wat nuttigs kunnen vinden.
Cruise Control unit ingebouwd met de bracket en aangesloten op gasklep huis. Was binnen 5 min klaar. Zo makkelijk.
Rem schakelaar was een gekloot zeg, kreeg dat irritante plastic ding niet uit de weg dat warme lucht naar je voeten blaast… hele hand rood maar het is gelukt om hem te vervangen voor een 4 pin schakelaar. Zag ook meteen dat ik geen koppeling schakelaar heb zitten. Iemand misschien een tip om die te verwijderen uit een andere auto? Probeerde het bij een Astra station maar sloopte hem keihard zoals je in mijn vorige post kunt lezen.Hoe lastig is het om stuurbediening op een niet voorbereide stuur te zetten? Ik had net mijn airbag eruit en zag maar 1 stekker zitten van de claxon, volgens mij mis ik er alleen nog eentje die op de andere helft van de stekker zit voor alle knopjes, hebben ze die weer stiekem verstopt of zo? Volgens mij moet ik ook zwaar gaan hakken in het rubber want die knopjes passen voor geen meter. Misschien is het handiger om een stuur te zoeken waar het al op zit… Die van mij is toch al best versleten.
Gasklep huis even bekeken, man man man. Wat smerig. Die gaat zeker even eraf en goed schoon gemaakt worden! Moet waarschijnlijk eerst een pakking regelen voordat ik die eraf trek.
Waarom wordt dit zo ranzig? Er komt toch alleen maar lucht doorheen? Het luchtfilter is schoner dan mijn onderbroek, snap er niks van.
UPDATE 4-6-2014
Even naar de sloop geweest voor dat slangetje en man wat een gekloot om dat eraf te halen zeg. Maar het is gelukt.
Vond ook meteen een Astra station met cruise control al ingebouwd dus heb even de bracket gepakt waar de unit aan vast zit, de boutjes, het gas kabeltje (omdat ik niet zeker wist of ik de juiste lengte had), de remschakelaar, stuur bediening en 2 sleutels met printplaat omdat ik die van mij gesloopt had.Als ik tijd heb eerst het slangetje fixen, kijken of mij dat zelf lukt. Anders ken ik nog wel een paar mensen.
Cruise control gaat er ook in komen zodra ik weet of ik al de koppeling schakelaar erin heb zitten, probeerde die van de Astra station eruit te halen maar dat ding wilde niet draaien of wat dan ook, brak ik hem keihard af! lol.
Stay tuned.
@rocky4 wrote:
Ps. Waar heb je die vloermatten vandaan?
Je moet volgens mij alleen opletten dat je evenveel pinnen hebt als er bij jou voorbereid zijn? Ik heb er 4 op het stekkertje van de CC spalk.
@Opeltje17 wrote:
Zal je kachel radiateur slang zijn ;)
En wat betreft je lambdasonde, deze moet op bedrijfstemperatuur tussen de 0.1 en de 0.9V pendelen doet ie dit niet is ie stuk dit kan je controleren d.m.v een op-com/tech-2 of multimeter.
Dat geschok kan heel goed een vervuilt gasklephuis zijn hoor, en wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen??
Bougies zijn vervangen op 147000km in december, er zit nu 152000km op. Hij heeft dat al best lang gedaan. Merk ook dat tussen 1600 en 2000 toeren de motor niet smooth op toeren komt maar “schokkerig” en vooral in de eerste en tweede versnelling. Je ziet dat ook aan het naaldje. Ik kan mij niet herinneren wat voor bougies erin zijn gegaan. Misschien zijn het niet de goede. Durf ik niet te zeggen.
Ik heb geprobeerd met mijn ELM327 ODB2 reader de foutcodes uit te lezen maar hij zegt dat hij niet met de ECU kan verbinden, ook niet met een andere bluetooth ODB2 module. Heb geen Tech-2 of OPCOM. Misschien dat iemand anders mij een keer kan helpen daar mee in de buurt van Amsterdam.
UPDATE 28-5-2014
Al tijdje geen update meer gedaan, het ging ook goed met de auto! Ik merkte alleen wel dat er steeds zo’n 1cm koelvloeistof verdween uit het reservoir, natuurlijk ging ik weer van het ergste uit; koppakking.
Na een bezoekje aan de garage bleek het een interieur terugvoer slang te zijn of zo (GM 9129551/OPEL 6818475) super klein slangetje van 10cm druppelt een klein beetje KVS. Dus even langs Opel zelf gegaan om te vragen wat dat slangetje nou kost want kom op, het is niet eens een vreemde aftakking of iets… BAM! 50 euro.
Nou laat maar zitten, ik haal er zelf wel ergens eentje vandaan! Dus dat moet nog even gebeuren. (heb er al een op het oog)Ik heb wel de lucht massa meter schoon gemaakt maar ben nog niet aan meneer gasklephuis gekomen. Ik vermoed ook dat er iets niet helemaal goed is met mijn lambdasonde, mijn verbruik is nog steeds zeer hoog terwijl de motor netjes op temperatuur komt en ik geen agressieve rijder ben. Vrijwel altijd 1 op 10.
Moet wel erbij vermelden dat ik de EGR heb afgedopt en luchtfilter huis de-restricted heb. Misschien verklaart de lambda ook dat geschok wat ik soms voel.Cruise control unit en hendel heb ik! Alleen nog inbouwen en aanmelden. Daarna misschien een ledje fixen bij de tellers zodat het lampje ook aan gaat als CC aan staat. Weet niet of dit voorbereid is.
Gewoon op de sloop halen, koste mij 10 euro uit een Vectra.
28 mei 2014 om 12:22 In reactie op: Astra G coupe 2001 op zoek naar goed (preventief) onderhoud #18235567Mooie Coupe! Ik heb ook een 2001 X18XE1 maar dan Capri Yellow en volledig leer uitgevoerd, wel zelfde velgen. Hij rijdt super.
Wat ik wel zou doen als ik jou was is de koplampen schuren en polijsten. (daarna wel behandelen met een UV protectant zoals wax of zo) Ze zijn namelijk erg dof en verkleurd.
Mag ik vragen wat jou verbruik is? Mijn Coupe verbruikt vrijwel altijd 1l (e95) op 10km, dus ook snelweg. Mijn KM stand is ongeveer het zelfde.
24 maart 2014 om 08:57 In reactie op: Centrale deurvergrendeling / autosleutel werkt maar soms… #18226101Dit had ik ook bij mijn 2001 astra, het komt 99 van de 100 keer omdat het batterijtje niet goed blijft zitten, even vast plakken of stukje papier vouwen en boven op de batterij leggen zodat hij erin gedrukt wordt door de behuizing. Heb ik ook gedaan en het werkt perfect!
UPDATE 17-3-2014
Door de APK gekomen, mocht ook wel.
Volgende item op de planning: gasklephuis schoonmaken. Merk toch dat de auto een beetje schokt bij gas los en weer bij in trappen. Zou niet weten waar dat anders vandaan moet komen.
@Opeltje17 wrote:
En toch is 30% verschil op de HANDREM geen afkeur mits die verder wel ze vertraging haalt natuurlijk.
Maar goed ik neem aan dat ie nu wel afgemeld is??
Nee, RDW is niet open op zaterdag dus dat word maandag! Als hij er nou niet doorheen komt rijd ik hem de sloot in en koop ik wat anders.
@Opeltje17 wrote:
Handrem verschil mag 99% zijn, als de handrem maar werkt links en rechts.
Die 30% geld alleen voor de ”gewone”(bedrijfsrem)
Nou hij vertelde mij dat het toch echt APK afkeur was, hij vond het denk ik ook niet leuk dat ik maar een coupon had voor gratis keuring. “de jongeren van tegenwoordig willen alles maar niks betalen” Tsja, niet wetende dat ik inmiddels alleen voor de APK al 360 euro heb uitgegeven om te zorgen dat hij er door heen komt (paar kleine dingetjes stapelen snel op), die 30 euro die ze er normaal voor vragen mogen ze ergens donker stoppen…
Het verschil is nu nog maar 2% met de handrem.
Best irritant, voortaan ga ik wel gewoon naar een normale/kleine garage in plaats van zo’n groot bedrijf.
APK UPDATE 15-3-2014
Mkay, vandaag word dus geen APK gekeurd maar de monteur was wel zo aardig om even te checken wat ik had gedaan.
De koplamp was goed, hij heeft hem afgesteld voor me maar de handrem was niet binnen de marge. Hij had hem op zo’n rembank gezet, resultaat:Remmen voor verschil 20
Remmen achter verschil 25
Handrem verschil 89Het verschil tussen links en rechts mag maar 30 zijn… Maar ja beter dan eerst dus ik ga vandaag even kijken of ik hem helemaal goed kan repareren.
We shall see!
En weet je nu zelf nog wel wat er vast zat je kabel of je handrem hevel op je klauw??
Zou zonde zijn als je over een tijdje nieuwe blokken, en misschien ook wel schijven moet omdat je handrem toch iets bleef hangen zonder dat je het merkt.
Achter de remklauw/tang zat een soort armpje met een kabel erdoor, die zat onder de zand en troep na een paar tikken viel er een berg rotzooi uit en ook een vreemde ronde rubberen ring wat later een contra gewicht bleek voor de handrem. Die ging best lastig weer terug maar hij zit nu vast.
Beetje remreiniger en WD40 later en hij werkt.rem klauw bedoel je denk ik?
en trek m is een paar keer aan zul je zien dat die 9/10 keer blijft hangen zoals ervoor:pkabel smeren en opnieuw afstellen is de enige optie ben ik bang..
Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
Heb hem wel 40 keer opnieuw aangetrokken, ook als ik de auto laat rollen en hem aantrek pakt hij hem. we zullen het zien morgen of hij door de APK komt!
-
AuteurBerichten