Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Eigenlijk eerst uitlezen, maar het lijkt op een defecte krukassensor.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
@johanhummer9 wrote:
@FrankieV wrote:
Morgen gaan we hem maken. 2 momentsleutels geregeld, nieuwe bout en torx doppen.
Altijd nieuwe bout gebruiken, en vasttrekken met 150 Nm. Daarna nog 45 graden natrekken.
Ben benieuwd of hij dicht is…….nieuwe bout hoeft niet , en als je hem gewoon vastzet met de luchtsleutel gaat ie nergens heen , hoef je ook niet te lopen kutten met de poelie te blokkeren
Luchtsleutel lukte bij mij niet. De mijne had geen kracht genoeg om de bout los te krijgen. Vast dan natuurlijk ook niet. De bout kost maar 5 euro, en is al opgerekt geweest. Is toch een cruciaal punt. Het aanhaalmoment moet kloppen. Je wilt niet dat ie losloopt. Heb de bout dus toch vervangen.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
@juruca wrote:
Mooi gedaan hoor :thumb
Maar wat ik me nog afvraag is wat was er met de oude keerring ?
Waarom was tie lek dan…
Ouderdom denk ik. Het materiaal voelde wat harder aan. Dat slijt dan natuurlijk ook. Je ziet wel dat de keering iets is ingelopen in de naaf.
Goed met fijn polijstmiddel de naaf ontroest en blinken opgepoetst. Daarna goed met remmenreiniger schoongemaakt en met een beetje motorolie weer in de nieuw geplaatste keerring gestopt. Tot nu toe lijkt het dicht.Nou klus is geklaard. Ging eigenlijk best voorspoedig. Het lastigste is de poelie loshalen en weer aantrekken op 150 Nm+. Met de voet op de rem en handrem ging eigenlijk niet. Auto “veert” te veel. Heb een grote fitterstang op de twee platte kanten van de naaf van de poelie gezet. Dus de poelie zelf eerst gedemonteerd. Vervolgens met een lange momentsleutel de boel aangetrokken. Wel heb ik lang geklooid met de spanner van de Multiriem. Je moet gewoon de ratel met dop op de spanrol zetten en hiermee de riem tegen de veer in naar achteren trekken. Hierna kun je een lange inbussleutel of pen in een gaatje steken. Riem erop, en pin eruit trekken.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Morgen gaan we hem maken. 2 momentsleutels geregeld, nieuwe bout en torx doppen.
Altijd nieuwe bout gebruiken, en vasttrekken met 150 Nm. Daarna nog 45 graden natrekken.
Ben benieuwd of hij dicht is…….Moet ik bij het terugmonteren van de poelie een nieuwe bout gebruiken? (Opel dealer zelf zegt van niet)
Weten jullie het aanhaalmoment?@Byjugo wrote:
Om je alvast op weg te helpen:
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=182363He, thx… Das vast een goed begin :thumbup
Frank
-
AuteurBerichten