Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok. Dan is het duidelijk ☺
Ik zie threads over navi 600 naar 900 upgraden als software.
Hier heb ik mijn bedenkingen bij. Werkt dat, ?Helaas is dit topic overgegaan in een heel ander onderwerp.
Ik had technische vragen over de navi 600. Het gaat nu over dvds van een ander systeem.
Dit topic mag gesloten worden.Dat was een goede oplossing geweest. Maar helaas. Dit was niet het probleem.
Zijn er zekeringen die hiervoor kunnen zorgen?Het vervangen van de CIM module heeft inderdaad de rare dingen opgelost
Cruisecontrol, achterruitverwarming-schakelaar-lampje etc.Nu nog het start probleem….grrr
Bij aflevering had ik een CAN-ISO connector waar ook een relais bij op zit.
Deze wordt geschakeld door een plus die ik zelf moet meegeven. Helaas heeft de radio inbouwer deze doorgeknipt.
Het relais schakelt dat de gele draad (Constante +) aan de zwarte draad (geschakelde plus).Maar volgens mij moet ik nu nog steeds een geschakelde plus aanvoeren aan het relais. Het relais is slechts een veiligheid ?
Ik probeer het allemaal achteraf te analyseren. Dus help me aub. Er zit nu een can-bus->iso van de radioinbouwer op. Deze heeft geen relais.
Maar als ik het goed begrijp maakt het niet zoveel uit. Ik zal nooit een geschakelde plus krijgen uit de canbus kabel en altijd zelf een geschakelde plus moeten aanleveren? Raar dat ik die nu niet meer kan vinden.
Op de stekker waar de CAN bus -> iso stekker op aangesloten wordt meet ik netjes 12V op de rode draad. Maar de gele geeft geen spanning.
Kan het zijn dat de geschakelde spanning nu gewoon niet werkt door de defecte CIM? Of is er nog iets anders aan de hand?Een monteur bij de dealer had al eens eerder zoiets meegemaakt na het verwisselen van de accu.
Toen was ook de CIM stuk.En misschien heb ik het in die tussentijd niet gemerkt. Want de storing van het brandende achtterruitverwarmings lampje merk je niet perse overdag.
En de ochtend erop heb ik direct de radio omgebouwd.Dus misschien komt het wel niet van de radio ombouw, maar al van de nieuwe accu.
Wat denken jullie?
De CIM is nog wel te betalen. Maar is er niet een oorzaak voor het defect van de SIM die je eerst moet oplossen?
Mijn vermoeden is nu toch echt dat ik gewoon door de kabel heen en weer te trekken een sluiting heb veroorzaakt.Volgens mij als ik dan de CIM vervang gaat deze direct weer stuk.
Weet iemand of ik de kabel naar de radio ergens kan loskoppelen. Het is natuurlijk de eerste verdachte dat het gebeurd is naar aanleiding van de radio inbouw.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar wat verkeerd gedaan heb. Dus ik denk dat de kabel of de stekker ergens defect is.Moet de CIM geprogrammeerd worden ? ik heb de security code niet meer en deze moet dan eerst worden opgevraagd.
Groet,
Gert -
AuteurBerichten