Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@midnight black wrote:
En Fornix, waar ga jij zoal fietsen?
in het buitengebied rondom Oldenzaal
Ik heb de foto uitvergroot maar kon helaas niet lezen wat er op die sticker staat
http://www.opel.de/besitzer/wissenswertes/e10.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Op bovenstaande pagina van opel.de staat beschreven welke motoren wel en welke motoren niet E10 benzine verdragen.
Ik ben er vandaag geweest maar het viel mij zwaar tegen. Ik was er al 5 jaar niet meer geweest. Heb mij voorgaande jaren altijd prima vermaakt op de motorshow. Maar nu zijn er geen automerken meer met een fatsoenlijke stand. De grote automerken waren sowieso amper aanwezig. Maar wel een hele vracht standjes die baggerspul verkopen zoals radiografisch bestuurbare helicoptertjes (Die krengen kom je echt in elke hal tegen). Er was ook veel minder publiek als voorgaande jaren.
Ik heb vandaag gewoon de stoute schoenen aangetrokken en de goedkoopste Navigon navigatieset gekocht bij de MM. Gewoon op de voorruit geplakt zonder extra antenne’s en hij had binnen een paar seconden zijn positie al gevonden.
Voor die moderne gps-systemen zijn die voorruiten blijkbaar geen probleem meer.Ik heb eens op de site van Tomtom gekeken en dit is wat ze er zelf over zeggen op hun FAQ pagina:
Warmtewerende laag
Bepaalde voertuigen hebben een ingebouwde warmtewerende laag in de voorruit, waardoor je navigatiesysteem je huidige locatie mogelijk niet kan vinden.
Als je wilt bepalen of de werking van je navigatiesysteem door een warmtewerende laag wordt verstoord, houd het systeem dan buiten een geparkeerde
auto om na te gaan of je actuele locatie dan wel kan worden gevonden.
Als je auto is uitgerust met een warmtewerende laag die verhindert dat je navigatiesysteem je actuele locatie vindt, vraag je plaatselijke TomTom-dealer
dan naar een heruitzendende antenne. Voor oudere navigatiesystemen heeft je plaatselijke TomTom-dealer mogelijk de externe antennekit van TomTom.Ik ga de komende dagen maar eens wat info opscharrelen over die heruitzendende antenne & externe antennekit.
Heren, mijn dank…Heb ik zaterdag mooi wat te doen
Ach ik betaal geen belasting in Nederland dus ik zou zeggen: Steinmetz kerel, ik hoop voor je dat je nog een hele berg luxe kilometers voor Rijkswaterstaat in je MV6 mag afleggen:D:D
Per toeval een site ontdekt over de waardeberekening van je auto. Ik dus een berekening laten maken van mijn kar.
Komt die pagina met de uitkomst en laat ook meteen een fotootje zien van de betreffende Omega Station…..…Een Tigra…pas gvd niet eens in zo’n ding:swear
Zo diep zelfs dat ze er bij de neus weer uitkomen:D:D
Vandaag de zomerbanden er maar eens opgezet. Echter ik was de sleutel van de slotbout van het afdekkapje van mijn velgen kwijt. Dus ik naar de VOD met de vraag of hij nog zo’n sleutel in de verkoop had. Dat had hij….echter het de prijs was € 23,- met vier nieuwe boutjes erbij want de sleutel werd niet los verkocht…
:fy1:fy123 euro voor een stukkie plastic met drie metalen pinnetjes:cry…De VOD veranderde per acuut in een OD:(. Echter de “V”kwam snel weer terug toen de medewerker er mij op wees dat de velgenboer 200m verderop deze sleutels misschien ook wel had.
Ik naar die velgenwinkel, en wat bleek? Ze hadden die sleutel…prijs: 2 euro. Ik kreeg hem gratis mee want een bon opmaken voor die sleutel was al duurder dan die 2 euries…Ik heb vandaag datgene gedaan waar die Omega voor gemaakt is. Cruisen over de mooie binnenwegen van Twente. Prachtig weer en alle Tukkers behalve ik waren druk aan het werk en dus mooi geen tegenliggers of trage gasten die voor je rijden:wub:thumbup
Volgende week precies 35 jaartjes oud
Ik geloof dat ik mijn nickname maar verander in Niefornix:D…
Vandaag naar de vob gegaan voor:
– een lekkend spruitstuk: 2 tal bouten waren eruit gevallen gelukkig nog garantie want 6 maand geleden is er een nieuw spruitstuk opgezet)
– tikkende deurvanger: bevestiging hiervan van de deur gescheurd:fy1…voor de 2e keer
– wintercheck: voorste remschijven en -blokken + remvloeistof aan hun eindeKost wat maar dan kun je ook weer plankgas de winter in…
WHAHAHAHAHAAAA:jerry:jerry hij’s goed:wors
Daar kwam ik ook zelf achter grappenmaker:D:D. Alleen wist ik niet of de accu was leeg gelopen door lekstroom of dat hij overleden was.
Echter de Omega stond niet bij mij voor de deur maar in de parkeergarage van mijn werk…had net een 24 uurs dienst achter de rug en wilde graag :sleeping:sleeping
Maar de wegenwachtmeneer was er binnen 10 minuutjes:worsGisteren de ANWB erbij gehaald want hij wilde niet meer starten:swear:swear
Bleek een kapotte accu te zijnOndanks al het B1 en B2 geweld op dit forum gedeelte blijft de A gewoon een prachtige machine:wors (snik…weemoed:cry)
Gisteren deze kanariegele Manta gespot bij de Mediamarkt te Hengelo (Ov)
Oeeeeeeeee dikke sloep… de über opel aller opels :wors :wors
hmmz zouden ze hem verkopen:vertag
Dan moet je Hulsebos autoschade even bellen.
020 6153909
Het bedrijf is te vinden in Sloten, een dorpje ingeklemd tussen Amsterdam en BadhoevedorpVandaag een dagje wezen Amsterdammen, kom ik in Badhoevedorp deze tegen:cry
Dit was mijn oude Omega…foto komt van de duitse verkeerspolitie:P
En dit is dus de opvolger
How to…in- en uitbouwen onderdelen voordeur Omega B1 & 2
Na aanleiding van het probleem van Omega driver die zijn voordeur niet meer open kreeg post ik hier een aantal scans die afkomstig zijn uit het Omega handboek “So wird’s gemacht”. Het is dus in het Duits. Maar overzichtelijk genoeg om er altijd wel wat wijzer van te worden:P.
Het betreft hier het in- en uitbouwen van: de binnenbekleding, de stootlijsten, ramen, de raamheffers, deurgrepen & -sloten.scan 1
scan 2
scan 3
scan 4
scan 5
scan 6
scan 7
scan 8Btw. soms wordt er in de tekst verwezen naar andere pagina’s. Wil je die ook gepost hebben stuur me dan even een U2U.
-
AuteurBerichten