eppo70

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • eppo70
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2016

      Update: probleem is opgelost:)
      Twee dagen geleden naar de garage gegaan omdat het probleem steeds erger leek te worden.
      File rijden was eigenlijk niet meer te doen (horten en stoten), constante snelheid rijden op bijvoorbeeld 50 en 80 km per uur vrijwel onmogelijk zonder constant te corrigeren etc etc.
      Voor zover ik begrepen heb is er een motor management software update geïnstalleerd specifiek voor de aansturing van de EGR klep ed.
      Weer ben ik uitstekend en professioneel geholpen door mijn garage, nadat de auto klaar was is een monteur met mij meegereden om het eea te testen.
      Ik heb gewoon een hele andere auto teruggekregen (lees veeeeelll beter!), de motor loopt veel mooier/soepeler, optrekken mooi constant zonder ‘hikjes’, als ik het gas loslaat zakt de motor meteen mooi in stationair enneuuu de auto trekt sneller op!
      Ik ben helemaal tevreden, heerlijke comfortabele auto om in te rijden.

      eppo70
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2016

        Vandaag was een waar ‘hobbelpaard’ feest, ook een dag waar ik zeer zeker niet langs de kant van de weg had willen staan.
        Vroegah heb ik best wel wat gesleuteld aan Fordjes/Opeltjes, met name de kleppen en ontsteking etc bijhouden … contacthoekmeters en stroboscoop lampen om het ‘perfect’ te krijgen (wat altijd maar even duurde), met andere woorden ik weet vrijwel zeker dat deze motor niet en ook niet af en toe op drie poten loopt, maar goed is uiteindelijk het geluid waar ik vanuit ga natuurlijk (durf de motorkap van recente auto’s niet open te trekken;)).
        Vanavond heb ik nog een flink rondje gereden en was eigenlijk dramatisch, gas loslaten – krijg je er een dotje gas bij, gas geven – dotje gas eraf en weer erop etc etc etc :(
        Momenteel verdenk ik de lambdasonde(s) (na wat googlen hoor, pretendeer hier zeer zeker niet verstand van te hebben!).
        Ik heb de auto aan de kant van de weg gezet, niet in de versnelling en geprobeerd een toerental van 2000 en 3000 aan te houden zonder belasting en natuurlijk het gaspedaal stil houden wanneer op de gewenste toeren (dat laatste kan ik al 100.000 grapjes over verzinnen maarrr DAT is het dus niet;)).
        Ik ben mij kapot geschrokken en weet vrijwel zeker dat een garage bezoek hoogst nodig is, las ook al dat de M32 versnellingsbak geen hoogstaand stukje techniek is en zal dit zeer onregelmatige belasting patroon volgens mij vast niet lekker vinden … zucht, zie filmpje hieronder.
        [url=http://esprong.home.xs4all.nl/Opel-Avatar/Hobbelpaard.mp4]Hobbelpaard 6-9-2016[/url]

        eppo70
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2016

          Dank voor de tips InsignieJA, kaneelschep, sig63.
          Ik zal eerst regelmatig bij een druk tankstation brandstof tanken, tanken moet ik evengoed dus een kleine moeite om te proberen.
          Hoop inderdaad niet dat het brandstof systeem vervuild is.
          Na wat googlen lijkt een ‘kapotte’ lambdasonde ook een oorzaak te kunnen zijn …
          Iig eerst maar ergens anders tanken en hopen dat er een wonder geschied ;)

          eppo70
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2016

            Hoi wimdm,
            Dit klinkt als een zeer goede tip en ga ik zeer zeker proberen!
            Ik tank al vanaf ik deze auto heb bij een heel klein onbemand Avia tankstation.
            Vanaf nu zal ik gaan tanken bij drukke bemande tankstations (BP waarschijnlijk), hoop dat na een aantal weken er verschil te merken is.
            Vrees nu wel voor inmiddels al vervuilde filters, injectoren oid :p
            Thanks!!!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)