Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb bij mijn ex d kadett toen zelf een 5 bak gebouwd met het binnenwerk van een combo diesel bak die ik toevallig had ronslingeren.
Wel wat materiaal aan de binnenkant weg moeten halen om de schakelvorken vrij te laten lopen.
Het mechanisme bovenop was een aangepaste van een f16 bak (met de originele kon ik niet alle versnellingen aan, ook niet na modificaties.)
Het is dus wel te doen om de 4 bak om te bouwen naar 5 bak, maar heel makkelijk is het niet.
Makkelijkste is een 5 bak zoeken, maar die zijn er niet zo heel veel geloof ikLagers hoeven niet altijd speling te hebben om kapot te zijn. Een braampje in het loopvlak van de kogels kan voor veel herrie zorgen.
Dit hoef je ook niet altijd te horen als je aan je wiel draait als hij opgekrikt is, omdat er dan minder druk op staat.
Als het geluid meer/minder word met slalommen is het 9 van de 10 keer n wiellager dat gaar is.De tapeindjes op de lagers van een corsa staan op een andere plek als van de d kadett, dus gaat zowiezo niet passen zonder modificaties.
Scheelt bijna een centimeter.Kan die van een b corsa straks wel opmeten voor je als je wil.
Daar heb ik nog n set losse poten van staan.Ah, das wel n eind uit de buurt hahaha.
Naja, een goede sleutelmaker kan iig zo een sleutel voor je fiksen met behulp van een ander slotje.
Heb t pas nog laten doen voor een Jaguar, dat was binnen een half uurtje gepiept.
Succes!Als je portierslot hetzelfde is, die even er uit halen, en met dat slot naar een goede sleutelmaker gaan.
Die maken zo een sleutel op maat voor je.
Ken er wel een hier in de buurt (Eindhoven) maar geen idee waar je vandaan komt.
Maar die gasten hebben dat in n half uurtje gefikst.Een dikke achteras kun je er zo onder hangen, even contact opnemen met erny70 op okccn, die kan je aan n paar verloopbusjes helpen waarmee je de 1.2 tussenas kunt aansluiten op een 16+ achteras.
Wat is er jammer aan n groep a uitlaat dan???
Heb er zelf ook een 63mm buis onder hangen, met daarachter een supersprint einddemper.
Gewoon enkel chrome pijp, zoals t hoort naar mijn idee :thumb100 km gelopen, ja waarvan minimaal 50 km van de aanhanger naar n meetingterrein, en de rest in de toerenbegrenzer over t terrein om m lekker te laten klapperen :hmmz :hmmz
19 augustus 2012 om 10:23 In reactie op: handige must have voor een corsa b:) wat is er zoal? #18055747-middentunnel vervangen voor een oud type (deze heeft een gat waar spullen in passen) airbag module hangt nu achter het dash kastje.
Uhm, hoe heb je de airbagmodule nu vast gezet???
Staat namelijk een pijl op die in de rijrichting moet staan, als hij nu op zijn kant hangt, of niet goed vast zit ofzo, dan zou je wel eens n keer verrast kunnen worden door een paar airbags die spontaan er uit komen (of niet afgaan wanneer dat wel nodig is)
Hij zit niet voor niks midden in de auto, goed vast gezet en in de rijrichting, hou hier aub even rekening mee voor je voor een onaangename verassing komt te staan.Gr Ferdie
Leuke kadett! Maar dan was jij gisteren ook op de amerikanen meeting op ekkersrijt :D
Zag m al staan (was zelf zonder kadett, maar met die rode ax, volgens mij reed je nog n stuk achter me toen ik naar huis ging)Valse lucht op je inlaat misschien???
Pakking stuk ofzodat zijn rekord c velgen als ze 14″ zijn, de d rekord heeft bijna dezelfde alleen zijn die niet helemaal dicht.
erg lastig aan te komen helaas, heb er zelf ook vrij lang naar gezocht.WOW :thumb , dat ziet er ff anders uit als wat ik gewend ben van die auto :shock:
even onder de aandacht brengen weer!
Het lijkt best wel oke weer te gaan worden, dus alle oudjes de schuur uit, en lekker een stukkie toeren (hopelijk in t zonnetje) naar Son.Hopelijk tot zondag allemaal :thumb
En zo worden ze gemaakt:
http://retrorides.proboards.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=116413
Tuurlijk, iedereen is welkom hoor, met of zonder oude auto. :afro:
Even zomaar n ideetje, rij je alleen op lpg, of start je op benzine???
Als je namelijk alleen op lpg rijd, en het benzinesysteem nooit gebruikt zou je in theorie alleen n gasklep in de juiste diameter kunnen monteren op je spruitstuk en daar een gasmengstuk op zetten.
Op die manier gebruik je je gas optimaal, als het tenminste goed afgesteld is (of evt twee kleine gaskleppen (motorfiets?))
Het grote nadeel van een mengstuk is namelijk de kleinere diameter, waardoor de prestaties op benzine ook iets achteruit gaan, dit zou je dus kunnen opvangen met een iets grotere gasklep en daarbij behorend mengstuk.Of t ook in t echt gaat werken weet ik niet, maar in mijn hoofd iig wel :afro :thumb
Wat een weertje vandaag zeg.
Kon niet beter, goede opkomst, veel lachende gezichten.
Ik zeg: Missie geslaagd!!! :thumbupklinkt als n goede reden.
tot zondag :thumbWat zeg je nu Marcel???
Een renault???Helaas kom ik er de laatste tijd niet echt aan toe om sets te bestellen.
Gaat stiekem best wel wat tijd inzitten.
Maar als er 3 sets in een keer besteld worden, dan kan ik wel wat gaan regelen.
Setjes zijn ondertussen helaas wel wat duurder geworden, precieze prijzen moet ik ff nakijkenGr Ferdie
FF weer onder de aandacht brengen.
Als iedereen nu ff doet duimen voor t zelfde weer als vandaag, dan wordt t nog een druk dagje :thumb
Hopelijk tot zondag allemaalGr Ferdie
-
AuteurBerichten