Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Originally posted by wes155
edit: doe eens normaal aub!What on earths name is this guys’ prob?:wtf
Ziet er uit als gewone headers, die kun je vaak wel vinden in kabels voor computers.
Lekke rubber/gaiter van de schakel stang? Die zit vaak recht onder de plastic bak van onder het voor raam. Die bak heeft precies daar boven een tuit waar al het water uit komt, volgens mij ook bij een Corsa.
Was bij mij een keer gebeurd bij een Astra.
Originally posted by Roelof
Dergelijke laders hebben een geschakelde voeding. Een geschakelde voeding kent zelf een schakelfrequentie van 30 tot 80khz en zal bij een slechte afscherming en stabilisatie storing op de voeding en ether genereren.Ok, I’m gonna try my best Dutch.:angel
Dit ligt aan emissie, ofwel EMI. Zoals hier boven word geschreven is er een hoge schakelfrequency die nog hogere harmonics afstraalt. Die storen al gauw op de onvangst. Vaak is die frequency voor kleine voedingen nog wel hoger dan 80Khz, veel voedingen draaien gerust op 250Khz. Dit maakt namelijk de components die nodig zijn veel kleiner.:vertag
Dit probleem verhelpen is veel bijna onmogelijk, het is wel met een goed design te voorkomen. Ik zou zeker aanraden een originele voeding te kopen!
Maar zoals al is geschreven kan het ook liggen aan de plaats waar de stroom is aangesloten.
Thanks guys, I did change my handle in the meantime by the way. Must have been too drunk when I registered.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=134858
Originally posted by louwe 16 klepper
my gues for the brand of your next car :a hummer H1???
chekk avater:jerry:jerry:jerryNah, I just thought it was a funny pic, that’s not a real hummer btw, it’s something russian. Bit like the concordski ain’t a real concorde.:P
Thanks!:thumbup
Hi, I’m new here and I saw your car was stolen. I’m feeling very sorry for you mate!:cry
But I may have a solution for you to prevent this from happening again.:fy1 Hope you can read English because my Dutch sucks!
I am an electronics design engineer and I designed a “startonderbreker” a while ago. It’s pretty simple for a novice electronics geek to solder it together on a piece of perf board and the materials won’t have to cost more than €10-20.
It works great!! Several times in the past they tried to rip my car, but never succeeded because it’s not a standard system. It’s nearly impossible to figure out when you don’t know what’s been done.
Here’s the design schematic:
In practise it works as follows:
You turn the ignition key to make contact, then you need to operate the switch which will connect any bypassed connections between the engine and control unit. The engine starts…. Then I have incorporated a time delay which will keep the connections in tact for a few minutes so if you want to make a short quick stop (to adjust your GPS or whatever, write an SMS..) you don’t need to re-activate it, engine still starts.
If you are going to leave the car for longer anyway and want to activate the safety stop right away then press the same button with the ignition key off and the system will activate right away, without delay.
I have included an LED which will be lit for as long as the delay is activated, it will only be lit when the ignition key is off. After the delay time when the light is out the car won’t start until the button is pressed.
The circuit draws no power when the car is parked and the delay time is passed, when the button is pressed it’ll draw just 160mA!!:vertag
Car thieves, eat that!!!:fy1
-
AuteurBerichten