Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
blok is eruit.
Ik ga de bak er ook uithalen want wordt anders idd een geklooi en gevriemel om de blok terug op de bak te krijgen, bak lekt ook lichtjes aan de koppelingspomp heb ik gezien dus maar gelijk mee vervangen
2 waterdarm aansluitingen heb ik stuk gemaakt kreeg ze niet los nl: de 2 darmen die naar de kachelradiator gaan die plastic aansluitingen zijn gescheurd ext….
Zal straks proberen pics te plaatsenzo staat hij er nu ongeveer bij: http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=adkBqYNLltvsRW2oYyDIaIh4l5k2TGxc#.U-5Vtvl_swA” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik heb ondertussen al redelijk wat van het blok gehaald en heb gezien dat alle bouten waar de bak mee aan het blok hangt vrij zijn dus ik ga de bak laten zitten en als het blok eruit is dan check ik de bak eens ik kan er dan toch goed bij. Aangezien ik morgen pas de giraffe heb en zondag namiddag het blok eruit kan halen heb ik zo al redelijk veel gedemonteerd om makkelijk te kunnen werken buiten de EGR want die zit in de weg voor de bakbouten kan ik alles op het blok zetten voor ik het erin laat gaan voorbumper radiator en voorfront ook maar gedemonteerd is wel wat extra werk maar geen geklooi om achteraf overal nog aan te kunnen.
Eigenlijk is het blok klaar om eruit getakeld te worden maar er zijn nog 2 darmpjes die ik niet los krijg namelijk die van de verwarming :hmmz …..
Onder het diesel filter gaan die naar binnen in de aute er blijkt een soort van plastick koppeling ofzo op te zitten hoe kan ik die los krijgen durf er niet te veel kracht opzetten omdat ze van plastick zijn
Alvast bedanktIk ga het deze namiddag eens bekijken of het zou gaan om de bak en motor in zijn geheel er langs boven uit te takelen
Ik zet liever wat steekassen los en wat meer sleutelen om er dan gemakkelijker kunnen aan te werken, als je de bak aan de motor laat zitten kan je er volgens mij al heel wat op overmonteren terwijl het boeltje uit de auto is
Straks een goed bekijken (auto staat een 10km van bij mij thuis want ik heb geen smeerput en werkruimte)Alvast bedankt
Ik ben momenteel ook bezig met motor uit te bouwen van astra g een cdti (zal niet zo veel verschil opzitten met de dti om uit te bouwen)
Nu vraag ik me af heb je hem compleet met bak en al langs boven eruit getakeld of heb je de bak laten zitten?Nog een vraagje, als je de versnellingsbak laat zitten moet je hier de olie van aflaten of kan de bakolie er niet uit lopen bij het verwijderen van de motor?
best wel extra zekering plaatsen tussen batterij en versterker
@louwe 16 klepper wrote:
als je de bak in de auto laat hangen
zouden de steekassen waarschijnlijk in de bak kunnen blijven zittenheb ik de laatste keer bij een vectra b ook gedaan
maar is wel lastig om overal bij te komen
en om de motor weer fatsoenlijk aan de bak te krijgen
de price as weer in de koppelingsplaat friemelen
is ff n geduld klusje ;)ik zou beginnen met de motorkap eraf halen scheelt veel ruimte
en minder kan op beschadigen ;)motorkap gaat er zondag namiddag af aangezien ik dat niet alleen kan en er momenteel alleen aan bezig ben.
De grootste :puke is momenteel de olie die echt overal uit komt, heb hem wel eerst volledig met hogedrukspuit en ontvetter wat gecleand anders was het niet te doen.
Alvast bedankt voor de infoEr komt terug een zelfde motorblok in een z17dtl dus
ik heb niet de mogelijkheid om de motor en bak er langs onder laten uitzakken. ik moet de motor met de giraffe eruit heffen omhoog dus.
Moeten de steekassen ook eruit als je de bak laat zitten?
En idd heb al redelijk wat fotokes genomen :thumb
Aja alles is ook door en door gesmeerd momenteel want de onverbrande olie is langs de uitlaat er gewoon uitgevlogen :wtf :shock: ook de olie vuldop was door de druk eraf gevlogen en heeft er dus voor gezorgd dat heel het motor compartiment gesmeerd is :swear . Voordeel is wel alles komt vlot los geen enkel boutje hapert :D :agent -
AuteurBerichten