Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb het even gecheckt. Het valt op dat de klep aan de ene kant hoger ligt dan aan de andere kant. Ook is aan 1 kant de schroef verder uitgedraaid. Alleen ik kan draaien wat ik wil aan die stelschroeven, maar ze gaan niet verder in of uit. Zit er een soort borging op ofzo aan de achterkant?
Als test even een opgevouwen A4tje tussen de dop en de aanslag gedaan. Na het sluiten van de klep gaf de auto een melding. Komt dus best nauwkeurig! Hier zou ook wel eens een deel van het probleem kunnen zitten. Dus misschien moet ik de schroeven wat verder indraaien, zodat de klep iets lager komt te liggen. Mogelijk net teveel spanning op het slot.
Oooh, dat is een hele goeie! Daar ga ik eens even mee aan de slag! Dankjewel!
Ik kan geen afwijken vinden aan de massakabel van die direct van de accu komt. Kabels zien er nog keurig uit.
Ik rij nu al weer enige tijd rond met halogeen, maar wat zit daar weinig licht in zeg… Die Xenon moet er echt weer inkomen.Bij de Pilot Digital line is wat toegevoegd. Normaal heb je de balasten plus lamp die je aansluit op je koplamp bekabeling.
Bij de Digital Line heb je twee kastjes extra die:-Je lampen controleren en je Canbus voor de gek houden.
-Lampjes laat branden ter controle van stroom aanwezig, starten lamp en Canbuc meting.Deze kastjes zitten rechtsreeks op de accu met plus en min en hebben daaraan een kabelboom waar je vervolgens ballasten en lampen op aansluit.
Mogelijke oplossingen:
De massa van de balsten/lamp haal je wel gewoon van je kabel die normaal op een halogeenlamp geschoven zit. Heeft het zin om deze min los te laten en de min direct van het chassis te halen?
Kan het ook zijn dat de led’s niet Canbus zijn en deze storingen veroorzaken? Het display geeft wel aan dat het om de dimlichten (altijd rechts) gaat, maar misschien dat deze led’s toch van invloed zijn. De zaten er al in toen ik de Vec kocht. Heb het eigenlijk nooit gecheckt…
Bij aankoop zat er een habbibabbi set Xenon ook alleen maar storingen gaf.Daarna een gewone klassieke Pilot Xenon set erin gezet tot deze door ouderdom niet meer functioneerde. Ter vervanging dus de hoog aangeschreven Digital Line en dat is alleen maar gezeur geweest.
@jraaf: de aarde kan het probleem niet zijn, want enkele kastjes van deze set worden rechtstreeks op de accu aangesloten. Zowel de plus als de min.
Ik denk wel dat ik een serieus probleem heb met mijn verlichting/electronica. Ik rij nu ong. 3 weken rond met de originele halogeen. Wanneer ik stuur zie ik mijn lichten even ”dippen”. Dit is is bij links of recht het stuur bewegen vanuit rechte positie. Ik denk op het moment dat de stuurbekrachtiging actief is. Het maakt niet uit of het een koude start is of nadat ik langer heb gereden.
Ergens kan dit wel kloppen, want vaak kreeg ik met de Xenon een melding over “parkeerlicht rechts” nadat ik een bocht door was gegaan of iets. Links had ik gek genoeg geen problemen of meldingen. Het lijkt dus of er iets met stroom dippen is en hier de Xenon ook op reageert doordat er spanning voor een kort moment wegvalt of minder is.
@Speaker: ik start altijd eerst de auto en schakel dan de verlichting in. Ook zet ik eerst de verlichting uit voor ik de auto uitzet.
@jraaf: bedankt voor de tip! Ik ga eerst nog even proberen geld voor deze set terug te krijgen en dan is die set wel een goede optie. Heeft toch 230 euro gekost de Pilot. Beetje een tegenvaller voor ”Het”‘ aftermarket merk voor Xenon.19 februari 2014 om 18:59 In reactie op: Probleem inbouw Parrot CK3100 op CDR 2005 Vectra C #18219038OW nee, ik begrijp het al. Waar sluit ik de voeding vanaf de sigarettenaansteker precies op aan?
De rode draad van de Parrot? En deze moeten dan eventueel om geswitchte worden?
19 februari 2014 om 18:29 In reactie op: Probleem inbouw Parrot CK3100 op CDR 2005 Vectra C #18219037Okee, bedoel je dan dat ik eerst even die zekeringshoudertjes om moet steken en als dit niet werkt alsnog een voeding vanaf de sigaretten plug moet aanleggen?
19 februari 2014 om 15:12 In reactie op: Probleem inbouw Parrot CK3100 op CDR 2005 Vectra C #18219035Krijg ik ook problemen met de constant voeding en geschakelde voeding?
Lees verschillende dingen op internet. De een zegt dat het opgelost kan worden met die voeding om te draaien met de zekeringshouders van de Parrot kabel en anderen zeggen weer dat er een voeding van de sigarettenaansteker gehaald moet worden…
19 februari 2014 om 14:47 In reactie op: Probleem inbouw Parrot CK3100 op CDR 2005 Vectra C #18219034Ja, gevonden! Heb er een besteld. Toch voor de zekerheid even gebeld met de verkoper en schijnt gewoon plug en play te zijn. Ben benieuwd of het allemaal gaat werken. Zou mooi zijn als de Parrot weer werkt.
http://www.carkit-shop.nl/kram-iso2car-86170.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb even gekeken net. Moeilijk bij te komen volgens mij. Bij de automaterialen zaak willen ze weten welke eruit komt en dezelfde er weer indoen.
Kan er denk ik niet bijkomen dus dan toch maar naar de garage ermee ben ik bang…
Je kan trouwens beter de auto niet starten met je xenon lampen aan. Dit is zeer slecht voor de lampen. Eerst starten, dan de lampen aan.
Ik heb nog even de test gedaan zoals het er staat. Helaas bleef de melding komen. Gelijk wanneer ik dit scherm open. Het vreemde is dat ik bij uitlezen geen enkel foutcode krijg van de sensor.
Kan ook nergens de waarden vinden van de sensor in Op-com. Op het forum ook niet echt iets kunnen vinden waar ik wat mee kan.
Dat ziet er ook wel echt zeer netjes uit! Is dat van die krimpfolie?
@wagnas: hij heeft alleen links een uitlaat. De bekleding is origineel. Dezelfde structuur als de halfleder grijs/zwart is uitvoering. Deze bekleding is wel wat zeldzamer en kom je minder vaak tegen in een Vec.
Rijden als een zonnetje! Wel wat kleine normale dingetjes aan gehad, maar technisch en optisch in zeer goede staat.
Hmmm, lastig om dan zo te gaan bestellen. Ik wacht eerst even gwriemersma af of die wat op de sloop kan vinden.
Mijn interieurcode is in ieder geval: XXNG
Volgens mij heeft die code ook te maken met de kleur van de strippen. Niet alleen vaan de bekleding.
Inmiddels even de auto uitgelezen. Wat ik tegen ben gekomen is dit…
Bij het uitlezen in de software onder ”Enigine”‘ kon ik op de knop ”Output test” klikken. In het daarop volgende scherm stond een knop “Leran Cranck Sensing Error”. Deze even geopend en kreeg vervolgens de melding ”ECU negative answer to measuring block request!”
Is dit wat aangeeft dat de krukas sensor stuk is? Of bedoelde jullie iets anders om hierachter te komen via Op-com?
Ik heb een strip gevonden op Ebay!! Het lijkt dezelfde kleur. Mijn strip lijkt met het volle licht lichtgrijs en met minder licht wat donkerder grijs. Zoals hij op de foto staat op Ebay lijkt hij hetzelfde van kleur. Herkent iemand dit beter? Lastig van een foto in te schatten wat voor kleur het is.
@gwriemersma: bedankt alvast!! Laat maar weten wat hij kost.
@Wess1988: ja, dat is zo’n kapje zonder knopje. Die had ik er even uit, maar zit er weer in:-).Bij deze een foto om welke strip en kleur het gaat.
Ebay staan alleen de versies op met stuur aan de rechterkant. Van het idee met de folie stap ik af. Gewoon origineel houden idd. Maar wat zijn die strippen moeilijk te vinden zeg!
@gwriemersma: waar is die sloop?Okee, dit kan gewoon met de Op-com?
Wat ga ik ongeveer zien in de Opcom? Worden er bij die sensors geen waarden gemeten als ze stuk zijn of afwijkend?
Weet iemand ook waar ik die waarden kan aflezen in de Opcom? Waarschijnlijk onder motor?
Van dit soort dingen heb ik niet zo heel veel verstand.
Om de radio te demonteren moet je inderdaad de imbus boutjes eruit schroeven. In die gaatjes moet je radio sleutels steken. Dit is zijn 2 beugels die 4 palletjes naar binnendrukken en zo je radio uit het frame getrokken kan worden met die beugels. Maar, let op: na demontage van je radio moet je de code invoeren. Zorg dat je die hebt!
Wat betreft de Parrot… Dit is niet heel eenvoudig. Je komt met de aansluiting te zitten voor je display in het dashboard en ook je stuurwielbediening. Hier zijn misschien verloopstekkers voor, maar maak eerst even goed studie of het allemaal kan werken zoals jij wil. Bespaart je misschien een hoop tijd en moeite;-).
11 februari 2014 om 19:59 In reactie op: Vectra C hitteschild verwijdert middendemper. Kan dit kwaad? #18216654Okee, ik ga eens even kijken of ik dit opgelost kan krijgen.
Ik heb nog even de gaten in de chassisbalken met Tectyl ingesmeerd. Overigens raadzaam voor de mede Vectra C rijders om zwakke punten onderop even een keer extra dik in de Tectyl te zetten!!!
Inmiddels heb ik het rubber binnen!! Helaas ben ik telefonisch verkeerd geïnformeerd. Het rubber bleek inderdaad 119,50(!!!) euro
Ik had gehoopt beter nieuws te hebben voor degene die er ook een moeten…
-
AuteurBerichten