Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit is een GL 1200 uit 1987 met de orginele kleur en motorblok 4cilinder boxxer.
vergt wel wat onderhoud maar dan rij je wel wat.geef mij m`n HONDA GOLDWING en die is 20 jaar oud en doet het nog prima onderdelen zijn ook nog te krijgen.
het is dat we een auto nodig hebben voor andere zaken anders bleef ik bij m`n motor.
deze heeft ook alles airco, radiocdspeler, mp3, zitcomfort, intercom, helpen elkaar ,trekhaak, groeten elkaar op de weg met de hand en niet met de beroemde vinger die krijgen we wel als we door de file rijden:P:P:P:P:P
oke oke alleen jammer kan er geen 7 personen op menemen.ik bedoelde eigenlijk de waterslang die werd mij afgeraden zou maar 3 tot 4 maanden meegaan.
heb nu een goede slang die heel blijft hoop ik al is ie van een tractor :P:P:P
maar ja we kunnen wel verder discuseren erover, maar ik zit ermee.
ieder geval het werkt nu, weer ga morgen eens kijken of ik m`n L-koplamp
kan vernieuwen heb er vandaag 1 gehaald bij een sloperij bij ons in de buurt, 70 euries.
we zijn nog niet klaar met de sintra voor december moet hij klaar zijn voor de keuring.
zegt niet veel maar moet toch gebeuren allemaal.heb een slang geplaats die heb ik gehaald bij een firma in tracktor onderdelen.
ook voor een bedrag van 5€ oliebestendigd.heb het voorgesteld aan m`n monteur maar die rade het mij af om zo`n slang te plaatsen
omdat die na 4 maanden kapot zou springen.
jullie zullen wel gelijk hebben en hij ook maar ik ben een leek wat dat betreft.
in ieder geval bedankt voor het beantwoorden en misschien tot ziens bij weer andere problemen.vandaag bij opel aken geweest eens kijken of die de slang nog kon leveren.
hij stond nog bij hun in de pc met en bedrag van 34 €, volgens het mannetje wat ons hielp
kon het nog geleverd worden, dus meteen maar besteld.
nu maar afwachten of dat zo is, krijgen een telefoontje als het binnen is.
heb al 3 mensen gesproken en raden alle 3 af om een andere slang te gebruiken.
kunnen we straks verder met andere klusjes aan de auto voor de keuring in december.origineel gepost door wim-v6
die dikke slang verweerd doordat het pijpje van de dunne slang op de gasklep verstopt zit.@ Za4ra OPC en andere opel rijders.
Geld voor de X20XEV / X20XER / Z20LET
Deze Methode werkt ook op de X16XEL-II – Z16XE – X18XE1 – Z18XE.
alleen bestaat de kans dat je na het opboren van de carterventilatie de motor opnieuw moet laten inleren.
Willem
oke, dank je wel zal het doorgeven maar wat is inleren of weet een automonteur dat.
willem
heb de foto`s nog een goed bekeken maar de slang waar ik het over heb is een
dikke slang die naast de dunne op het karter zit.
en die dikke slang zit vast bovenop het brandstofhuis wat je ook op die tekening ziet.
even gauw een foto gemaakt van die slang
het is de rechtse slang de dikke geknikte, gaat mij erom of er iets anders voor in de plaats kan dan een orginele van opel die niet te krijgen isbedankt voor je antwoord willem,
maar je hebt het tegen een leek wat betreft auto reparatie
kan nog die slang los halen en vervangen dit word mij te technisch
maar zal het voorlegen aan onze monteur die zij alleen orginele slang moest gebruiken.
en dat brandstof huis heeft de opel dealer al een keer schoon gemaakt.
ging zo`n lampje branden van het motorblokje op het dashboard en toen hebben ze dat schoongemaakt.zoals jullie zien zit er een kleine knik in de slang.
ga woensdag naar opel in aken eens kijken of het daar wel te verkrijgen anders eens kijken bij een grote automaterialenzaak ( heuts ) hier bij ons.
kreeg het advies van onze monteur om alleen de orginele te monteren inverband met de gassen die er door heen gaan.
volgens hem kon ik ook een waterslang gebruiken maar die kon niet tegen de gassen uit het blok en zou veel sneller kapot gaan.
de diameter van de slang binnen zou ongeveer 1 cm zijn en biuten ongeveer 2 cm.
de slang is nog niet kapot maar is wel aan vervanging toe.
de bocht die erin zou moet zitten is nu een knik geworden en zou de slang bijna dicht drukken.is er ergens een vraagbaak of iets van een tekening hoe dit in elkaar zit.
is er helemaal niks bekend van deze auto.het systeem werkt weer een paar vacuum slangetjes waren
lek door veroudering.
en dat door onze glazenwasser die was eerst automonteur :D:D:D-offtopic-offtopic
intussen maar gaan sleutelen kom ik de airfilters tegen achter het dashbord kastje
die zitten helemaal vol met stof en bladeren, deze meteen vervangen en de stofzuiger
slang in het ventilatorkastje gestop en de restanten eruit gehaald.
nou hadden ze in de opel garage vorige week verteld dat de stangetjes van het
systeem los zaten nou ik heb gezocht zie ik alleen kleine slangetjes.
vandaag terug geweest bij de opel garage was het nu vacuumslangetjes
die niet werkten moest deze maar volgen tot bij het motorblok ergens om te kijken of die los of verstopt zitten.
is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet hoe het precies in elkaar zit met dat vacuumsysteem. -
AuteurBerichten