Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
niet echt opgelet heb gewoon een priklampje bij de diagnose draad op de computer geprik en andere kant aan de + , en doen de diagnosestekker doogelust
Nee maar dat boejt op dit moment nog niet, eerst vonken.
Tank van gsi is niet nodig , gewoon de 1.2i pomp met daarachter de gsi pomp dat werkt perfect.
Zou graag die krukaspositie sensor willen testen, die computers gaan volgens mij ook bijna nooit stuk
Wie heeft er meer Atjes gehad 11 stuks merendeel GSI
Dit zijn de mijne
Heb er wel dik 5 jaar op gedaan en tussendoor nog 2 kadett gsi’s gehad 2 astra gsi’s gehad en een Golf 1 gti 1.8 16v KR
En nog 2 GSX-r
Uit mijn oude doos : 2 ex corsa’s van me
als ze hier mogen staan teminste
origineel gepost door vectra2004gts
gespot in joure vanmorgen mooie auto:wors mag hem wel weer eens wassen iemand van hier
Yup das mijn oude auto , is volgens mij wel al een eigenaar of 3 verder naar mij , maar de kleur de wielen enz.. zitten er nog allemaal op
mijn atje dat ik van de zomer heb gebouwt, Hij is nog niet compleet klaar maar vast de pics …
1 juli 2006 om 19:16 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300875voor de nieuwe apk eisen maakt aantal cilinder en deuren en kleur niet meer uit meen ik, zat er aan te komen in elk geval of het er al door is, maar apk goedkeurs betekend niet politie goedkeur of verzekering
26 mei 2006 om 08:55 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300853als je precies de maten weet van de bussen ken ik denk wel iemand die het tegen een zacht prijsje wilt maken
limoengroen? tigra is dat een beetje na het goudzige toe??
collega bij mijn werk heeft zoon auto, is in dezelfde straat als Gilde 17inch wielen en allles in kleur14 mei 2006 om 09:28 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #173008351.5 jaar stil gestaan dan zul je wel schrikken bij het starten. Mijn blok heeft klein jaartje stil gestaan en starten en tikken en rammelen dat je dacht van hmm ik kan blok er weer uit halen. Maar heb hem gewoon gestart en stationair laten draaien en fijn half uur 3 kwartier laten lopen en toen was alles weer perfect maar is wel ff schrikken in het begin
hej die blauwe A komt toch uit panning of helden ? stond tijd op marktplaats?
@ astra tje
Ha weetje ik mis zelfs je kadett je nog heb hem zelf gesloopt en maar 2 maandjes in rond getuft maar die kadett was inderdaad perfect, mooiere spullen konden er niet op zitten. Maar je blokje en je leer is nog in eren gehouden, Je blok heeft gister zelfs weer de 7000rpm aangetikt in mijn corsa
9 april 2006 om 17:45 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300826hej vandaag me corsa aan het lopen gemaakt.(dat hij niet starten was als nog een benzinepomp probleemje)
Hij loopt als een kanon maar heb 1 groot probleem.
Ik heb de dikke slang van de carter ontluchting die naar het inlaat spruitstuk loopt losliggen met zon filtertje erop. Maar nu als ik ff flink gereden hebt (duchtig gestampt dus) spuit er de olie uit onder het rijden!!! De carter ventilatie werkt volgens mij gewoon goed. Als hij stationair loopt blijft de vuldop net een beetje op zijn plaats als ie er los oplicht en uit die slang blaast lichtjes wat damp.Wat zit er nu niet goed??
8 april 2006 om 11:43 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300824nu ben ik weer men een vraagje?
Vandaag was de bedoeling dat mijn corsa c20xe ging lopen, de motor heeft een half jaartje stil gelegen in mijn garage. Nu had ik vorige week alles klaar maar wou hij niet starten, toen kwam ik er achter dat de brandstofpomp vast zat, als je er spanning opzet tik ie gewoon 1 keer en dat was is, heb er met een hamer opgeslagen paar dagen laten weeken in kruipolie niets hielp. Ram vast na half jaartje liggen. Nu heb ik vandaag een andere gehaald en er onder gemonteerd maar nu wil hij nog niet starten. Bougies vonken. Er is benzine druk in de rails (gecheckt door middel van dat ventiel) Maar hij spuit volgens mij niet in. Hij doet dus echt helemaal niks ook niet beetje pruttelen. Ik heb hem proberen uit te lezen d.m.v knippercodes maar hij doet steeds wat ander lijkt wel dit heb ik eruit opgevangen:
13 oxgen sensor
39 oxgen sensor
37 engine self-diagnosis
66 carbon monoxide potentiemeterWat houdt het allemaal in? Die oxgensenor zit die in de LMM als ik die lostrek geeft ie 73 airflow sensor
8 april 2006 om 11:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300823hij is gewoon ingespannen en toen is de buitenste riem-groef er gewoon afgedraait tot het midden.
7 april 2006 om 15:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300819echt puur de buitenste groef eraf draaien is voldoende en minste werk,
in midden zit rubber ja
dit is ie onder mijn corsa
29 maart 2006 om 17:35 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300816oke bedankt, had al zo neer gelegd, had ff bij mijn kameraad in de D kadett gekeken maar die was er ook zelf ingelepelt dus.
Komt goed nu
24 maart 2006 om 18:18 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300814niemand die ff wil kijke bij zijn kadettje of corsa?
wil het morgen ff allemaal op orde maken
18 maart 2006 om 16:54 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300813vandaa aan stoeie geweest met de koelslangen
maar nu ff nog 1 vraagje1 slang blijft er over als ik het goed heb, dit is een heel dun slangetje wat achter van de c20xe komt dit kan ik gewoon afpluggen he? Want kadett expansie tankje heeft 3 aansluitingen en corsa niet.
Maar nu volgende vraag . Waar moet wat heen
als je voor de auto staat zit er rechts onder de onsteking op de cilinder kop een 1 – pijpje en dan heb je nog die gebogen harde pijp langs blok die naar de radiateur moet maar daar zitten ook nog 2 pijpjes op 1 dikkere en 1 smallere. Mijn vraag is nu welke moet waar heen ik heb dus 3 pijpjes op blok en 2 moeten er naar de kachel en een naar expansie tankje maar welke???9 maart 2006 om 19:04 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300811ja ik weet het en het is nu opgelost , ik heb dit ook al is bij mijn F13 gehad en bij meerde opels wel is gezien.
ik heb dat dekseltje boven op de bak er af gedraaid dan zie je 3 gleuven onder elkaar (of het horen er drie onder elkaar te zijn) 1 tje staat er langs die zet je dan met de schroeverdraaier terug dan is alles weer goed!
is net of ie in 2 versnelling tegelijk staat denk ik ofzo
9 maart 2006 om 09:24 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300809ja ik weet het ma heb alles los hangen met de hand bedien ik nu meteen de bak
8 maart 2006 om 15:17 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300807haha nee lijkt er inderdaad wel op maar is geen voet afdrukkie. Nu volgende probleem krijg ik die klote versnellingsbak niet in de vrij!!! hij staat ergens in een versnelling maar krijg hem niet goed, snap er niks van heb ding goed werkend uit gebouwd heeft denk 5 maanden stil gelegen in het schopje en nu krijg ik de schakel stang maar in 1 of 2 versnellingen!!
7 maart 2006 om 09:36 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300804tadaa hier hangt ie, dit keer is het puur voor proef zodat ik nu alle kabels en slangen en zo netjes kan maken
4 maart 2006 om 16:05 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300803hmm dat lijkt mij niet handiger om eerst de bak er onder te leggen dan blok van boven erin en dan tege elkaar aan te frotten en dan op te hangen?? Zit toch geen voordeel aan + ik heb geen motortakel.
fijnste is gewoon auto heel hoog op krikken voor op asbokjes zetten. Blok met bak en motorsteunen op een karretje eronder rijden auto laten zakken tot dat motorsteunen goed zitten en dan ff vast schroeven. Dat gaat perfect karretje zorgt ervoor dat blok hoog genoeg zit zodat je auto niet op de schijven staat en hup.
maar we hadden ook geen karretje dit maal en niet genoeg spul om de auto hoog te houden dus op stukje automat blok er onder getrokken. Dit gaat allemaal wel vrij gemakkelijk maar als de de auto op zijn laagst staat dan dus schijven tegen de grond ligt blok nog veel te laag dus moet je dat opkrikken en dat is een gekloot! Zo moest het gister dus
4 maart 2006 om 08:46 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17300800blok hangt sinds gister avond!! Dynamo heeft zelfs meer dan zat ruimte Heb op de hoek zeg maar chassis ingeslepen en toen over elkaar geslagen Was wel een gekloot zeg met dat blok eronder schuiven en steeds als de auto zakt weer blok beetje verschijven ma ja na een anderhalf uurtje was chassis aangepast en hong het blok . Fotos volgen
-
AuteurBerichten