Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb net de auto bij de garage opgehaald. Deze garage (die tevens 2e hands onderdelen kan monteren) zei dat ik ongeveer 110 euro kwijt ben aan 2e hands dynamo en erin zetten.
Ik zie dat mijnautoonderdelen wel losse componenten verkoopt en ook dynamoborstels voor 10 euro (Bosch), alleen staat er weinig omschrijving bij waar die op past en hoe.
Via deze site lijkt het eenvoudig te doen:
http://www.clubcinq.nl/cms/index.php?page=dynamo-en-koolborstels-vervangenMaar de garage raadde me aan gewoon door te rijden, wellicht houdt die het nog een tijdje vol. De vraag is alleen hoelang :p
Ok super, bedankt in ieder geval tot zover! Zal Wim even vragen, want misschien dat ik er nog wel een tijd mee kan blijven rijden zonder dat hij het echt begeeft, maar dan moet hij natuurlijk wel goed afgesteld zijn…. ;)
Ik heb dus juist geen vrije slag, sorry :p was laat na een lange dag werk…
Maar als ik het moertje iets losser draai valt het koppelingspedaal juist verder naar beneden, maar levert nog steeds heel wat druk op de koppelingsarm. Had er een apart filmpje van gemaakt waarin ik het aandraaien en de effecten liet zien. Als ik hem tot het midden los draai, ligt mijn koppelingspedaal in de auto letterlijk op de grond bijna. En zoals ik gelezen had hoort die ongeveer even hoog als mijn rempedaal te zijn. Vandaar mijn vraag of ik daar misschien iets in kan bijstellen? Want momenteel slijt hij dus als een gek doordat ik juist geen vrije slag heb.
Hieronder het filmpje dat ik nog had gemaakt wat precies mijn verhaal vertelt:
https://www.youtube.com/watch?v=83mSroSiCm0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt :)
Ohh ik bedoelde mijn koppelingspedaal die nu volop de druk levert aan de koppelingsarm, sorry voor de verwarring :p
Zoals ik begrijp is het dus niet meer echt mogelijk om die vrije slag weg te krijgen?
Dan is het dus een kwestie van accepteren en kijken hoe lang de koppeling het nog vol houdt dus. Het kan verder weinig beschadigen als ik ermee door rij? Want dan accepteer ik het zo nog wel even en als hij echt aan zijn eind is maak ik de beslissing wel om hem te vervangen of weg te doen. Motorisch is hij inderdaad nog prima.
Hallo,
Bedankt voor je reactie. Ik heb van het weekend nog even extra gekeken naar mijn koppeling om mijn vrije slag proberen weg te krijgen. Alleen als ik de koppelingsarm los maak moet ik het moertje om de koppeling bij te stellen al bijna volledig tot het eind vastdraaien zoals in het fimpje te zien is als de Corsa de koppel al uberhaupt wil krijgen. Hoe losser ik hem draai, hoe meer de aangrijping van het pedaal al bij de grond plaatsvindt. Zoals ik in het filmpje laat zien, link staat onder dit bericht, drukt de kracht van het pedaal al best hard tegen de koppelingsarm aan, wat dus al te vergelijken is met het voet op pedaal principe. En dit voel ik ook aan de koppelingsarm met een draaiende motor.
Is dit nog ergens bij te stellen bij het koppelingspedaal, zodat hij niet volop drukt aan de koppelingsarm en hij misschien minder slijt? Of duidt dit al op een volledig versleten koppelingsplaat? In de praktijk merk ik echter niks. De schroef welke ik moet aandraaien voor de vrije slag, welke is het dan precies, kan dit nog, en hoe werkt dit?
Alvast bedankt.
https://www.youtube.com/watch?v=83mSroSiCm0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt voor je reactie!
Ik ontkom er dus niet aan om de druklager te vervangen? Dat wordt wel een vrij duur klusje… Is het erg als ik ermee door blijf rijden?
Ik kan de koppelingsarm met de hand bewegen inderdaad, maar zoals ik begrijp hoort hij zo vast te zitten dat dat niet hoort te kunnen. Als ik hem vaster (laat) draaien, kan dat het probleem dan een beetje verhepen met de vrije loop ertussen?
Ik wou hem binnenkort een onderhoudje geven, olie en oliefilter al in huis. Maar wel jammer van de koppeling nu. :/
Hallo,
Ik denk ik hou jullie nog even op de hoogte. Hij doet het inmiddels weer. Zoals hierboven vermeld, het langer doorstarten heeft geholpen. Na 10sec startmotor vloog hij aan, hetzij wel wat stoterig maar motortje draait nu weer goed.
Bedankt
Heb geen Opcom dus gaat helaas zelf niet lukken.
Oh ok, heb het 4x geprobeerd, maar kan het nog wel testen en dan langer achterelkaar. Maarja, dacht er niet meteen aan omdat die niet zo zwaar klonk, dat er dus wat anders mis was. Moet wel zeggen dat ik er 3 meter mee heb gereden vandaag om hem te verplaatsen op de oprit wat allemaal goed ging, maar toen ik hem weer wou terugzetten was hij stuk.
Als dat niet werkt was ik nog van plan hem morgen nog even aan te duwen, kijken of dat wel werkt. Kwam er vanavond pas achter en heb weinig middelen nu om alles in het donker te controleren.
Als dat wel werkt kan ik in ieder geval heel wat uitsluiten qua vonken, bobine, krukas, brandstofpomp…Okee super, bedankt!
@bart-gsi wrote:
koelvloeistof dien je met wat meer regelmaat te verversen dan 15 jaar eigenlijk.. (meeste mensen doen dat niet die rijden door zolang er geen problemen zijn)
in opels wordt vaak de rode long life koelvloeistof gegoten ( die is ook het meest aan te raden) bijv. bij een omega b tast de blauwe koelvloeistof de koppakking aan ( volgens mijn zwager die er een heeft en dat al gehad heeft)als je zeker wilt weten dat je de goede koelvloeistof hebt kan ik je deze aanraden.. sinds ik de site tegen kwam maakte ik er mee gebruik van omdat ze alleen maar opel origineel gebruiken net als GM-genuin die hier ook op het forum in de reclamebalk langs komt
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/originele-opel-koelvloeistof-5-liter-rood.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Mooi, prijs valt wel mee en denk inderdaad ook dat er rood in gezeten heeft. Volgens de specificaties is deze toepasbaar bij modellen na 2001. Vanaf 2001 is het de Corsa C, is daar nog verschil tussen?
Bedankt voor de reacties.
Ik heb er even in gereden en de auto bekeken. Van de ketting, met een draaiende stationaire motor, heb ik een kort filmpje gemaakt. De start zelf klonk op zich prima. Je hoort getik, maar vond het niet erg luid. Dit viel juist het meeste op aan de bovenkant van het blok. Hier het filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=CwiNK8kVUBoVerder vraag ik me af of de volgende foto’s problemen kunnen opleveren:
Olie op ?
Lekkage klepdeskelpakking of te wild olie bijgevuld. Is maar op 1 plek.
Daarnaast voelde ik wat speling in het gaspedaal, eerste stukje was loze ruimte, maar waarschijnlijk kan dat zo bijgesteld worden.
Wil hem opzich wel kopen als hij goed is, vooral als het filmpje met de ketting verder prima is, maar er kwam toevallig ook een nieuwe Corsa binnen die ongeveer 150.000 gelopen had uit ’99, maar wel met airco enzo. Daar twijfel ik nu nog een beetje om.
-
AuteurBerichten