Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb je een optie om hem uit te lezen?
hmm.. ik heb alles ff nagemeten.
Gemeten op accu-polen.
Accu in auto aangesloten: 12,8V
Sleutel op contact (dashboard aan e.d.): 12,1V
Accu in auto met motor aan: 14.3VAls ik motor start, dipt de accu ff naar zo’n 10V voordat ie weer terug komt naar +/- 14V. Dit lijkt me normaal omdat de startmotor een jenks moet krijgen. Toch?
Accu en dynamo wellicht dus toch ok en iets anders?
Hmmm… ok. Ik heb nu een Bosch S5 74Ah. Heb hem net uit de auto gehaald en de plaatjes zitten inderdaad dicht zoals je hierboven omschrijft.
Kan ik die accu nu wel of niet bijladen? (zonder te vullen).
Ik heb namelijk ook geen zin om of de accu, of de lader kapot te hebben of zelfs fik :P
Ik heb ondertussen al vanalles en nogwat gechecked. Gaskleppenhuis helemaal schoon laten maken (kostte hier (Warschau) toch niet zoveel) en probleem is er helaas nog steeds.
Nu heb ik wel gemerkt dat ik een vrij lage spanning van m’n accu heb. 12.1V met motor uit en 13.8 met motor aan.
Is dat misschien de reden?
Ontstekingstijden moet ik volgens mij met tech1 kunnen checken. Ga ik morgen ff naar zoeken. Maar zou het misschien kunnen dat de benzine die ik getankt heb minder ok is? Ik ben op dit moment in polen en tank meestal bij de Shell of BP. Over het algemeen hebben die wel goede brandstof. (de kleinere en vaak goedkopere tankstations flikkeren hier wel eens water bij de benzine… :( )
Ik zal deze tank eens leegrijden en daarna nog eens checken. Kan het veel kwaad?
Heb lambda sensor laten vervangen en motor loopt nu veel beter en verbruikt minder brandstof! :)
maar…. dat extraatje dat ie af en toe nog beetje doorpruttelt als ik hem afzet… dat is niet weg. Ik kan er geen verband in ontdekken wanneer hij het doet. Op benzine of op lpg, na een tijd rijden of na een kort ritje, het is gewoon maf. Maar ik maak me wel beetje zorgen hierover. Het is een benzine, dus na-dieselen is niet echt mogelijk :P
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Zou het aan de brandstof kunnen liggen? Ik heb laatste keer bij tanken zo’n flesje toevoeging voor LPG systemen bij brandstof gemikt. Doe ik iedere 15k km eens. Dat spul zou het een en ander wat schoner moeten houden.
Ik heb zitten zoeken en volgens mij is de lambda sensor niet helemaal goed. Ene keer lijkt het ok, andere keer wijkt het echt enorm af. Deze ga ik a.s. woensdag vervangen. Ik heb sinds gisteravond echter nog een extraatje erbij :(
Als ik de motor afzet, pruttelt hij ineens nog ff na. Hij slaat wel af, maar lijkt net alsof hij mank nog paar seconde doorloopt.
Wat kan dit zijn? Is dit het voorteken van een langzame dood? :(
edit: Kan het ook de brandstof relais zijn?
Thanks. Ik ga eens op zoek morgen.
19 april 2010 om 20:52 In reactie op: Hoe kan ik de bekleding van mijn interieur astra H station v #17658825Ik heb eens gehoord dat dit echt een gigantische klus is. Zeker als je van stof naar leer gaat schijnt het gigantisch lastig te zijn het leer goed te laten passen. Ik wil je niet afschrikken, maar misschien is het een goed idee om contact op te nemen met een bedrijf dat dit doet en eens te vragen wat er bij komt kijken?
ok. Ik heb een tech 1 waarmee ik die dingen wel mee kan uitlezen, maar wat zijn goede waardes en wat is verkeerd?
;) C18NZ (staat ook in m’n signature :))
maar is het ook een goed idee om dit preventief te doen? En hoe kun je het beste schoonmaken?
Ik heb dit ook eens gehad met mijn Astra F. Is inmiddels een oud beestje. (bj ’92) maar is wel 1.8 benzine automaat ;) Bij mij was er 1 vacuumslangetje los. Kwestie van er weer opzetten en probleem was weg.
Ik heb b.t.w. nog wel een vraag aan AsconaC20NE. Hoe ziet zo’n gaskleppenhuis eruit in een Astra en heeft het zin om die eventueel preventief eens schoon te maken? Mijn Astraatje nadert de 200.000km zonder dat dit ooit is gebeurd en rijdt op benzine en LPG. Nu heb ik wel eens gehoord dat LPG de motor sneller vervuild, dus wellicht goed idee om eens schoon te maken? Heb je misschien een how to??
waarop strip je het draadje niet een beetje, duw je in de contra-stekker en doe je er wat tape omheen? Werkt net zo goed en je doet niets af aan het feit dat je je auto standaard laat qua bedrading.
Thx guys. Het is inderdaad zo’n “onderhouds” vrije accu, maar ik heb met mijn vorige accu ook al gemerkt dat dit een beetje “onzin” is… als je vloeistof op pijl houdt en beetje bijlaad doe je langer met de accu dan normaal het geval is.
Volgens de Opel garage hoort er een 30A in. De zekering is een keertje (na inbouw van LPG installatie) kwijt geraakt. Toen had ik er eerst een 20A in zitten en die fikte steeds door. Toen heb ik gevraagd bij de Opel garage en die zeiden dat het ook een 30A moest wezen en dat de 20A daardoor iedere keer doorfikte.
Maar goed… nu heb ik dus een letterlijk smeltende 30A… :S
De draden naar de zekering toe worden b.t.w. ook warm… heb dat net gecontrolleerd.
Wat je daar zegt herken ik dus. Ik heb inmiddels 10W40 gekocht. Ga het zelf doen. Is toch niets meer dan bout losdraaien (met bak eronder natuurlijk), wachten totdat er niets meer komt, bout terug dicht en door normale opening gieten? Of heb ik het nu mis?
Willem, ik had het over 5W30 wat ze er nu in gedaan hebben en er zat 10W40 in. B.t.w. weet iemand hoeveel liter het geheel is als ze er nieuwe olie in moeten doen?
Guys ;) Ik heb deze week vrij :) dus had wel even tijd. Verder is dat stukje lassen juist iets wat niet zo’n probleem is voor me :)
Ik heb al een afspraak gemaakt om het stukje over te laten spuiten ;) dat doe ik dus niet zelf.
Ik ga er een stukje plaat in lassen vandaag…. dat idee had ik ook al… tsja… duidelijk nog nooit een auto op de krik gezet… :(
En pas echt op met de palletjes van de zijkanten. Ik heb, ondanks dat ik het echt niet zo wild deed, aan 1 van de zijkanten een afgebroken puntje gekregen, waardoor de strip die onder je lampen gaat nu aan 1 kant niet meer goed blijft zitten :( Nu had ik toch al een nieuwe grill besteld (Rieger), maar het gaat echt snel. Dus doe het voorzichtig en met beleid!!
Grill van F1 is b.t.w. anders dan van F2. F2 grill kan ook op F1, mits je ook de koplampunits van een F2 plaatst in je F1.
thx ;) ik ga morgenvroeg direct ff zoeken. Nog tips voor het checken van die sensor? Gewoon ff doormeten met multi-meter?
temp.sensor? waar zit dat ding?
Ik heb een Bosch S5 74Ah accu erin liggen. Geeft op multi meter 12.6V af met motor uit. Is wel 1 jaar oud nu.
Ik zal de massa eens gaan checken. Ik start sowieso altijd op benzine. Ik heb dit probleem ook als ik op benzine alleen rijd. Dus met m’n schakelaartje helemaal omlaag. Middenstand is op benzine starten en overschakelen naar LPG als je rijdt en bovenste stand is ook op LPG starten. Wat ik serieus nooit doe en/of gedaan heb.
Aha, dus ik begrijp uit je opmerking dat ik alleen ff de plastic kap bij het stuur los hoef te halen, hendel aandrukken en kapje er weer op zetten? :)
Heb de hele klok eruit gehaald. Een kleine weerstand was inderdaad beschadigd. Heb bij Radio Piet in Arnhem even een nieuwe gehaald en die ertussen gesoldeerd :) Alles weer werken.
Heb nu alleen iets anders gemold ben ik bang…. ik merkte net met rijden dat mijn knipperlicht niet meer afslaat als ik het stuur draai. Weten jullie misschien hoe dit werkt? Heb ik gewoon iets verkeerd terug gezet ofzo? Knipperlichten doen het wel gewoon normaal, alleen moet ik ze nu zelf uitzetten.
-
AuteurBerichten