Het volgende bericht kwam ik tegen op een ander forum (Bron: http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=6801):
Klik op bovenstaande link voor ook plaatjes! Bij mij heeft onderstaande geholpen om het schokken boven de 18 graden flink te verminderen. Het is bij mij niet hinderlijk meer.
De CDTi van Opel en de JTD van Fiat zijn nagenoeg gelijk ( de CDTi is aangepast in een samenwerking van GM en Fiat )
Nu heeft Fiat in 2008 alle JTD’s terug geroepen voor een kleine aanpassing bij de EGR. Dit is in feite gewoon een afdichtplaat voor de EGR met 4 kleine gaatjes ( voor de 120pk 8 klepper 3 gaatjes ) er in zodat er wel wat uitlaatgas doorgaat en de ECU dus niet in de war raak.
Het resultaat : een soepel lopende motor en een minder vervuilde motor.
Plaatje bij het praatje:
De plaat + afdichting van de 150pk 16klepper
Formaat aangepast naar 87% (was 1023 x 466) – klik afbeelding om te vergroten.
De linker plaat laat zien hoe groot de opening normaal is.
De EGR van de CDTi en de JTD is gelijk.
En voor de 120pk 8 klepper
En nog een mooi plaatje van hoe het geheel gemonteerd is
bestelnummers en prijzen:
– Z19DT engine (8 valves 120cv) EGR plaat: 71751469–13,68 euro ( Fiat )
EGR afdichting 46773082–1,61 euro (Opel)
– Z19DTH engine (16 valves 150cv) EGR plaat 71751468–14,10 euro (Fiat)
EGR afdichting 55191883–3,02 euro (opel)