Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het is al even geleden, maar ben je erachter gekomen waar het ding voor is, hoe het heet en of dat nummer voldoende is om te bestellen?
Vanwaar de interesse? Ik heb de helft van het door jouw getoonde onderdeel in mijn handen nadat hij afgeknapt is :P
Hopelijk hoor ik nog iets..
Het knipperen van het MM lampje werd veroorzaakt door…. jaja de startonderbreker
ECU weer omgewisseld voor de oude uit de rode astra zelf.. en Hey Presto… hij start en loopt
Maaaaarrrr…. blijft nog steeds hetzelfde probleem geven..
Inhouden/smoren bij snel gas geven als hij stationair loopt.. Boven de 2000rpm blij de motor redelijk lopen, al lijkt het alsof hij in toeren wat terug neigt te vallen bij constante pedaaldruk.
Update dd 21/10/2015
Uit een lopende 97er Astra zijn onderstaande onderdelen gehaald en in de rode geplaatst
Dit omdat de aansluitingen naar diverse sensoren anders waren.Kabelboom van ECU naar blok vervangen
ECU vervangen
Kabelboom naar de injectoren vervangen
Kabelboom met zekeringskastje bestuurderskant vervangenEn uiteraard doet hij niets……
MM lampje begint gelijk spastisch te branden en geeft direct de foutcode 15 en 102 zonder 12(introsignaal)
Bij inspuiten van remreiniger in de luchtinlaat, loopt hij 3 slagen waarbij het MM-lampje gelijk begint te knipperen en slaat uit
Heb bij de ECU 3 stekkers aangesloten:
-Witte brede
-Rode brede
-Zwart vierkantOver is een kleinere vierkante stekker, maar geen verdere bedrading in die hoek.
Iemand nog ideeen?
Kleine update:
Gasklephuis, inlaatspruitstuk en bij behorende slangen schoongemaakt en herplaatst… Geen verbetering
Wel een steker over.. van de nokkenassesensor :), maar dat wist ik op dat moment nietAuto gestart.. weer inhouden, weer onregelmatige loop onderin en smoren als je te snel gas geeft stationair.. Bij afslagen nog
steeds bijna niet op vermogen komen.Nokkenassensor aangesloten.. nog geen verandering.. ergo krukassensor stuk… toch?
Nokkenassensor vervangen door een werkende 2e hands… geen resultaat
Foutmeldingen nogmaals uitlezen per paperclip
Nog steeds meldingen 47, 18 en 9247 is EGR.. Die is afgeblind dus dan kan het probleem niet zijn…
92 is nog steeds de krukassensor.. mogelijk omdat hij dus niet gereset is ivm vervanging onderdeel
18 klopsensor… Zou dit de boosdoener dan kunnen zijn?Probleem is echter dat er op mijn 1.6 16v XEL donorblok een 2 polige stekker/aansluiting zit en op deze een 1-polige
Iemand nog suggesties voordat ik het ding de lokale vaart inschuif?
Eelco
Hoi Peter en de rest van de gearheads,
Inmiddels de door Peter besproken Astra F SW te grazen gehad:
EGR is overigens niet vervangen, dat was een ander onderdeel ;)
– EGR heeft wel wat droge koolaanslag, maar ook niet de wereld
– Gasklephuis is gevuld met een 3mm dikke, vettige koollaag
– Bovenste deel inlaatspruitstuk is ook vervuild met deze vettige koollaagIemand enige ideeën over wat die veroorzaakt kan hebben? Tellerstand is +/- 160.000km
Eerder genoemde symptomen ( inhouden, onregelmatig lopen en totaal gebrek aan trekkracht) bleven ook na het
vervangen van de bobine en kabels.anyone?
Eelco
-
AuteurBerichten