Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Aah ok, nu snap ik hem :)
Zou dit dan geen foutcode moeten aangeven? en dat je motorstoringslampje moet gaan branden?
Want het lampje brandt namelijk niet..
@wim-v6 wrote:
Nokkenassensor??
Deze 1.2 motoren hebben een Bobinebrug inderdaad..
Benzinedrukregelaar zit er zeker wel op, maar of ie op de Rails zit durf ik niet te zeggen, zou zomaar een Retourloos systeem kunnen zijn, met drukregelaar op pompdeksel in de tank, als deze slecht aan het worden is, kan de benzine terug naar de tank lopen, en dan moet je langer starten.
Tijdens op Contact zetten zal de benzinepomp niet gaan draaien, deze gaat pas draaien als je gaat starten.Willem
Rails ? Wat is rails ?
Waar zou dan zo een benzinedrukregelaar moeten zitten ?De auto begint nu ook per rit 1 a 2 x achter elkaar snel te stotteren, dan is het weer weg..
@BlackDevil wrote:
Toch ergens een foutje in de ontsteking, vermoed ik. Kan zijn dat één of meerdere bougiekabels slecht zijn of de geest hebben gegeven. Als je een multimeter hebt, zou je de interne weerstand van de kabels eens kunnen meten.
Zit daar de fout niet, dan zou het aan een gebrekkige benzinetoevoer kunnen liggen. Is het benzinefilter ook vervangen? Meet anders ook eens de pomp en het relais door en check de brandstofdrukregelaar.
Naar mijn weten zit op de 1.2 16v motor geen bougiekabels..
Maar een bobinebrug..en volgens mij zit er ook geen benzinedrukregelaar op deze type motoren, enkel vanaf een 1.4 dacht ik :hmmzBenzinefilter is ook vervangen.
Als je de opvoerpomp bedoelt in de tank, onder de achterbank, dan zou ik in principe ook een benzineleiding los kunnen maken en kijken of er benzine uitkomt wanneer deze op contact komt, toch ?
Niemand ?
LMM was net binnengekomen..
Ik heb hem er gelijk opgezet en wat denk je..Hij loopt weer als een zonnetje :D
Nu nog maar een keertje de kabels bij de doorvoer solderen en een ander radiator plaatsen en ons mam zal weer blij zijn !
Bedankt allemaal voor het meedenken :thumb
ah kijk weer iets bijgeleerd ! :thumb
@robert_corsa wrote:
Lmm vervangen en klaar.
GaskleP positie sensor geeft ook wel eens problemen evenals erg.
Lambda gaat niet snel kapot
Reinig je gasklephuis ook eens en chec k je carterontluchting slangen 2 ffGasklep positiesensor zit neem ik achter het gasklephuis toch ?
Gasklephuis heb ik zelf al gereinigd en mijn carterontluchting ook..
Ik vond de slang eigenlijk te lang van de carterontluchting, daar zat een knik in.
Ik heb er een stukje afgeknipt zodat de knik eruit, stel dat er weer sludgevorming plaats gaat vinden..kan het ook bevriezen.
LMM komt deze week binnen..
Dus het is gewoon vervangen, accupolen eraf, half uurtje wachten (voor het resetten van de ecu) en weer aansluiten ?
@sjoerdie wrote:
het stuurprobleem kun je oplossen door de potmeters te verdraaien.
staat ook ergens een topic over.
zijn heel veel corsa b met electrische stuurbekrachtiging met dit probleem.
Ah kijk, die ga ik eens even opzoeken !
Dank je wel :)
Helaas loopt de motor wanneer deze koud is slechter wanneer ik de lmm stekker erafhaal..
Idem met de lambdasonde..Misschien toch alle twee vervangen.
Is de opel ook rijdend uit te lezen met opcom?
Ik zou eventueel opcom kunnen aanschaffen.Ik heb de stekker van de lambdasonde afgehaald.
De motor daalde in toerental wanneer deze stationair liep.
Tijdens het rijden liep de motor nog beroerder.
Reageerde bijna niet op het gaspedaal en storingslampje ging branden.
Dus de stekker terug opgezet.
Toen ik de stekker van de lmm afhaalde..liep de auto gelijk goed !
Wat is het probleem ? Lmm of lamdasonde?@Haasje17 wrote:
Dat zou kunnen. Wat doet die als de lamda niet is aangesloten?
Aah stom, niet uitgeprobeerd..
Ik kan het zo wel even testen..stekker afhalen en stukje rijden..Vandaag moest de auto APK gekeurd worden, dus kon ik even wat sleutelen aan de auto :D
Hij heeft een grote beurt gehad:
luchtfilter
brandstoffilter
bougies
motor geflusht (vanwege sludgevorming)
olie + filter en top end treatment (forte)
gas treatment in de benzinetank
handremkabels vervangen
nieuwe voorbanden
nieuwe klemmen over de ashoezenWat nog moet gebeuren is:
nieuwe radiator want deze lekt, kan er gelijk een nieuwe temperatuursensor op.
de bekabeling bij de doorvoer naar de achterklep zijn doormidden. Moet dus een keertje opnieuw solderen.Auto is uitgelezen en kwam 1 storing tevoorschijn:
LamdasondeZou dit te maken kunnen hebben met het stotteren/inhouden/bokken van de auto ?
Ow en wat mij ook opviel is bij het sturen naar rechts wat zwaarder gaat dan naar links..
Heb net op het forum gelezen dat het stuurkolom vervangen moet worden ?@Haasje17 wrote:
Niet echt, koud warm mag niet veel verschil maken.
Ik heb de LMM net al via internet bested..
Nu maar hopen dat ie z snel mogelijk binnen is.Ik houd jullie op de hoogte !
@Haasje17 wrote:
Ontsteking zal het niet zo snel zijn, lijkt het alsof hij in de toerenbegrenzer gaat als het lampje gaat branden? (nokkenassensor)
Of wil die dan wel maar gaat die niet meer verder in toeren? (luchtmassameter)Wanneer ik vermogen vraag en hij alsof in de toerenbegrenzer gaat, gaat het lampje branden, net alsof hij in noodloop gaat en direct daarna stottert hij maar klimt wel bij gasgeven stotterend/bokkend in toeren..
Wanneer ik dan het gaspedaal loslaat en weer gasgeef gaat het storingslampje weg en rijdt de auto normaal..
Als het de LMM is, klopt het dan ook dat de auto met koude motor niet op het gas (halfgas tot volgas) reageert ?
klein beetje gasgeven wilt de auto wel vooruit, maar echt bokkend.@Haasje17 wrote:
Luchtmassameter zou het dan ook wel kunnen zijn, maar nokkenassensor is niet vervangen?
Nee, nokkenassensor is niet vervangen..
Ik zal zsm een LMM (Bosch) bestellen..
Ik dacht zelf ook aan de ontsteking..bobines, bougies etc..
Oow ik ben vergeten te melden dat ik eerder al het krukassensor heb laten vervangen en vorige week is het gasklepsteller oid vervangen..
-
AuteurBerichten