Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanmorgen omstreeks kwart voor 9 op de A13 richting Den Haag een blauwe Astra met kenteken NS-RX-61. Ik denk eigenlijk wel dat je op dit forum zit als ik zo eens de auto bekeek (en dat kon vrij lang want ik reed een poos achter je), maar een snelle zoekactie op je kenteken leverde niets op net.
En vanmiddag naar huis dacht ik even ‘mijn’ Astra te zien, maar de kleur was net iets anders groen. Kenteken 51-DZ-NZ en je reed om 7 uur van de A13 de A20 op.
Iemand van hier?
Ja, die garages weten het wel te vertellen: ik heb momenteel een soortgelijk probleem waardoor het motormanagement lampje steeds gaat branden (ik rij er ook nog steeds mee, maar dat is wel vervelend omdat ik bij het brandende lampje niet fatsoenlijk meer kan optrekken) en de Opel dealer hier vond het vervangen van het systeem wel 1300 euro gaan kosten. Inmiddels ben ik Blue-Dragon en Wimv6 aan het lastig vallen en heb ik een vraag geplaatst op internet (onderdelenlijn) voor een computer managementsysteem bij sloopbedrijven/demontagebedrijven. Drie reacties gehad en ik verdiep me momenteel in de mogelijkheden (voor inbouwen waarschijnlijk toch computer nodig). Hoe dan ook, het kan echt wel goedkoper dan die 1200 euro bij jou, daar heb ik inmiddels wel vertrouwen in!
@HarrieAstra: Ik heb net je afgestofte verhaal gelezen over de problemen bij jouw auto. Jij bent niet bepaald een voorstander he, van die EGR-klep ;)Donderdag (19 september) om 18:10 een zwarte Astra met kenteken 99-FB-XD in Amsterdam voor het VUmc langs. Ik reed achter je en maakte nog even een foto’tje :)
Ik kan niet anders zeggen dan PRACHTIGE KLEUR king:
(mijn Astra is van hetzelfde aparte groen en ik vind het nog altijd een superkleur :))
:wors :wors :wors @Blue-Dragon
@PeterNoFear wrote:
Haha, daarom wou je laatst je achterkant niet posten :jerry
sorry -offtopic
Hahaha, dat klopt ja :roll:
-offtopic Bij deze dan:
En de boosdoener van de meest recente botsing:
*zucht* -offtopic
Maar verder ziet ie er nog wel mooi uit hoor :angel
Bijna!
Ik heb een Astra G Z1.6XE uit (december) 2001. Mooi felgroen kleurtje, ben er trots op. Problemen zijn enerzijds dat ik niet kan parkeren en anderzijds dat het motormanagementsysteem volgens de Opel garage defect is. Dat is voor mij nu een reden om verder te kijken want 1300 euro is me net iets te veel, zeker omdat er toch altijd wel wat kapot lijkt te zijn of te gaan. Maar een Opel Astra is en blijft m’n favoriet! :thumb
Indrukwekkend! ;)
Bedankt, Marco. Goed om te zien dat er nog meer forumgangers zijn die niet zelf hun Opel kunnen demonteren en in een verbeterde versie weer in elkaar zetten. Bij mij houdt het op bij olie peilen en ik begrijp dat jij niet verder komt dat een boutje indraaien ;). Is toch een vreemd soort opluchting! king:
Hahaha, wat een verschil! Ik heb ze bij de Opel garage nog nooit horen zeggen ‘goh, hier ligt nog wel een onderdeel stof te happen, we zullen er dit keer geen 500 euro voor vragen’. Blijkbaar scheelt het nogal of je een Astra hebt als hobby/liefhebber of dat je er ‘maar mee werkt’. Maar goed, de foutcodes waren P1120, P1122 en P1550. Op basis van die laatste foutcode kwam de conclusie ‘mogelijk motorstuurapparaat defect’. Dus ja, wat moet je dan?
@Blue-Dragon wrote:
@formule10 wrote:
Even voorstellen:
naam is Tiny en leeftijd 28. Al zo lang ik me kan herinneren wilde ik een Opel Astra (ok, en ook wel een McLaren enzo, maar ik hou het betaalbaar). Er is gewoon iets heel moois aan die auto’s.. In december 2010 was het dan zo ver: eerste eigen auto gekocht en het was nog een Astra ook! Kleur is metallic groen en ik ben er nog steeds trots op. Inmiddels wel aardige schade opgelopen aan de achterkant maar dat kan niet heel verrassend zijn want ook deze vrouw kan niet parkeren en dan staan die bomen, kleine rotpaaltjes en flinke zware palen gewoon altijd net even in de weg. Daarnaast mankeert er inmiddels steeds meer aan en het zou verstandig zijn voor een nieuwer exemplaar te gaan. Afscheid nemen zal erg zwaar worden en voorlopig dus nog even niet.
Foto’s volgen als ik heb ontdekt hoe ik deze makkelijk kan toevoegen (ik ben ook nog blond, een gevaarlijke combinatie.. :hmmz )
Wat mankeert er dan allemaal aan, dat je hem daarvoor wilt weg gaan doen.
Misschien dat het best meevalt en ze je hier raad en hulp kunnen geven.Ps: kleurtje zie je indd niet zoveel, zijn er wel een paar hier op het forum met dezelfde kleur. ;)
Bedankt, Blue-Dragon. Pff.. er mankeert inmiddels genoeg aan; elke grote beurt kan ik weer >1000 euro aftikken. Of het nu de banden zijn, of de uitlaat, of de ruitenwissermotor (voor én achter!); er is altijd wel wat duurs kapot/versleten. Stuurkogel was dan niet zo duur, maar hij geeft gewoon langzaam op. De ruitenwissermotor achter heb ik nog niet laten maken overigens want dat vind ik niet nodig genoeg. Maar nu.. nu gaat het controlelampje met die moersleutel steeds branden. Ik naar de Opel garage en daar vonden ze 3 foutmeldingen met uitlezen en ze zeiden ‘huppekee, nieuw motormanagent systeem erin, kost je een 1300 euries’. Nou, dat ga ik gewoon niet doen, al is het alleen maar omdat ik niet geloof dat dat echt de (enige) oplossing is. Dit is alweer 2 maanden nu en ik rij er wel nog mee (dagelijks naar Amsterdam heen en weer ook nog :S), maar zodra dat lampje gaat branden (meestal in de file of als ik stilsta voor het stoplicht op de afrit) dan verliest ie al z’n vermogen en kan ik bijna niet meer optrekken. Ik zit al paar weken ook beetje rond te kijken of het forum naar oplossingen en of het vaker is voorgekomen, maar kon enkel een geval vinden bij een Vectra waarbij ze hadden aangeraden de bougies te vervangen. Dat heb ik ook laten doen (tegen beter weten in), maar heeft niet echt geholpen. Ik ben zelf ook zo onhandig met auto’s, ik vind het al heel wat dat ik olie kan peilen! Ik kijk graag naar auto’s, dat dan weer wel. Ben ook járen echt heel erg formule 1 fan geweest. En als ik onderweg ben en ik zie een mooie of bijzondere auto dan onthoud ik het kenteken om op te zoeken wat het was. Maar goed, van mijn groene bak verwacht ik dat ie gewoon langzaam ophoudt en dan zal er nieuw Astra’tje moeten komen. Een hele dan ook, want ik had de laatste keer zó hard tegen een paal gezeten dat de kofferbak niet eens meer openging en dat is gefixt, maar de achterklep ziet er wel een beetje zielig uit nu. Of er dan weer zo’n ‘aparte’ kleur te vinden is.. ik hoop het!
@black_astra wrote:
@formule10 wrote:
Gevonden :)
—
Ter aanvulling: Astra-G type Z1.6XE uit 2001
apart kleurtje maar de astra ziet er goed uit
Bedankt! ‘Apart’ is goed genoeg ;). En ik heb m’n auto niet eens gewassen voor de foto! Overigens heb ik de achterkant nog niet durven posten :(
Klopt! (de foto’s gaven het flink weg hè)
Ik heb ‘mijn kleur Astra’ 2x zien rijden in de afgelopen 3 jaar.. 1x op de A15 en 1x bij afslag 14 op de A20. Onopvallend kan ik niet op pad, want de kleur valt goed op. Maar ik blijf het een fraaie kleur vinden en een fijne auto. Alhoewel de kuren wel vervelend worden nu ik sinds januari elke dag naar Amsterdam heen en weer rij.
Gevonden :)
Ter aanvulling: Astra-G type Z1.6XE uit 2001
Even voorstellen:
naam is Tiny en leeftijd 28. Al zo lang ik me kan herinneren wilde ik een Opel Astra (ok, en ook wel een McLaren enzo, maar ik hou het betaalbaar). Er is gewoon iets heel moois aan die auto’s.. In december 2010 was het dan zo ver: eerste eigen auto gekocht en het was nog een Astra ook! Kleur is metallic groen en ik ben er nog steeds trots op. Inmiddels wel aardige schade opgelopen aan de achterkant maar dat kan niet heel verrassend zijn want ook deze vrouw kan niet parkeren en dan staan die bomen, kleine rotpaaltjes en flinke zware palen gewoon altijd net even in de weg. Daarnaast mankeert er inmiddels steeds meer aan en het zou verstandig zijn voor een nieuwer exemplaar te gaan. Afscheid nemen zal erg zwaar worden en voorlopig dus nog even niet.
Foto’s volgen als ik heb ontdekt hoe ik deze makkelijk kan toevoegen (ik ben ook nog blond, een gevaarlijke combinatie.. :hmmz )
-
AuteurBerichten