Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door 1985
heeft mij INCL motor 988 euro gekost in januari.
Hoi 1985,
Kun je mij vertellen waar je dit hebt laten doen?
Alvast bedankt.Wesley
Dankje,
Ik heb helaas nog niet veel kunnen vinden voor me tig.
Hopelijk heb ik morgen meer geluk.Wesley
Is er Toevallig iemand die er een ander blok in kan leggen?
Ik ben echt dringend opzoek naar een ander blok voor mijn tig.
Dit omdat ik erg afhankelijk ben van de tig ivm woon werk verkeer.Weet iemand een plek voor een “goed” blok?
Alvast bedankt.
Wesley
origineel gepost door 1985
origineel gepost door Exqua
Haha. Is een optie. Echter zit ik dan weer met een vreselijke kostenpost.volgensmij ben je toch al gauw 1500 euro lichter als je er een ander blok in wilt hangen.. (met inleggen erbij dan).Bijkomend iets is dat ik niet weet hoe de staat van het andere blok zal zijn.
Het is erg makkelijk om een blok uit een schap te halen bij bijv. een sloop.. dan wordt er ook gezegd: goed blok. net 1 ton gelopen.. niks aan de hand. blijkt achteraf misschien dat je blok al de 2ton gepasseerd is. Dat soort dingen kunnen gebeuren. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vreselijk geschrokken ben gister, ik wist echt neit dat iets zo slecht eruit kon zien. vooral omdat er zondag voor het gevoel nog helemaal niks aan de hand was.Ik had zelf gehoopt dat het alleen de koppakking zou zijn, het mocht echter weer niet in mijn voordeel uitpakken.
Wesley
heeft mij INCL motor 988 euro gekost in januari.
Waar? ik zit er namelijk wel aan te denken. mja. ik heb dan graag een 1600 motor. maar wat is het verschil tussen X16XE en X16XEL ???
Zaterdag a.s hopelijk kijken voor een andere Tigra.
Ondanks dat deze auto na een maand kapot ging ben ik nog steeds helemaal weg van tigra. het heeft iets haha.
Haha. Is een optie. Echter zit ik dan weer met een vreselijke kostenpost.volgensmij ben je toch al gauw 1500 euro lichter als je er een ander blok in wilt hangen.. (met inleggen erbij dan).
Bijkomend iets is dat ik niet weet hoe de staat van het andere blok zal zijn.
Het is erg makkelijk om een blok uit een schap te halen bij bijv. een sloop.. dan wordt er ook gezegd: goed blok. net 1 ton gelopen.. niks aan de hand. blijkt achteraf misschien dat je blok al de 2ton gepasseerd is. Dat soort dingen kunnen gebeuren. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik vreselijk geschrokken ben gister, ik wist echt neit dat iets zo slecht eruit kon zien. vooral omdat er zondag voor het gevoel nog helemaal niks aan de hand was.Ik had zelf gehoopt dat het alleen de koppakking zou zijn, het mocht echter weer niet in mijn voordeel uitpakken.
Wesley
Hoi Willen,
De tigra is overleden.
Mijn overbuurman heeft vanavond een paar testen uitgevoerd, zoals de druk meting per cilinder en we hebben met een klein cameratje aan een slangetje in de cilinders gekeken en de 4e cilinder (rechts) zat helemaal vol met koelvloeistof.de druk per cilinder:
Cilinder 1: 9,0 bar (kleppen krom)
Cilinder 2: 12,0 bar (redelijk goed, schone wanden)
Cilinder 3: 9,0 bar (kleppen krom)
Cilinder 4: 13 bar (Vol met koelwater dus meer druk)Verder zijn de lagers naar de maan…
Koppen zouden gevlakt moeten worden.
Waterpomp, d-riem en al die dingen moesten gebeuren.En nog veel meer dingen.
Er is dus een complete revisie nodig om de Tigra weer te laten rijden, wat dus duizenden euro’s gaat kosten bij een bedrijf.
Dit is helemaal erg omdat ik er 2 weken geleden nog een nieuwe koppelingset in heb laten leggen en d-riem met waterpomp, spanrollen etc.Ik zal dus helaas en met heel veel pijn in mijn hart afscheid moeten nemen van mijn Tigra (had de tigra net een maand… particulier gekocht helaas).
Willen, ik zou je toch willen bedanken voor je reactie, ookal is deze nu vergeefs.
Mvg,
WesleyVerder heb ik een x14xe blok.
Vannochtend ben ik er nog mee naar mijn werk gereden.
Dit ging eigelijk nog niet eens zo super slecht. beetje stotteren en rare geluiden.
Bij koude start redelijk stassionair lopen (ook bij warme motor).
Verder op de snelweg wel af en toe gestotter en moest in de file beetje spelen met de koppeling om niet als een dwaas over de weg te gaan.Ik ga nu steeds meer vraagtekens krijgen over wat het probleem zou kunnen zijn.
mvg,
Wesley
-
AuteurBerichten