Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je bedoelt dat relais vervangen? Dat kan ik nog eens proberen maar heb het idee dat het groene relais niets met het laadcircuit te maken heeft. De auto start en loopt gewoon zonder dat relais.
Ik kan het wel eens proberen dan weet ik het zeker.
Verder nog iemand?
Ik heb idd geen amperetang. De stekker is goed.
@bandido wrote:
Dit is wel duits. Heb ik digitaal.
Maar in nl boekje versie die ik heb staat achter nr4 K79 :DBedankt voor het schema, vlgns mij is dit voor de modellen net andere dynamo. Ik heb daar alleen een gele en groene relais zitten. Aan de bestuurderszijde zit niks.
Ik heb op de accu en direct op de dynamo gemeten. Beide dezelfde waarden welke ik genoemd heb.
@sjoerdie wrote:
mij is verteld dat het laadstroom relais aan bestuurderszijde zit, onderaan achter het kickpaneeltje
Wat bedoel je met het kickpaneeltje? Bij de zekeringen?
@Vannos wrote:
hier het schema, stel weinig voor.
zoals je ziet de toerenteller heeft er ook iets mee te maken. Je zou zeggen dat er ergens een onderbreking is in een draad
Ter info:
* de B+ draad heb ik extra gelegd ter controle
* de D+ draad heb ik vervangen tussen dynamo en controlelampje
* de W draad heb ik niets mee gedaan, dit lijkt me geen effect hebbenDit heeft allemaal niet geholpen.
Welke draad mis ik?
Ik lees op het forum dat de dynamo’s met rechthoekige stekker deze geen hebben?
Ik heb bij het handschoenenkastje twee relais zitten, een gele en een groene. De gele is volgens mij van het voorgloeisysteem. De groene kan ik niet plaatsen echter de auto start ook als ik de groene relais er uit haal. Waar is deze voor?
Bedankt voor het schema, de toerenteller heeft er wel iets mee te maken maar die ontvangt via de W enkel een signaal vanaf de dynamo. Ofwel, als er een onderbreking zit in die draad heeft dat volgens mij geen effect op de werking van de dynamo?
Iemand ideeën?
Daarom denk ik dat het ergens in de bedrading zit, aangezien hij het soms goed heeft gedaan en soms niet. De toerenteller heeft het met de nieuwe dynamo ook nooit goed gedaan. Hij komt er af en toe bij tijdens het rijden maar de naald ligt meestal onderin…
Zoals ik heb getypt:
Op het begin laadde de dynamo netjes 13,8-14,2V bij. Na enkele dagen werd dit echter nog maar 12V; te weinig dus.
De laadstroom is op het begin goed geweest alleen nu komt ie niet verder dan 12V. Als ik verbruikers aan zet wordt het nog minder, dan wordt de accu leeggetrokken.
-
AuteurBerichten