Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De airco doet het slecht ;-))
Ik had al via een prive berichtje een links gekregen naar een filmpje waar precies getoond word hoe of wat ;
Nah. Het bleek een uitlaatklep geweest te zijn daar was een stuk van de zitting uit gebroken. Alleen wat putjes in de zuiger door de brokjes die los waren gekomen. Klep is vervangen. De rest van de kleppen ook gedemonteerd, die zagen er perfect uit. Alles weer in elkaar gezet en motortje loopt weer als een speer
Dit was dus het afgekeurde stuk…. meneer de keurder wilde niet eens schuren vandaar de ergernis. Meest schofterige van het hele verhaal was dat er gelijk van leer werd getrokken dat tectyl op een andere plek wees op verdoezelen van echte corrosie. Die tectyl was er vorig jaar door de zelfde “expert” opgespoten na een schuuractie. De leiding die op de foto is inmiddels al vervangen. Kosten nog geen 10 euro. Morgen herkeuren…maar niet meer bij deze garage. Ondanks dat ik daar al meer dan 20 jaar kwam voor apk..
Werd op het spoor gezet door het antwoord van Chris…even de boel schoongeblazen en zie daar de boutjes. leiding is inmiddels al los
Tis inderdaad een kleine boutje waar het beugeltje mee vast zit…
Ben net even wezen kijken…lijkt eerder op een zeskant….5.5 mm dopje denk ik
Nee dat is geen schroef…lijkt er eerder op dat je de lippen die je ziet zitten weg moet drukken. Maar voordat ze sneuvelen is het soms raadzaam om info in te winnen. Dat spul is vaak niet leverbaar.
Het gaat dus om dit soort beugeltjes…leidingwerk zelf is al in huis. Nu nog een apparaat regelen om straks de nieuwe felsen aan de leiding te maken
Moderne accu’s…..wat belangrijker is dan het eigenlijk misleidende Ah op de accu is het zg CCA getal wat op een accu staat. CCA staat voor Cold Cycle Amperage. Oftewel het amperage wat de accu kan leveren in koude staat…zoals met wat vorst. Het Ah verhaal is sowieso al een flut aanduiding, de eerste accu die aan Ah werkelijk kan leveren moet nog worden uitgevonden zeker als het om natte accu’s gaat…je mag blij zijn als je de helft van het opgegeven vermogen haalt. De ANWB heeft bij de accu van de vraagsteller zeer waarschijnlijk ook de CCA gemeten gezien de hoge cijfers…
Tis denk ik een Alfa
293000 km nieuw gekocht in 1998 Astra G x16szr motor
Renault alpine a110 ?
Probleem opgelost: pakking tussen gasklep huis en inlaatspruitstuk was kapot, nieuwe gehaald en motor draait weer als een naaimachientje
Ben er inmiddels al achter, het is een was geregeld klepje wat bij koude de klep voor het luchtfilter aan laat zuigen vai de aansluiting op de kap boven et uitlaatspruitstuk. Zodra de lucht voldoende warm is gaat het lucht rechtstreeks aanzuigen
@Haasje17 wrote:
@Fredv13 wrote:
Er is wel vaker verwarring….helemaal omdat 98 een overgangsjaar was van de F naar de G, en daarbij ook nog eens dat de station uitvoering pas ergens in juni / juli uit kwam.
De astra G heeft de temp op de teller via de ecu. En maar 1 sensor dus.
Dat vermoedde ik al, vandaar ook mijn vraag.
Kreeg trouwens nog de tip dat mijn problemen ook kunnen komen door een defecte potmeter op de gasklep
Er is wel vaker verwarring….helemaal omdat 98 een overgangsjaar was van de F naar de G, en daarbij ook nog eens dat de station uitvoering pas ergens in juni / juli uit kwam.
Bij mij en volgens diverse technische manuals die ik heb geraadpleegd zit nummer twee helemaal niet op een 98er x16szr….vandaar de verwarring. Bovendien zit bij een 98er uitvoering een heel ander soort luchtfilter op de motor…er loopt bijv geen grote slang naar het kleppen deksel…..
-
AuteurBerichten